Ik denk dat ik een griepje heb... Keelpijn, snotverkouden en koortsig. Moet ik nu extra opletten? Ik zal in ieder geval zorgen dat ik wat meer drink dan normaal. Maar verder...? Aspirine nemen lijkt me geen goed idee.. Hoestdrankjes doe ik ook maar even niet.. Zijn er dingen die ik wel kan doen? Blugh en dan evengoed lekker misselijk van de zwangerschap... Ja het is echt feest hier Is het trouwens slecht om erg moe te zijn en toch door te gaan? Ik ben niet iemand die snel in bed gaat liggen.. of zou ik dat nu wel moeten doen? Is het nodig om eerder naar een dokter te stappen als het erger wordt? Iemand verder nog tips? Ervaringen? Thnx alvast
Oh en kan koorts kwaad? Ik heb nu 38 ofzo met een oorthermometer dus dat is nog niet echt hoog, maar wat als het wel omhoog gaat?
Griepje kan geen kwaad hoor. Wel goed blijven drinken en je mag ook een paracetamol innemen. En luister vooral naar je lichaam . Beterschap
Ik ook hoor...vanochtend 38 graden koorts en voel me zoooo onwijs belabberd...! Ik drink nu gewoon veel water en lig lekker op bed.
Kan geen kwaad, maar zou niet onnodig paracetamol en hoestdranken innemen. denk dat je zonder er ook wel doorheen komt. let wel op je verhoging, vaak moet je bij thermometers iets erbij tellen. je hoeft niet toe tegeven dat je ziek bent, maar je moet niet eigenwijs doorlopen en het uiterste van jezelf vragen daar word je ook niet beter van. even doorbijten meid beterschap
Ik kom toevallig net zelf uit bed, en mijn arts zegt dat koorts wel degelijk gevaarlijk is! Het zorgt voor weeen. Vroeg in de zwangerschap kan het dus een miskraam veroorzaken en laat in de zwangerschap kan het de bevalling doen beginnen. Als je het kunt opvangen met paracetamol is dat prima. Ik bleef koorts houden en heb een antibiotica kuurtje gehad. Zou zeker langs je ha gaan, als je je morgen niet beter voelt!
Ik heb voor mezelf afgesproken dat ik morgen niet ga werken als ik me nog zo beroerd voel.. Als dan een dagje rust nog niet helpt ga ik dinsdag voor de zekerheid toch nog langs de HA. En ik hou mijn temp. wel ff in de gaten, als het veel hoger wordt dan ga ik wel eerder naar de HA. En misschien ga ik morgen ff lekker uitzieken bij mn ouders, mn vriend moet werken en dan zit ik alleen... Dus dat is dan wel een fijner idee... Nou bedankt voor de reacties.. Ik ga lekker ff op de bank hangen... Ddebby beterschap... rottig is dat he :S Ik hoop dat we snel opknappen!
Goed idee...ik heb vakantie...dus hoef me gelukkig niet ziek te melden Heb net even de VK gebeld en zij zegt dat t niet erg is zolang de temp maar niet boven de 39 komt en de koorts niet langer als 2 dagen aanhoud. Wel goed uitzieken zei ze erbij! Jij ook beterschap meid...! Laat je maar lekker vertroetelen
Nou toch wel fijn om hier mijn verhaal weer even neer te planten. Ik wilde even laten weten hoe het nu gaat... Vandaag ziek gemeld op mijn werk, vanochtendvroeg al 38,3 dus ik was al bang dat het alleen maar op zou lopen. De hele dag rond de 38,5 gezeten, flink hoesten en snotterig... Wel uit te houden en maakte me niet heel veel zorgen. Gewoon lekker rustig aan gedaan. Een uurtje terug toch mijn temp. weer eens checken. ruim 39! Daar schrok ik wel even van. Ik twijfelde over paracetamol, ik wilde het toch even zeker weten (sorry meiden, niet dat ik jullie niet geloof) en toch even huisartsenpost gebeld. Ze adviseerde me inderdaad een paracetamol te nemen, maar niet te veel/vaak en onder een lauwe douche te staan. Als het verder op zou lopen morgen toch even lang komen gewoon voor de zekerheid. Maar zelf eerst kijken of ik het weer onder die 38,5 kan krijgen. Net dus een paracetamol en een lauwe douche genomen, even gewacht.. en jawel 38,3 Ben nu een stuk geruster al zal ik het wel blijven checken. Volgens de huisarts is het niet direct gevaarlijk, maar het kán gevaarlijk zijn inderdaad Als het ver boven de 39 (ongeveer) is en lang aanhoudt. Morgen ben ik sowieso lekker vrij dus ik ga zeker rustig aan doen. En mn temp regelmatig checken toch wel En Debby hoest met jou? Al een beetje opgeknapt.