Zwanger en moeite met eten / aankomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door AnnevandePol, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik lees wel verschillende topics over dames met overgewicht en een eventuele zwangerschap, maar ik kon er nog geen vinden over het tegenovergestelde.

    Zijn er hier ook dames die moeite hebben met goed eten en het aankomen. En hoe doen jullie dat met een zwangerschap?

    Ik ben 2 jaar geleden met veel moeite aangekomen (van 45 naar 54), en ben sindsdien op het gezondere gewicht gebleven. Nu dat ik zwanger ben is het natuurlijk de bedoeling dat ik uiteindelijk wel wat ga aankomen, maar het idee alleen al maakt me bang... Tot nu toe eet ik nog redelijk goed en weeg ik nog steeds hetzelfde, maar ik weet niet goed of ik het ook vol ga houden als ik straks aan ga komen.

    Iemand ervaring hiermee? Of tips?
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Geen ervaring mee. Zou dit wel aan je verloskundige/arts voorleggen, dan kunnen ze je een beetje in de gaten houden ;) niet om je te pesten, maar een ander is altijd objectiever?

    Heb je voorheen een eetprobleem gehad dat je zo bang bent om aan te komen?
     
  3. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ben je aangekomen, terwijl je een eetstoornis hebt/hebt gehad? Dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om nu aan te komen. Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde. Ik heb er toch best moeite mee weer. Maar ik probeer toch mijn verstand op 0 te zetten en te bedenken dat aankomen hoort bij een zwangerschap. Het klinkt makkelijker dan het is, maar ik wil toch graag het beste voor mijn kindje. En ik heb bij mijn eerdere zwangerschappen gemerkt, dat ik na bevalling weer gewoon snel op startgewicht zat. Dat helpt mij nu om te relativeren. Zolang je gezond eet (wel voldoende uiteraard!) tijdens je zwangerschap, kom je echt niet te veel aan hoor (behalve als het vocht is, maar dat raak je na je bevalling dan ook weer kwijt natuurlijk).
     
  4. Anakoloet

    Anakoloet Actief lid

    19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Moeite met eten is zeker herkenbaar! Ik ben vorig jaar juist 15 kg afgevallen, en zit nu weer op een gezond gewicht. Maar al die tijd heb ik dus met mate gegeten. Nu vind ik het heel moeilijk om voldoende te eten en heb ook nauwelijks trek. Soms wel trek, maar dan zit ik heel snel vol. Dus ik maak me wel een beetje zorgen of ik alle vitamientjes wel binnenkrijg.
     
  5. Myo

    Myo Fanatiek lid

    11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Misschien vat ik het verkeerd op, maar ik denk te begrijpen dat je een eetstoornis had/hebt?
    In dat geval zou ik tips aan een professioneel iemand vragen. Al is het alleen om de angst ervoor te bespreken. Want dat lijkt me inderdaad niet makkelijk wanneer je straks toch gaat aankomen, ondanks een gezond eetpatroon.
     
  6. Elianaa

    Elianaa Actief lid

    14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Ik herken het ook wel heel erg, ik heb het verteld aan m'n VK dat ik een eetstoornis heb heb gehad (weet niet of het bij jou ook vanwege een eetstoornis is?) maar nu houden ze me daar in de gaten, praten we elke keer hoe het gaat& zorgen ze bijv. dat ik niet elke keer word gewogen bij een afspraak (zodat ik me niet te druk ga maken)..

    De beste tip die ik kan geven, (niet echt een tip) is dat er een knopje moet omgezet worden in je hoofd, om niet alleen te eten voor jezelf, maar ook voor de ontwikkeling en groei van je beebje!! klinkt alsof het van 1 op andere dag zomaar omgezet kan worden, maar zit natuurlijk best wat lastiger in elkaar, je moet het vertrouwen hebben dat je met een gezond eetpatroon (regelmatig& vooral veel groente) niet veel sneller zou aankomen.. ik heb er ook een tijdje aan moeten 'wennen' want eten vond ik een moeilijk aspect, maar heb me eroverheen gezet voor ons wondertje, en dat voelt als een overwinning.. het is natuurlijk om aan te komen bij je zwnagerschap (en voor mij gaat het me soms te snel, maar ik probeer te rationaliseren) hoop dat het ook bij jou lukt meis.. iig even voorleggen bij je verloskundige, want is toch wel erg belangrijk dat je in de gaten moet gehouden worden, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je lieve kindje in je buik!!
     
  7. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedenk dat als je te weinig eet, je kindje te weinig binnenkrijgt. Dat helpt met de angst :)
     

Deel Deze Pagina