Zwanger en de achtbaan...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chrisje, 2 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hallo,
    Ik heb een vraagje, morgen ga ik voor 2 dagen naar disneyland parijs en als je zwanger bent mag je niet in de achtbaan maar waarom eigenlijk niet? Is het omdat er dan zo'n veiligheidsbeugel tegen je buik zit? Of omdat pretparken gewoon het risico niet willen lopen i.v.m rechtszaken enzo? Of omdat er veel adrenaline door je lijf gaat en dat slecht is?
    Dat vroeg ik me gewoon af....
    xxx
    Chrisje
     
  2. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    ik zal het echt niet weten.
    ik dacht altijd dat het meer zal kunnen gelden als je verder in je zwangerschap bent dat er te veel druk tegen je buik aan komt door de beugels.
    maar ik kan je daar verder niet meehelpen.
    naar mijn gevoel heeft een vruchtje in de eerste weken genoeg ruimte om die schokken te verwerken.
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Heb even voor je gezocht:

    Een achtbaan maakt rare bewegingen, dus degene die erin zitten ook. Zeker omdat de inzittenden schrikken. De stang die tegen je aan zit om je te beschermen zou eventueel te hard in je buik kunnen komen. Maar vaak hebben achtbanen tegenwoordig van die armsteunen, hiervoor geldt dit niet.
    Het is dus meer het stootgevaar. Dit risico wordt groter naarmate je verder zwanger bent.
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Toen ik een dag wist dat ik zwanger was/ben, was er kermis in Hoorn. En ik ben er wel naar toe gegaan, maar ik ben eigenlijk nergens in geweest. Ik vond het risico te groot. Vroeger zeiden ze toch ook als je een miskraam wilde hebben dat je heel hard de trap af moest lopen met oog op de schokken. Maar ik heb het idee dat zo'n achtbaan ook dat zelfde effect zal hebben, je krijgt zoveel schokken door je lijf dat ik niet het idee heb dat het goed is voor de kleine.........
     
  5. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik ga over 2 weken naar de efteling, maar ik neem het risico ook niet hoor.
    Ik ga nergens in waarvan ik denk dat het niet verstandig is.

    Als vallen een miskraam kan veroorzaken, dan moet dat met een achtbaan zekers het geval zijn.
     
  6. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi,

    allereerst zou ik idd ook het risico niet nemen, maar de eerste 3 mnd zal 'vallen' niet zo snel tot een miskraam lijden lijkt mij omdat het dan nog zo klein is en zo beschermt zit in je buik. ik weet niet hoe het zit met een achtbaan. dit lijkt mij hoor. maar nogmaals ik zou ook het risico niet nemen. en ik zou bv ook niet gaan paardrijden ivm vallen van zo'n hoogte en trapgevaar van het paard (ik rij helemaal geen paard hoor), snowboarden (dit doe ik wel) of wat in ieder geval harde klappen kan opleveren.

    gr saskia
     
  7. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hoi... ik ben met 20 weken zwangerschap naar de efteling geweest en ik zat met dezelfde vragen ;) Antwoord van de verloskundige: NIET DOEN, zowel de stangen, de schokken, de adrenaline... er zal maar wat gebeuren en wat dan? je neemt het jezelf de rest van je leven kwalijk, voor iets wat je hierna nog 80 jaar kan doen...
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik sluit me bij Vicky aan, als er iets niet in orde blijkt (wat misschien dan helemaal niks met de attracties te maken heeft) dan vraag je je altijd af of t daar misschien toch aan heeft gelegen..althans dat zou ik doen...
    En wat zij ook al zegt, strakkies als de kleine er is, kan je er weer net zo vaak (onbezorgd ;) ) van genieten als je maar wilt!
     
  9. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja vicky en sientje jullie helemaal gelijk ik zou die gok ook niet wagen.Wij hebben ook express de atrakties vermeden en deden andere leuke dingen zoals dierentuin... maar in de efteling heb je wel veel dingen waar je wel in kunt dus kun je toch genoeg genieten lijkt mij ;)
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zou dus ook de 8-baan ofzo in gaan.
    Ze hebben er genoeg andere leuke dingen waar je in kan hoor ..

    Geniet van Disney .. echt super!!
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zou dus ook de 8-baan ofzo in gaan.
    Ze hebben er genoeg andere leuke dingen waar je in kan hoor ..

    Geniet van Disney .. echt super!!
     
  12. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Volgens mij ben je het woordje NIET vergeten, of vergis ik me?
     
  13. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het is natuurlijk de vraag of je zelf nog wilt of durft, maar.... ik denk dat pretparken en actbaanfabrikanten gewoon geen enkel risico willen lopen om eventueel claims te voorkomen. Want er zal toch een miskraam zijn ontstaan na een wilde achtbaanrit. Dus zodra je erbij zet op eigen risico, dan is de fabrikant ingedekt.

    Tot 12 weken kan het volgens mij geen kwaad, want dan zit je beeb nog netjes achter het schaambeen en heb je ook geen last van de beugels. Maar ik zou nu dus echt niet meer durven.

    Groetjes van Kiki
     
  14. Linda Laene

    24 nov 2005
    59
    0
    0
    Een collega van mijn man was bijna 3 maanden zwanger toen ze in de Efteling in de Python is geweest. De volgende dag had ze een miskraam. Zou het risico nooit nemen!
     

Deel Deze Pagina