zwanger -> deels werk --> deels ww (HELP)

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Aowyn85, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn85

    Aowyn85 Nieuw lid

    17 apr 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    pedagogisch medewerker BSO
    Hallo

    Ik zal eerst mijn situatie beschrijven, dit is namelijk wel een beetje ingewikkeld.

    Op het moment ben ik 33 weken zwanger en laat ik mijn verlof ingaan op 23 april.
    Ik zit vanaf oktober 2017 voor 15 uur per week in de WW
    Per maart j.l ben ik voor 10,5 uur aangenomen (op jaarcontract) voor een baan. Super fijn natuurlijk, helemaal in deze zwangere situatie. Dus deels krijg ik WW inkomsten en deels inkomsten van mijn werk.

    De afgelopen weken ben ik dus aan het werk maar voor de overige uren ben ik nog verplicht te solliciteren, geheel begrijpelijk en hier houd ik mij ook aan.
    Ik vul maandelijks mijn inkomsten in en krijg dan nog een gedeelte WW.
    Tot hier is het allemaal prima geregeld, overzichtelijk en begrijpelijk :)

    nu het verwarrende gedeelte:

    Nu heb ik op 27 maart een WAZO aangevraagd omdat ik namelijk nog voor 4,5 uur in de WW zit (dit is mijn geadviseerd door iemand van het uwv). Echter krijg ik in de ontvangstbevestiging te lezen dat de beslissing rond deze WAZO uiterlijk 4 weken NA ingaan van mijn verlofdatum (23 april) valt. Betekent dit dus dat ik nog moet blijven solliciteren totdat die beslissing valt? Terwijl op mijn werk het verlof al is ingegaan? Ik vind dit zeer verwarrend.
    En moet ik dan alsnog maandelijks mijn inkomsten registreren wat ik van mijn werk krijg?

    Ik hoop dat iemand mij hier informatie over kan geven, want op de website van het UWV wordt ik niet veel wijzer ivm deze ingewikkelde situatie

    alvast hartelijk dank,
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Aowyn85,

    Wat fijn voor je dat je per maart een baan hebt gekregen. Heeft je werkgever voor deze baan de WAZO al voor je aangevraagd?

    Je hebt ook nog een aanvullende WW-uitkering. Hiervoor heb je een zwangerschaps-uitkering aangevraagd met ingangsdatum 23 april. Je vraag is of je moet blijven solliciteren totdat je een toekenning hebt van je WAZO. Dit is niet nodig. Zodra je verlof ingaat hoef je niet meer te solliciteren en ook geen inkomstenopgave meer in te vullen. De inkomstenopgave tot 23 april moet je nog wel doorgeven. Dit kun je vanaf 1 mei doen. De beslissing wordt binnen 4 weken genomen, maar met terugwerkende kracht.

    Een tip: De status van je aanvraag kun je volgen op uwv.nl - Mijn UWV.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina