Zwanger en motorrijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door merah, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Inmiddels ben ik alweer bijna 7 weken zwanger.
    Nog best wel kort dus.
    Ik rij motor en krijg daar nu best wel veel opmerkingen over.
    Zelf heb ik zoiets van: in het 1e trimester zit alles nog binnenin je lijf. Je hebt geen buik die uitsteekt, die eventueel in de weg kan zitten of die gevaar loopt bij een eventueel ongeval.
    Alles zit in mijn ogen nu nog behoorlijk goed beschermd. Tussen je bekken en zo.

    Hoe denken jullie daarover?
    Nog andere motorrijders met een mening hierover?
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, verkeerd geplaatst!
    Moderator, kan dit topic naar 'zwangerschap' worden verplaatst?
     
  3. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Haha, heeft inderdaad weinig met werk te maken.

    Maar...ik zie niet in waarom je geen motor zou mogen rijden. Je voelt het zelf het best toch?

    Zodra je buik in de weg begint te zitten, je kleding niet meer goed past of je een beetje duizelig wordt door je bloeddruk oid zou ik als ik jou was wel meteen stoppen.

    Maar ik ga ervan uit dat je dat zelf ook wel snapt ;)
     
  4. Bijzonder

    Bijzonder VIP lid

    1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gister toevallig op mijn werk het zwangerschapsbesluit gelezen. Op mijn werk wordt ook motor gereden door sommigen (voor het werk dan). Ik las dat je niet meer of minder mag motorrijden ivm langdurige trillingen ofzo. Weet niet of het waar is maar het stond in het besluit dat dat uit onderzoek was gekomen.
    Misshcien eens aan de vk vragen?
     
  5. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Trillingen heb ik inderdaad niet over nagedacht...
    Maarja, mijn oude autootje trilt ook behoorlijk :D

    Inderdaad je vlos even vragen.
     
  6. Mieke74

    Mieke74 Actief lid

    30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik rijdt zelf ook motor. Zeker als m'n buik groeit stop ik met rijden (is nu al). Ik moet er niet aan denken dat je dan net toevallig onderuit gaat en daardoor je kindje verliest, zou ik mezelf niet kunnen vergeven. Volgend jaar haal ik m'n schade wel weer in!
     
  7. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed gaat maakt het echt niks uit dat motor rijden, alleen op de motor heb je gewoon wat meer kan sop een ongeluk. En bij de meeste ongelukken zal je denk ik wel een miskraam krijgen.
     
  8. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Het moet niks uitmaken, maar ik vind het zelf niet verantwoord.
    Je bent gewoon veel kwetsbaarder als motorrijder in het verkeer en ik wil zelf het risico niet lopen dat er wat met de kleine gebeurd (meer qua kans op een ongeluk). Hier staat staat de motor dus gewoon in de garage.
     
  9. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Je kunt gewoon blijven rijden hoor. Trillingen zijn echt niet gevaarlijk voor de kleine. Alleen als je buik iets groeit dan kan het wat oncomfortabel worden. Nadeel is dat je kwetsbaarder bent op een motor wanneer er iets gebeurd, maar aan de andere kant kan je ook gewoon op straat (al lopend) worden aangereden door een auto. Ik rij nu niet meer, maar heb voor het laatst gereden toen ik 16 weken zwanger was. Het is niet dat ik het niet durf of gevaarlijk vind, maar ik pas niet meer in mijn kleding en goede kleding is toch echt een must ;). Bovendien vond mijn buik het hobbelen niet zo lekker en kreeg ik last van bekkeninstabiliteit.
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou het niet doen als ik jou was, Merah. Je hebt zo'n lange weg afgelegd. Mijn motto is dan ook: niets doen waarbij je jezelf -mocht het mis gaan- verwijten kunt maken.

    (niet als je geen lange weg hebt afgelegd wel risico's moet gaan nemen ;))
     
  11. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Een vriendin van mij heeft een miskraam gehad doordat ze een ongeluk kreeg met haar motor. Natuurlijk heb je dat in een auto ook, maar met een motor is de kans wel groter. Ik rij zelf ook motor, maar zou dit nooit doen tijdens een zwangerschap. Gewoon omdat je het jezelf ook nooit zal vergeven als er wel wat gebeurt.
     
  12. carmen78

    carmen78 Actief lid

    22 aug 2010
    122
    0
    0
    Ik heb mijn motor gelijk verkocht op het moment dat ik zwanger wilde worden. Je bent toch kwetsbaar ( heb ook menige bekenden verloren en andere aardige ongelukken). Het is het risico niet waard. Meestal zijn het auto rijders die niet op motoren letten. Mijn vriend rijdt ook motor. Hij blijft wel lekker rijden maar het idee dat iets gebeurd als we samen weg zijn de de kindjes dan alleen zijn, NEE! Dat hoorde bij mij vrijheid blijheid periode, nu ben ik mama en zoek vertier op andere veiligere manieren ( met of zonder kindjes)
     
  13. veronique2005

    veronique2005 Niet meer actief

    Ik heb zelfs geen moter rijbenwijs maar me vriend wel.
    Normaal ging ik altijd mee toeren met vrienden enzo.
    Maar sinds ik wist dat ik zwanger was ben ik er niet meer op gaan zitten, waarom weet ik niet. maar vond het niet zo een goed idee om het tedoen.
     
  14. Thalia30

    Thalia30 Fanatiek lid

    14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Merah, gefeliciteerd meid!!! Ik rij zelf ook motor, maar niet tijdens mijn zwangerschap.
    Een ongelukje zit in een klein hoekje en je bent nu eenmaal veel kwetsbaarder op de motor.
    Ik zou het risico niet nemen gewoon omdat je zo kwetsbaar bent. Bij de 'bijna' ongelukjes die ik in de afgelopen jaren heb kunnen voorkomen was ook bijna altijd wel een automobilist betrokken die gewoon even geen motorrijder had verwacht of gezien.
     
  15. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb zelf ook mijn motorrijbewijs maar sinds ik zwanger ben niet meer gereden. is me overigens ook verboden door mijn vader die motor rij-instructeur is. je bent bij een ongeluk met de motor veel kwetsbaarder dan in een auto.
     

Deel Deze Pagina