Zwanger en buikgriep

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Faith2008, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith2008

    Faith2008 Lid

    30 jun 2012
    34
    0
    0
    voedingsassistent
    amsterdam
    Hoi dames,

    Ik vroeg me af aangezien er buikgriep heerst of er zwangere dames zijn die dit o zo leuke virus ook al te pakken hebben gehad, zo ja hoe uitte dat zich bij jou?

    Ik denk dat ik het zelf te pakken heb en heb zoveel gespuugd dat ik me gal in alle kleuren voorbij heb zien komen en de aders in beide ogen gesprongen zijn alsof ik een zware bevalling al achter de rug heb

    Ik ben nu 25 weken zwanger en ik weet niet of ik me druk moet maken aangezien een buikgriep veelvoorkomend is maar zodra ik moet spugen verdwijnt de grond onder me voeten en voel ik me hondsberoerd

    Sorry voor de details;)

    Ik probeer overigens veel te drinken aangezien ik al eerder ben opgenomen vanwege uitdroging

    Ik voel me zo suf om snachts de verloskundige te bellen met dit probleem omdat ik dan denk wat kan zei tegen een buikgriep doen! De kleine beweegt trouwens vrolijk door

    Liefs faith
     
  2. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik heb zelf het noro virus gehad.. is eigenlijk ook een buikgriep, alleen een heftige vorm ervan. Ik had er toen ook lichte koorts bij.. kon allemaal geen kwaad, alleen heb ik paracetamol sub (rectaal) gekregen voor de koorts te verlagen en kreeg ik primperan tegen de misselijkheid, zodat ik niet constant moest spugen want uitdroging willen we niet hebben!

    Misschien even bellen naar de hap?
     
  3. Trinity

    Trinity Fanatiek lid

    7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meid, ik had buikgriep toen ik net 10 weken was geloof ik. Weet het niet helemaal zeker meer. Ik kotste de hele dag door en kon niet stoppen. Als ik wat vocht naar binnen had kwam het met dezelfde gang weer naar buiten. 2e dag, kon ik al een kopje thee drinken daar was ik al heel blij mee. Verloskundige zei tegen mij dat een zwangere vrouw een dag zonder drinken mag, maar de 2e dag moet er wat vocht naar binnen.
     
  4. Trinity

    Trinity Fanatiek lid

    7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    En niet te veel drinken in een keer hoor!! kleine beetje, zolang je maar wat binnen krijgt.
     
  5. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Schrale troost misschien dat je kindje toch wel pakt wat ie nodig heeft ;)
    Kijk alleen wel uit voor uitdroging, dat willen we niet hebben natuurlijk...
    En ook hoge koorts is minder fijn, maar daar zou je paracetamol voor mogen nemen (misschien hap bellen voor zetpil variant??)

    Beterschap!
     
  6. Vvlinder

    Vvlinder Fanatiek lid

    24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Gelukkig nog niet echt de griep gehad.
    Maar ben al zn 2 weken aan het kwakkelen, dan voel ik me lekker, dan weer niet, misselijk, wat diarree, spierpijn ed

    Als je maar goed blijft drinken idd

    Beterschap!!
     
  7. Luja

    Luja Niet meer actief

    Ik heb inmiddels ook buikgriep, snap hoe je je voelt :(
    Zit vanaf begin januari al ziek thuis met waterpokken, zijn die eindelijk opgedroogd, begint hier het 4 maal daags overgeven met buikgriep..
    En lekker, mijn dochtertjes hebben het ook. Blegh.
    Volgens gyn kan het geen kwaad, als ik maar zorg dat ik m'n koorts onderdruk met paracetamol en kleine beetjes per keer drink, ookal kots ik die weer uit. En eten is geen verplichting, zolang ik geen trek heb hoeft het niet, drinken is belangrijker. Beterschap!!
     
  8. beccie

    beccie Niet meer actief

    hier ook griep.
    heb net 3 dagen plat gelegen kon helemaal niks meer. en kon nog geen water binnenhouden.
    eergisteren toch maar bij de huisarts geweest, die heeft me wat emmasafenne voorgeschreven tegen het overgeven, dat hielp meteen ik heb daarna niet meer overgegeven.


    ik begin me nu weer ietsje beter te voelen. en kan weer een beetje eten.
    hopenlijk gaat het nu snel over.

    Beterschap voor alle zieken hier :)
     

Deel Deze Pagina