Zwanger en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Linnie1985, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oké, het is nog héél pril. Vandaag positief getest.
    Maar ik heb toch alvast wat vragen.

    Stopt de borstvoeding altijd tijdens een zwangerschap? Of bestaat er toch een (kleine) kans dat ik melk blijf houden?

    Wie heeft er ervaring met zwanger zijn en bv geven? Hoe heb je dat ervaren?

    Tot wanneer had je melk? En kwam het later in de zwangerschap weer op gang?

    Ik vind het zo spannend!! Moet ook echt even goed over tandemen na gaan denken.
     
  2. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier heb ik momenteel nog wel melk en merk eigenlijk geen veranderingen tot nu toe. Ja, iets minder melk, maar dl drinkt ook wat minder dus wel logisch ;) Enige verschil met vorige zw is dat mijn borsten tot nu toe niet groeien.. Maar denk dat dat nog wel komt hihi.
     
  3. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh en natuurlijk: Gefeliciteerd!
     
  4. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Gefeliciteerd!
    Bij mij werd het voeden na een paar weken (rond 10 weken ofzo) heel erg pijnlijk, echt met de dag erger en mijn melk liep toen ook erg terug. Mijn dochter heeft toen grotendeels zelf de voedingen (ze dronk nog 3 keer per dag) laten vallen en de laatste avondvoeding heb ik na een paar weken zelf weggelaten want ik verging gewoon echt van de pijn en mijn dochter zat maar een beetje te spelen met de borst in haar mond, er kwam bijna niets meer uit. Dus zodoende. Heb ook nooit tandemvoeden geambieerd dus vond het verder geen groot probleem.
     
  5. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Hier ook zwanger en nog aan het voeden. Dochter drinkt nog 1 keer per dag.
    De eerste tijd vond ik het ook pijnlijk maar uiteindelijk werd dat steeds beter.
    Nu met bijna 30 weken begint de productie weer meer te worden (was dus een tijdje droog) en lijkt het erop dat we richting tandemen gaan. Dochter roept nu steeds Hoooote mek :) (Veel melk) Ben benieuwd hoe ze het straks vind als er echt weer een flinke productie is :)
     
  6. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor jullie reacties!

    Nijn, heb je een idee hoe lang die periode is geweest dat je droog stond?

    Ik vind het erg spannend allemaal! Dochter heeft een melk, ei en soja allergie, dus zij krijgt nog niks vervangends. Dus ik moet echt even goed gaan bedenken wat ik dan zal doen.

    Meer reacties zijn van harte welkom!!
     
  7. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier zwanger en nog aan het voeden :)

    Vond het in het begin vooral heel erg pijnlijk.... maar nu ik erbij zeg dat hij zachtjes moet moet doen gaat het stukken beter! (toch een voordeel als ze wat ouder zijn)

    Productie is volgens mij wel wat aan het achteruitgaan, hij ligt vaker te tutten als echt te drinken.. maar weglaten lukt hier niet, zonder vertikt hij het om te gaan slapen ;)
    Dus hij drinkt nu nog zo'n 4x per dag bij mij..
    Ik hoop dit tegen het eind van deze zwangerschap te hebben afgebouwd naar 1 voeding: de hele dag tandemen zie ik niet zitten (fysiek gezien: heb namelijk fibromyalgie)

    Vind het nu wel wat vermoeiend maar zie dat hij er nog erg van geniet en dat maakt een boel goed.

    Ennne.. GEFELICITEERD natuurlijk! Geniet van je zwangerschap!
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Allereerst gefeliciteerd!

    Bij mij begon het rond 8 weken pijnlijk te worden en met 10 weken zei mijn dochter dat "borsje op" was. Merkte zelf ook dat er niets meer uitkwam en toen is zij ook gestopt. Hier kwam de melk echt pas weer op gang na de bevalling, maar wel veel sneller dan de vorige keer en heb ook geen stuwing gehad, gewoon direct (nou ja, 3e dag, maar is snel na een ks) een behoorlijke productie.
     
  9. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    gefeliciteerd!! ik heb heel de zwangerschap gevoed en na de bevalling meteen 2 kids gevoed. baarmoeder is heel snel geslonken en ik had meer dan genoeg melk voor de kleinste.
    ik geef nu al 3 jaar borstvoeding en de kleinste is 3 maandjes :)
     
  10. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier niet heel pijnlijk geweest maar rond 14/15 kwam er ook niks meer en wilde ze niet meer.
    Pas heel laat een drupje gezien in de zwangerschap en vanaf dag 2 kwam de productie op gang. Dag 3 stuwing.
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Maar idd, gefeliciteerd!! Wat leuk zeg!!!
     

Deel Deze Pagina