baby voelen bij 2de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by mnla, Jun 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mnla

mnla Actief lid

Feb 12, 2014
    200
    0
    0
    Hallo dames. Ben nu bijna 18 weken . En heb de baby al wel gevoeld maar niet heel vaak is dat normaal ? Ze zeggen dat het bij de 2de zwangerschap allemaal sneller gaat . De buik groeit wel sneller . Maar voel haar wel maar niet vaak . Wie herkend dit

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja dat herken ik. Ik ben vandaag 18 weken. Ik voel de baby al best lang, maar zonder enige regelmaat eigenlijk. Ik maak me maar niet teveel zorgen, mijn dichter voelde ik ook vrij vroeg, maar ook nog niet met regelmaat.

3. mnla

mnla Actief lid

Feb 12, 2014
    200
    0
    0

Oke dus ben gelukkig niet de enigste haha . Ja ik voel haar ook maar mijn dochter voelde ik veel smorgens en savonds . Dusja vond het een beetje raar denk even vragen

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Misschien ligt je placenta voor?
    Zou me geen zorgen maken, op deze termijn hoef je de baby helemaal nog niet te voelen

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier na 20 weken regelmaat en toen eigenlijk ook bijna dagelijks haha. Ook voor een 2e zwangerschap lijkt me dat rond die 26 weken er pas dagelijks beweging hoeft zijn toch.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    met 16 weken kon ik mn darmen onderscheiden van de baby, dat was bij mn dochter pas met 19 weken. zit idd totaal nog geen ritme in. vind het wel heel fijn ♡

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Dochter voelde ik met 18 weken en toen lag de placenta achter. Nu voelde ik de baby ook met 18 weken maar nu ligt de placenta voor.
    Een weekje later kon ik de baby ook van buiten voelen. Sinds een aantal dagen voel ik de baby ook dagelijks.

8. Medith

Medith Actief lid

Jan 15, 2014
    292
    5
    18
    Ik toevallig ook rond dezelfde termijn. Mijn placenta ligt voor. Dit verklaard waarom ik dit kindje minder en anders voel dan met name mijn zoontje . Wellicht is dit bij jou ook het geval ?

9. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,025
    286
    83
    Female
    Vaak is het zo dat je bij een 2de zwangerschap de baby eerde voelt. Je weet natuurlijk ook een beetje wat je kunt voelen natuurlijk. Alleen kunnen er prima redenen zijn dat dit niet het geval is, zoals een voorliggende placenta. Ik voelde zoonlief rond de 16 weken, en nr 2 pas na 21 weken ivm een voorliggende placenta. Er kan dus wel degelijk een groot verschil in zitten. Ik vond het voornamelijk erg jammer aangezien ik me er oom op ingesteld had baby 2 eerder te voelen dan zoonlief. Maar helaas. Inmiddels heeft baby 2 dit ruimschoots goed gemaakt 😜.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij een 2e kindje kan je het al voelen voor 18 weken. pas vanaf week 28 MOET je het elke dag regelmatig voelen.

11. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

Jun 4, 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Ik ben nu ook bijna 18 weken en ik voel hem wel dagelijks. Meestal in de ochtend en in de avond. Mijn placenta ligt achter.

Share This Page