Zwanger en een maatje meer

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mayflower, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Hoi dames
    Ik weet niet of er al een topic is op dit gebied zo ja hoor ik het graag.
    Wil niemand hier mee voor het hoofd stoten.
    Ik ben zelf een mama van 27 met een zoontje van bijna 3. Nu pril zwanger van nummer 2.
    Mijn zwanger van me zoontje was ik 45 kilo aangekomen en woog op het laatst 130 kilo
    Ben altijd wel een maatje meer geweest.
    En had een gigantische buik tijden de zwangerschap(wat ik dan wel mooi vond)
    Mijn zoontje was aan de maat tijdens de geboorte . 4780 gr en 50 cm
    Heb toch ook wel de nodige problemen gehad tijden de zwangerschap
    Nu heb ik toen der tijd redelijk vaak commentaar gekregen van mensen die fluisterde van moet je kijken zo dik. Tot dat ik een slechte moeder zou zijn omdat ik wat zwaarder woog. Ik ben ongeveer nu 20 a 25 kilo afgevallen.
    Ik heb er toen best veel moeite mee gehad
    Nu sta ik positief in t leven en met mijn maatje meer
    Nu is mijn vraag zijn er meerdere dames met een maatje meer en Hoe staan jullie in je zwangerschap. En natuurlijk gewoon lekker kletsen
    Iedereen is mag mee kletsen maatje meer of minder maak niet uit
     
    Dotjes vindt dit leuk.
  2. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik klets graag mee!

    Ik zit niet lekker in mn lijf maar mensen reageren altijd dat ik niet mag zeuren hierover.
    Ik ben bang om aan te komen in de zwangerschap, en omdat ik nu al 4 kilo zwaarder begon dan vorige zwangerschappen houd ik mijn hart vast...

    Met mijn eerste woog ik 79 kilo bij 16 weken pas.
    Nu zit ik met 7 weken op 78
    (Ik begon bij nummer 1 op 74 kilo)

    Ik weet dat ik geen (morbide) obesitas heb hoor, maar ik ben altijd heel dwangmatig geweest met afvallen en op gewicht blijven... en geen controle in zwangerschap vind ik het ergste dat er is
     
  3. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ik voel je helemaal.
    Bij mijn eerste was ik er niet zo mee bezig eerlijk gezegd omdat ik het niet zo zag aan me zelf. Maar andere wel. Werden dan voor de lol vrachtwagen geluiden gemaakt als die in ze achter uit gaan. Nu merk ik dat ik me er heel erg mee bezig hou. Met hoeveel aan komen en hoeveel niet. Ok al ik me zwangerschap nog pril. Breek me kop er nu al over het aankomen.
    In het ziekenhuis waren ze er namelijk niet zo blij mee dat ik zo zwaar woog. Nu weeg ik tegen rond 98 kilo en 1.71 lang. Ik ben een jojo er.

    Ik vind het altijd apart dat mensen dan maar vinden dat je niet zo moet zeuren. Lekker makkelijk praten vind ik dat.
     
    Dutchy84 vindt dit leuk.
  4. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik ben 1.70 en max 72 zou gezond zijn.
    Mijn bouw is ook echt flinke benen en billen, en slanke taille/platte buik.

    Maar als ik zwanger ben, dan zit al mijn vet in benen-billen en is mijn buik ook nog enorm, dan wordt het modelletje kamerolifant zeg maar.

    Ik merk dat ik onder de 75 alles nog wel kan handelen, maar daarboven gaat richting 80 en ik ben in 2010 toen 20 kilo afgevallen, van 89-69.

    Hoever ben je nu zwanger?
    Ik 7 weken
     
  5. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ik heb flinke benen.
    En heb een buikje overgehouden aan de zwangerschap en door de keizersnede is die er niet mooier op geworden. Daar ben ik redelijk onzeker over nog steeds hoor haha.
    Ik ben pas pril zwanger net een paar dagen geleden positief getest. 14 nov de eerste echo dus ben benieuwd hihi. Dus gok rond de 4 weken. Ik heb er geen probleem meer mee een maatje meer te zijn in generel. Maar nu met de zwangerschap schrik ik toch wel. Ik ben redelijk benauwd dat ik straks weer 45 kilo aankom. (Want ik zelf kon echt helemaal niks)
    En al die reactie die ik kreeg van het ziekenhuis waren niet mild phoeehoee.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Het aankomen tijdens de zwangerschap is bij mij echt verschillend geweest. Bij de eerste heb ik 7 maanden gespuugd en ben ik niet super veel aangekomen. Hoeveel weet ik niet precies want ik durfde na 30 weken niet meer te wegen. Kindje was normaal van formaat.

    De tweede gaf mij ontzettende trek. Na de bevalling heeft dat nog 2 jaar geduurd. Het was echt alsof hij mijn lichaam gereset had op eten, eten en eten. Zo is hij als kind ook. Ik moet hem continu afremmen. Hij was flink bij de geboorte en kwam heel snel aan op bv alleen.

    Toen de jongste 2 werd had ik mijn laatste positieve test in handen. Dit kindje is geen grote eter. Ik verwacht ook dat ze ongeveer even zwaar gaat zijn als de oudste. Tot nu toe ben ik nog onder mijn start gewicht. Ik ben nu 4 a 5 kilo lichter dan toen ik starte. En de eindstreep is in zicht.

    Ik heb wel veel moeite om mijzelf te tonen op straat. Ik ben veel uitgescholden door wildvreemden op straat. En nu komt alles door de hormonen zo hard aan dat ik dit probeer te ontlopen. Ik vind het jammer dat ik mij zo laat raken door low lifes maar helaas heb ik dan weer geen dikke huid.
     
  7. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik zou ook angst hebben om 45 kilo aan te komen! Zeker omdat dat ongecontroleerd gebeurd..
    Ik heb morgen de eerste echo, hoop zó dat het leeft!

    Mijn beste vriendin en ik maken ons altijd druk om gewicht. Nu raakten we in maart tegelijk zwanger. Haar zwangerschap is goed, ze zit nu op 33 weken.
    Ook van haar weet ik dat ze inmiddels al op 102 kilo zit en ze vindt het verschrikkelijk.
    Aan de andere kant zou ik ook graag met haar willen ruilen, dus dat is dubbel.

    Over het algemeen is een maatje meer ook prima!
    Als ik kon tekenen om mn hele leven 75 te wegen is het goed. Bij mij is het altijd de angst om zwaarder te worden.

    En in combinatie met zwanger zijn is het zeker lekkerder om die fitter door te komen

    14 nov. Spannend!!
     
  8. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Echt uitgescholden op straat... bizar!!
    Ook @Mayflower commentaar uit het ziekenhuis. Waarom dan?
    Vind dit echt een heel gekke wereld.

    Maar 34 weken en 5 kilo onder startgewicht! Hallelujah! Daar wil ik ook voor gaan!
     
  9. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Bizar he dat mensen gewoon maar dingen gaan roepen zonder er überhaupt bij na te denken wat het met de persoon doet. Ik kreeg het ook veel van familie te horen. Dat ik gigantisch was. En van je moet je zelf niet zo laten gaan hoor. Minder eten blablabla. (Ik had gewoon een enorme trek) ik moest gewoon eten. Nu is mijn zoontje ook een grote eter haha. Eet echt alles

    Ik hoop uiteindelijk Iets maar van een paar kilo aan te komen. Maar goed valt nog maar te bezien haha.

    Hoe komt het dat je nu minder weeg? Let je er meer op of ben je de niet zo lekker geworden?
     
  10. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb flink overgewicht. Niet 1 maatje meer zegmaar. Ben nu ruim 19 weken zwanger. Sinds ongeveer een week is wel echt te zien dat ik zwanger ben. Ineens werd mijn buik rond ipv alleen maar dik. Ik heb tot nu toe geen rot opmerkingen gekregen van mensen. Ook niet van verloskundige of gynaecoloog. Ben wel door verwezen naar de gyn natuurlijk en ze vroegen of ik wist waarom. Tuurlijk weet ik dat. Gyn heeft wel gevraagd of ik baalde dat ik door moest naar hem. Nee, want dat had ik van tevoren wel bedacht. Het is nou eenmaal zo. Mijn gyn is een nuchtere vent en verteld de dingen gewoon zoals ze zijn. Verteld wat er gaat gebeuren zonder steeds nadruk te leggen waarom ze het doen, want dat weet ik wel :p Hoop dat ik later in de zwangerschap geen kutreacties ga krijgen op straat zoals ik hierboven lees want dat zou ik echt een domper vinden.
     
  11. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ik
    Ik kon aardig eten hoor hahaha.
    Maar bij de vk lieten ze het gewoon toe ik werd elke keer gewogen en er werd njiks over gezegd. In het ziekenhuis waren ze er verbaasd over dat ze me zo ver hadden laten gaat. Omdat er een groot risico is net bevallen als je zwaarder bent.
    Ik heb ook wat complicaties gehad. Met 27 weken met spoed opgenomen op de stroke unit. Bleek verhoogde hersendruk. Zwaarder bekkeninstabiliteit. Me knieën en begaven het.
    Met 41 weken ingeleid. Maar kwam niet opgang. Toen spoedkeizersnede omdat de hartslag van mij zoon er steeds mee stopte. Hij kwam blauw en levenloos na buiten en werd gelijk meegenomen. Beademing en lichte hartmassage en hij kwam gelukkig snel op gang. Maar dat bedoelde het ziekenhuis met complicaties als je zwaarder bent.

    Ik hoop ook nu niet of niet zoveel aan te komen.
    102 zou ik voor tekenen hahaha. Beter dan 130.
    Maar ligt er aan waar je vanaf begint natuurlijk ik kom al van de 90 haha
     
  12. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Dat zou respectloos zijn. Vind het ook bizar respectloos dat mensen zoiets zouden zeggen (kinderen daargelaten, die zijn te eerlijk)
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ja sommige mensen hebben echt een kronkel in hun hoofd. Raar ook hoe geaccepteerd dat is. Zoals ze ook zeggen bij Vet gelukkig (NPO uitzending gemist) discrimineren op kleur word steeds minder geaccepteerd maar als het gaat om gewicht dan krijgen veel mensen nog een vrijbrief.

    Ik geloof dat de kindjes mij soort van besturen vanuit mijn buik. Dat zij mijn lichaam aansturen om trek te krijgen in wat zij willen hebben. Bij de eerste 2 zie ik dan vanaf dat ze gaan eten zo duidelijk terug. Het zou mij echt verbazen als er een grote eter in mijn buik blijkt te zitten. Het afvallen deze zwangerschap is ook niet gezond. Ik heb tot een week terug moeten vechten om eten binnen te krijgen. Als ik at kreeg ik ook vaak kramp en werd ik niet lekker. Een deel van mijn cal heb ik moeten drinken anders was ik zeker een flink stuk afgevallen. Ik moet overeind blijven voor mijn peuters.
     
  14. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Je pik ze er vaak uit hoor. Welke mensen. Ik had het vooral aan het einde van me zwangerschap.
    En oudere mensen konden het vooral niet laten haha. Die zijn zo oprecht eerlijk. Daar kon ik wel om lachen. Die zeiden gewoon straight. Gefeliciteerd maar niet zo veel eten maar wel genoeg Hhah dat is wel fijn dat je zo'n gyn heb. Dan weet je teminste wat je aan hem heb. Ik heb ook veelste lang door gelopen bij de vk. Zei de gyn die mij keizersnede deed. Vanwege mijn overgewicht hadden ze al halve wegen moeten sturen naar de gyn en t feit dat me zoontje zo groot was haha. Bijna 5 kilo bij de geboorte

    Maar wel fijn dat je een mooie buik begin te krijgen nu:D ik hoop dat het bij mij ook snel gaat gebeuren (ben pas 4 weken haha)
     
    SophieSoHappy en Dotjes vinden dit leuk.
  15. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Oeff dat is dan minder leuk en ook zwaar om zo de zwangerschap door te moeten en helemaal met 2 peuters. Ja grappig is dat he hoe je dat terug zit in je kinderen hahah
     
  16. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik ben van mezelf zwaarder, maar kom tijdens de zwangerschap gelukkig nauwelijks meer aan. Ik val eerder af, was bij mijn vorige zwangerschap ook en terwijl ik wel gewoon goed eet (en ook zeker wel snoep). Gelukkig hier ook nooit reacties over gewicht of uiterlijk. Ook van verloskundige niet.

    Alleen bij 20 weken echo helaas een echoscopiste die wel lullig deed en de echo weigerde te maken, terwijl alles perfect zichtbaar was én überhaupt alle echo's altijd perfect zicht hebben .
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Wat naar als jouw baby blauw geboren wordt zeg. Wat een schrik.

    Qua complicaties eigenlijk weinig gehad. De eerste was in 1 ronde raak, de tweede in 2 rondes (terwijl ik nog bv gaf) en de derde was ongepland. Terwijl ik een BMI heb van 35 a 37 Ik heb 2 natuurlijke bevallingen gehad. 1 van 5 uur en 1 van 2 uur. Mijn suiker was bij alle 3 de testen erg laag. Als ik echt diabetes had gehad dan was het niveau hypo geweest. Mijn bloeddruk was vaak aan de lage kant. Wel heb ik standaard last van bekkeninstabiliteit. Maar dat heb ik al vanaf kind zijnde omdat ze mij morbide obese lieten hardlopen. Daar hebben mijn heupen permanente schade van opgelopen. Ook toen mijn BMI even groen was had ik veel last van mijn heupen.
     
  18. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Hier ook een maatje meer..
    Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje meer als 10 jaar geleden woog ik op het einde 120kg.
    3 jaar geleden afgevallen tot 65kg.. Toen was ik echt ongezond mager.
    Intussen alweer aardig wat aangekomen en weeg nu 85kg..
    Ik probeer wel te letten dat ik niet weer eindig op 120kg..
    Ik ben vanaf de puberteit altijd in gevecht geweest met mijn gewicht. Mijn hele familie is aan de stevige kant.
    Ik wil niet graadmager zijn, maar boven de 90kg liever ook niet.
    Hoop dat ik door bv te geven na de bevalling ook nog wat gewicht kwijt raak.
     
  19. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Dat is wel fijn dat je weinig aankomt tijdens de zwangerschap. Daar teken ik voor haha. Dat is wel lullig dat ze geen echo wilde maken daar heb ik dan geen problemen mee gehad
     
  20. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ja ze denken dat rennen met overgewicht slim is idioten. Ik ben na mijn zwangerschap gaan trainen helaas nu al een half jaar niet vanwegen problemen. Maar ze lieten .e nooit rennen hoogstens 3 min en dan snel wandelen en dan gewoon weer wandelen of fietste voor hoog uit 10 min. Maar wel snelle bevallingen zeg zo dan. Dat had mijn moeder ook met mij me zusje en broertje. Heb je erna geen last van gehad ..?
     

Deel Deze Pagina