Zwanger en buikgriep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Duchess, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
    Sinds gisteravond heb ik een buikgriep te pakken en sinds toen houd ik dus niets binnen. Zojuist nog een half glas water gedronken, maar dat komt er ook meteen weer uit. Ik heb zo'n dorst en voelme zooo slap en moe.:(
    Ik begin me nu een beetje zorgen te maken over de baby, is dit nodig of kan het geen kwaad? Elke keer als ik spuug heb ik gelijk een vrij lang aanhoudende harde buik.
    Zou ik de VK bellen of niet? Had net al gebelt maar ze hebben momenteel pauze. Ben benieuwd wat jullie zeggen..
     
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    De kleine neemt wel wat hij of zij nodg heeft. Ik heb in alle drie de zwangerschappen al wel eens buikgriep gehad en het heeft geen invloed op het kindje. Pas wanneer jij echt zo ziek wordt dat je uitdroogt en zo wordt het link. Een paar dagen geen eten binnenhouden is niet erg, het is alleen de mama die er beroerd van is ;)
     
  3. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Je hoeft je geen zorgen te maken ik was vorige week 3 dagen ziek, de 2e dag heb ik de vk gebeld met de vraag of het kwaad kon want mijn hele buik deed nl ook zeer.
    Verloskundige zei hierop dat het geen kwaad kan en dat je vanaf begin van je zwangerschap reserves opbouwt voor zo'n dag als ''nu''.

    Ziek zijn kan gebeuren, je kleintje heeft er niet zoveel last van dan jou.
    En ondanks dat je wel overgeeft je eten of drinken wel proberen te blijven drinken!
     
  4. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Het kan geen kwaad voor je ongeboren kindje. Ben zelf ook behoorlijk ziek geweest (ontstekingen in alle bijholtes en fikse oorontsteking en griep tesamen) Maar je kindje heeft er totaal geen last van en zit echt wel goed beschermd. Let alleen op je temperatuur en neem op tijd een paracetamol om de koorts te onderdrukken als je dat hebt.

    Beterschap.
     
  5. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt meiden. Dit wist/dacht ik idd wel maar maak me vooral een beetje zorgen om het feit dat ik bijna 24 uur geen drinken binnen heb gehouden. Is dat niet erg?
     
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Ook met drinken, zo lang jij maar niet uitdroogt en helemaal zo waus wordt dat je naar het zkh moet, gaat het prima met je kleine hoor.

    Als je langer geen vocht binnen blijft houden zou ik wel even naar de HA gaan, voor jezelf dan. Een zwangerschap vergt wel meer van je lijf dan gewoonlijk dus een ziekte hakt er wel meer in. Maar ze kunnen er gewoon niet zo veel aan doen, je lijf moet het toch uitzieken.
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik heb bij mijn dochter met 36 wkn een flinke buikgriep gehad, die ook mijn baarmoeder prikkelde, heb toen ruim 24 uur onregelmatige weeen gehad. Erg onaangenaam, maar ja. Heb toen overleg gehad met VK, toen ook duidelijke afspraken gemaakt wanneer ik moest bellen, waar ik op moest letten etc.

    Ik denk dat 24 uur niet drinken geen groot probleem is, hoor, zeker als het door een buikgriep komt, wat van nature vaak snel weer verbeterd. Als het langer duurt, zou ik overleggen met VK.

    Beterschap!
     
  8. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ok, bedankt!
     

Deel Deze Pagina