Zwanger en bv-dip

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Linda86, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Goedemiddag dames!

    Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik weer zwanger ben, en nu heb ik dus een gigantische bv-dip (ik vermoed dus door de zwangerschap). Ik heb gelukkig nog een voorraadje melk in de vriezer, maar daar ga ik 't ook geen weken mee volhouden. En ik wil Milan wel heeeel graag bv blijven geven. Dus bij deze: hebben jullie tips om de productie weer een beetje op te krikken (behalve heel vaak aanleggen, want dat doe ik dus al).

    Alvast bedankt! :)
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Helaas is de productie niet op te krikken tijdens een zwangerschap. Wel wisselde bij mij de productie dus mischien trek die straks weer wat aan. Hoe oud is je kindje ?
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hmm dat hoop ik dan maar! :) Is 't tot die tijd goed dat ik bijvoed met melk uit de vriezer? Of kan ik beter gewoon nog vaker aanleggen dan, en zolang mogelijk geen extra melk geven?
    Milan is bijna 9 maanden.
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zorg er in ieder geval voor, dat je niet minder aanlegt dat je nu doet. Kan best zijn dat over een aantal dagen het weer beter gaat. Je hebt een bijna stabiele productie ( rond de 10 maand), dus je bv kan echt wel wat hebben.
     
  5. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb de productiedip niet kunnen overwinnen. Ik voed nu nog een keer per dag, als ze 's morgens wakker word. Maar die voeding is niet meer toereikend, want ook daarna wil ze een fles.
    Maar die voeding geef ik nog niet op hoor. Veel te gezellig, en nu houd ik mijn opties open om nog te gaan tandemen.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb nog een tijd bv siroop van vsm puur mama gebruikt, ik merkte wel verschil.
    uiteindelijk toch de strijd verloren na 4 maanden, het was echt op bij mij.
    Sven krijgt nu wel weer bv in z'n pap 's ochtends, die kolf ik af, dus toch nog weer een beetje bv ;) ik hoop dat jij net zo lang kunt geven als je zelf wilt, succes er mee!
     
  7. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Als tip gekregen op een ander forum: borstvoedingsthee/kabouterthee drinken. En tabletjes van Floradix. Dit is een natuurlijk ijzerpreparaat. Werkt soms ook productiebevorderend. Ik had er wel baat bij toen ik weer op ging bouwen (was bijna helemaal afgebouwd).

    En verder zo weinig mogelijk reservemelk geven. Hoe vaker je hem aanlegt, hoe meer je borsten geprikkeld worden. Als je melk uit een flesje erbij gaat geven, dan bouw je toch eigenlijk af. Dus alleen als je het echt niet meer redt terugvallen op je vriezervoorraad.
     
  8. 4days

    4days Niet meer actief

    Ooooh, dus DAT was de reden!! :D :D
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Oké bedankt allemaal! Milan heeft gisteren alleen bij mij gedronken (niks uit de vriezer dus) en 't lijkt al iets beter te gaan. Bv siroop en bv-thee ga ik ook maar eens proberen. Maar ik heb momenteel wel goede hoop dat 't allemaal goed komt! :) Hij lijkt tot nu toe vandaag ook heel tevreden over de hoeveelheid melk die die krijgt!

    @ Moaatje: jij ook nog gefeliciteerd! Wat fijn dat je iig de ochtendvoeding er in hebt kunnen houden! :)
    @ Claartje79: fijn dat 'ie toch nog wat van jouw melk krijgt! 't Blijft toch de lekkerste melk die er is hè ;).
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Die borstvoedingssiroop zit wel alcohol in. Zal niet heel veel zijn denk ik maar toch.

    En al heb je straks helemaal geen productie meer het kan best zijn dat je kindje door blijft "drinken" .
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hmm oké, goed dat je 't zegt! Ik denk voor nu dat ik 't niet nodig heb, maar dat kan natuurlijk goed volgende week weer anders zijn. Achja, ik probeer gewoon zoveel mogelijk aan te leggen, en idd als ik helemaal geen melk meer heb, kan Milan natuurlijk nog gewoon lekker doortutten.
     

Deel Deze Pagina