Zwanger en 0 urencontract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ilona164m, 28 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona164m

    Ilona164m Nieuw lid

    28 okt 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Weet iemand hoe het zit als je een 0 uren /oproepkracht contract hebt. ( wel gemiddeld elke week 4 dagen werkt) hoe het dan zit met door betaling ?

    ik ben op dit moment 13 weken zwanger van de derde , maar het loopt helaas niet zo voorspoedig. ( overgeven , niet slapen , last van banden )Het advies van de verloskundige is dat ik mijn rust neem en even niet het lange staan en zware werk van mijn werk doe.

    kom ik dan ergens voor in aanmerking of heb ik dan helemaal geen inkomen meer ?

    Gtrzz
     
  2. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Als de klachten tgv van de zwangerschap zijn moet je werkgever je ziekmelden bij het UWV. Het UWV beoordeelt dan of je een ziektewet-uitkering krijgt.

    Zijn de klachten niet zwangerschapgerelateerd, dan werkt het weer anders en is het afhankelijk van het soort contract dat je hebt.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Ook met een flex contract heb je recht op een uitkering bij ziekte.. UWV kijkt naar gemiddeld aantal uren van de afgelopen tijd dacht ik. Dus als je altijd 4 dagen hebt gewerkt, krijg je daarover 100% vergoeding (als het zwangerschap gerelateerd is). Je moet je wel ziekmelden bij je werkgever en je werkgever moet dit weer doen bij het UWV. Daarna krijg jij een gesprek van de arbo arts.
     
  4. Swaan7

    Swaan7 Actief lid

    8 mrt 2016
    370
    266
    63
    Als jij langer dan een bepaald aantal uren per week werkt kunnen ze natuurlijk zeggen dat je een oproepcontract hebt, maar als dat altijd x uur is de afgelopen 3 maanden zijn dat het aantal uren waarover ziekte uitbetaald moet worden.
     

Deel Deze Pagina