zwanger en bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door stampertje, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wij zijn zwanger maar ik geef nog bv aan de jongste ze heeft er echt nog behoefte aan en vind het heel fijn. Zijn er dames die ook zwanger zijn/waren en die bv zijn blijfen geven of zijn jullie gestop? En waarom? (De oudste neemt ook heel af en toe een slokje) Het lijkt me zo mooi om dalijk 2 kindjes tegelijk bv te geven(en makkelijk voor de stuwing). als de baby er is wil ik wel na een paar weken gaan afbouwen met Jadey bv te geven. Of is dat dan ook weer zielig? Of gewoon de jongste aan de fles zetten? Ik weet het allemaal niet hoor.
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De jongste meteen aan de kunstvoeding, dat zou ik absoluut niet doen. Vind gewoon dat zeker de jongste recht heeft op borstvoeding.

    Voeden tijdens de zwangerschap hoeft geen probleem te zijn. Soms loopt je productie terug, of smaakt je melk anders waardoor er minder gedronken word. maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn.

    Als deze kleine na de bevalling ook nog gewoon aan de borst drinkt dan kan dat ook weinig kwaad, haar de borst niet meer geven kan je zielig vinden, maar als het jouw keuze is om gewoon 1 kindje aan de borst te hebben is dat zo. Zielig vind ik dat niet, zij heeft immers al een lange tijd borstvoeding gekregen, nu is het zeker de beurt aan de jongste. Maar ze kunnen ook gewoon samen blijven drinken tegen die tijd. Het is echt wat je zelf wil daarin en in.

    Ik zelf ben zwanger geworden toen ik minimale productie had, had destijds als ik een keer of 6 op een dag kolfde in totaal 100cc als ik geluk had. Heb later wel weer opgebouwd naar 3-4 voedingen per dag, maar verder nooit meer gekomen. Toen ik 29.5 week zwanger was hebben wij besloten af te gaan bouwen en toen ik 31.5 week zwanger was had ik helemaal afgebouwd. Voor ons waren er meerdere redenen om af te bouwen. Voeden en kolven was geen 'mogen' meer maar 'moeten' geworden. Zwangerschap verliep niet helemaal vlekkeloos, vaak/veel bloedverlies, flauwvallen, oorpijn, hoofdpijn, buikpijn, koorts. Had toen ook al een tijdje weeen (te vroeg dus). Kortom voor ons redenen genoeg om echt te stoppen met de borstvoeding om zo iets meer rust te creeren voor mijn lichaam ;)! Maar dus ook wel soort van andere omstandigheden.

    Geniet van je zwangerschap in ieder geval en ik zou vooral gewoon niet te veel plannen, maar rustig afwachten hoe het loopt. Je kan nu wel zeggen als de kleine er is mag de ander niet meer drinken. Maar misschien zegt je gevoel tegen die tijd wel heel wat anders ;)!

    Liefs, Hanneke!
     
  3. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn oudste was 22 maanden toen ik erachter kwam zwanger te zijn van nr.2
    Ik heb nauwelijks problemen gehad, op een paar keer na tussen week 18 en week 28. Had toen het idee weinig melk meer aan te maken.
    Maar als je kindje gewoon *droog* drinkt keert na week 28 de melk geleidelijk terug.
    Je kan heel goed 2 kindjes tegelijk voeden, en zorg ervoor dat je je oudste ook eens apart voedt, dat voelt speciaal voor haar.
    Uitleggen dat er straks een babietje bijkomt die ook aan de borst wil drinken icm een boekje over een baby.
    Als je veel erover praat komt het *snappen* geleidelijk.
    Wat speciaal speelgoed voor de oudste als de jongste moet eten, werkte hier ook prima. Later was het niet meer nodig.
    Soms heb ik ze allebei aan de borst, word je vanzelf handig in,zeg maar.
    Kortom, een makkie ;)
     
  4. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Bedank voor jullie reacties. Ik ga proberen om alle twee bv te geven als dat mogelijk is!!!
     
  5. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi,

    Hier nog een zwangere bv-gevende mama!
    Ik had op haar eerste verjaardag een positieve test en ben toen wel iets gaan afbouwen. Door een teruggelopen productie ging dat snel.
    Toen een hele tijd 2x per dag gevoed. Omdat ze 's avonds steeds minder dronk, heb ik die er ook afgelaten.
    Nu alleen nog in de ochtend en soms 's nachts extra als ze last heeft van kiesjes/tandjes.
    Ik zie het juist niet zitten 2 tegelijk, maar zie wel hoe t loopt.
    Had tenslotte ook nooit gedacht dat ik zolang bv zou geven...

    Geniet vd zwangerschap en het voeden!
     

Deel Deze Pagina