Zwanger dmv IVF ICSI 1e echo groeiachterstand

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kramertje, 23 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    beste dames,

    Na de 3e IVF ICSI poging zijn we zwanger geraakt. Op 18 maart de punctie, 21 maart 2 embryo’s teruggeplaatst en netjes 14 dagen gewacht met testen. Op 4 april direct een knaltest. Ivm het medische traject krijgen we een vroege echo en deze was vanmorgen met 7+1 (uitgaande dat punctiedatum de eisprong is). Ze vond 2 vruchtzakjes dus beide embryo’s zijn ingenesteld. Echter in het 1e vruchtzakje was een hele klein stipje te zien en de verwachting is dat dit gestopt is met 5 weken. In de 2e was een mooi vruchtzakje met ronde ring, dooierzak en vruchtje. Deze lag wel helemaal tegen de baarmoeder aan dus was lastig te zien en leek ook iets te klein (eerder 6 dan 7 weken). Volgens de fertiliteitsarts kan ent 2 kanten op. Of de 2e is ook gestopt bij 6 weken en er zal een miskraam optreden of de embryo loopt wat achter/ os is later ingenesteld want voor een termijn van 6 weken was het perfect. Volgende week terugkomen voor een nieuwe echo om te zien of er dan hartactiviteit is.

    Ik weet dat een zwangerschap bij iedereen anders verloopt, maar wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is het jullie verlopen? Ik ga zelf van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen volgende week.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook gehad, echo 7wk liet vruchtje zien met kloppend hartje. Afmeting liep bijna week achter.
    Icsi gedaan dus zeker van termijn.

    Week later weer echo, gegroeid en nog steeds een kloppend hartje. Wel nog steeds bijna een week achter op groei.
    Met 12wk bleek het hartje gestopt, ws 2 dagen na de echo met 8wk.

    Het kan 2 kanten op. Ik hoop voor jou de goede!
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Je leest heel veel goede, maar ook heel veel verkeerde aflopen helaas. Het is ook zo verschillend bij iedereen. De ene ziet al hartactiviteit bij 5,5 week terwijl deze bij de ander pas weer rond de 7 weken te detecteren is. Het blijft een spannend traject! Hoop er het beste van.
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Eerlijk als je dit bij dit termijn hebt ben ik niet heel positief. Je moet dan op zn minst echt al een kloppend hartje kunnen zien, grote kan afwijken omdat het mm werk is dat mag maar nog geen hartactie duid er vaak toch op dat het niet goed zit. Wil je niet teleurstellen maar ook geen valse hoop geven.
    Hoop dat ze gewoon niet goed heeft kunnen kijken en dat ik het mis heb natuurlijk.
     
  5. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik liep bij beide zwangerschappen achter bij de laatste zelfs een dikke week.. Ik had de hoop al opgegeven maar hij is er toch echt! Bij de termijnecho werd ik weer vooruit gezet! Bij onze dochter was het volgens mij 6 dagen..
     
  6. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi ,

    Wij zijn vorig jaar dmv ivf ook zwanger geraakt. Onze eerste echo was met 7+1 en toen bleek het vruchtje veel te klein te zijn en er was geen hartactie op te zien. De gyn gaf aan dat we er beter van uit konden gaan dat het fout zat dan dat het nog goed zou komen. Maar aan de hand van 1 echo kon ze ook niet teveel zeggen , dus moesten we een week later weer voor een echo. Het vruchtje was weer te klein , maar nu klopte er wel heel langzaam een hartje. Hierdoor kreeg ik toch weer de hoop dat het misschien nog goed zou komen. De week erop kregen we weer een echo, helaas was toen ook het hartje gestopt en we hebben de miskraam toen op gang moeten laten komen.

    Je hoort ook genoeg verhalen die wel goed eindigen .. Zo liepen wij bij de eerste echo 2 weken achter. Een week is niet veel en het is idd mm werk waardoor ze zich snel kunnen vergissen.

    Ik hoop voor jou dat het uiteindelijk goed zal eindigen en je gewoon mag gaan genieten van je zwangerschap
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Je hoort het inderdaad heel vaak inderdaad. Blijft een moeilijk proces dit, vreselijk!
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Klinkt redelijk hetzelfde als bij ons. Als het vruchtje inderdaad net 6 weken was vond ze het ook nog niet zo raar dat er geen hartactiviteit te zien was. Daarbij lag het helemaal in ene hoekje en kon ze er lastig bij. Bij ons zeiden ze het zelfde, het kan goed, maar ook slecht aflopen hou daar rekening mee. Volgende week dinsdag terug voor een volgende echo. We gaan er wel vanuit dat het ene vruchtje niets meer gaat doen, deze was echt pas 5 weken en echt te klein. We houden een beetje hoop voor de andere, maar ik ga liever uit van het ergste, dan kan het wellicht nog meevallen.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Gyn gaf aan dat met 6 weken het hartje niet altijd te zien hoeft te wezen, zeker omdat het ook in een hoekje verborgen lag. Valse hoop heb ik zeker niet en ga dan ook uit van het meest rotste senario en dat is dat we ze allebei kwijt zijn. Hopelijk valt de uitslag dan ietsje mee.
     
  10. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja tuurlijk, die onzekerheid is vreselijk.. :(
    Dan duurt wachten heeeeeeeeel lang.. Ik zal voor jullie duimen!
     
  11. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Lastig hè die onzekerheid !! Ga keihard voor jullie duimen dat ze het liefst allebei nog meedoen , en mocht de kleinste gestopt zijn dat in ieder gaat het andere vruchtje wel groei en hartactie laat zien.

    Het blijft een onzekere tijd.
    Hou mezelf nu vol dat ik pas een beetje kan genieten na de eerste echo , maar weet dat ook dat geen garantie geeft.
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ja echt vreselijk! Tranen met tuiten vorige week maar voel gelukkig sinds vrijdag weer wat beter. Heb er ook weer een wat beter gevoel bij. Super lief van je!! Ja blijft onzeker, wij dachten/hoopte ook na de 1e echo te kunnen genieten, heeft helaas alleen maar meer onrust gegeven. Wanneer mag jij voor je 1e echo..??? Ik duim alvast voor een goede echo voor je
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Succes met de echo vandaag.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik duim voor je!
     
  15. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Gelukkig dat je je weer wat beter voelt !!
    Ben je nog in het ziekenhuis geweest ?

    Wij hebben maandag onze eerste echo ... pff en word sinds gister gek van de zenuwen
     

Deel Deze Pagina