Zwanger en heb waarschijnlijk corona

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sana1989, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sana1989

    Sana1989 Lid

    13 jun 2021
    85
    64
    18
    Vrouw
    Hoi dames. Zijn er hier dames die tijdens hun zwangerschap Corona hebben gehad? Zoja, heeft het nog effect gehad op je baby?

    Ik heb vlak voor ik zwanger raakte Corona gehad. Mild, had alleen last van vermoeidheid. Inmiddels 7 maanden verder en 28 weken zwanger, lijkt het erop dat ik het helaas voor de tweede keer te pakken heb. Zelftest positief. Sneltest negatief. Morgenochtend pcr bij de ggd. Ik ga er maar vanuit dat ik het heb, aangezien m’n man lichte klachten heeft. Ook hij laat zich morgen testen.

    Zelf heb ik overigens 0 klachten. Maak mij ook geen zorgen om mijzelf, maar wel om mijn kindje. Nu ga ik er vanuit dat ik nog antistoffen heb, maar alsnog beangstigd het me allemaal. Vooral ook na dat onderzoek dat van de week verschenen is over de aantasting van de placenta…

    Is er iets waar ik vanaf nu extra op moet letten? Zou het fijn vinden om jullie ervaren ook te lezen…
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Sana1989 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb inderdaad ervaring!

    Ik kreeg rond de 20 weken corona. In februari, dus nog niet gevaccineerd en had naar mijn weten nog nooit corona gehad. Voor mijzelf verliep het vooral als een fikse verkoudheid. Nasleep van ong 8 weken met intense vermoeidheid.

    Hier heeft het gelukkig geen enkel effect gehad op de kleine, voor zover we nu kunnen zien. Ze is inmiddels een bijna 5 maand oude, gezonde, blije baby❤️ Ze is geboren met 39+5 middels een ingeleide bevalling. Ik kreeg suiker aan het einde en zodra mijn waardes uit de bocht vlogen ben ik ingeleid. Maar dit had niks te maken met de corona!

    Toen hoorde ik eigenlijk bijna alleen maar goede verhalen over zwanger zijn en corona. Natuurlijk waren er ook wel de uitzonderingen van de IC enzo maar over het algemeen ‘gewoon’ gezonde baby’s en milde klachten bij moeders. De vk zei zelfs dat zij vooral zagen dat zwangeren het milder hadden dan niet-zwangeren. Ik ken zelf alleen gezonde ‘corona-baby’s’.

    Maargoed, inmiddels is er meer onderzoek geweest. Ik snap wel dat je schrikt van de recente onderzoeken. Je kan eens vragen of je vaker echo’s mag om de werking van de placenta te checken. Al is het maar voor de zekerheid.
    En kijk op instagram eens bij ‘vroedvrouwmargot’. Zij schreef vandeweek een goed, relativerend stuk hierover dat je misschien een beetje kan geruststellen.

    Hopelijk komen jullie dit goed door! Beterschap!
     
  4. Sana1989

    Sana1989 Lid

    13 jun 2021
    85
    64
    18
    Vrouw
    Ah wat ontzettend fijn om te horen dat alles gewoon verlopen is voor jou en de baby! Dat werkt toch geruststellend. Zelf probeer ik het ook te relativeren, maar dat lukt niet altijd haha. Want het gaat immers vaker goed dan fout.

    Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Ik ga inderdaad aangeven bij de verloskundige of ik extra controles kan hebben.

    ik ga ff op insta kijken. Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina