Zwanger en nét een nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Blomma, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hi ladies,

    Een vraagje, ik ben even op zoek naar succesverhalen :)

    Ik ben bijna 11 weken zwanger, as woensdag de termijnecho en daarna mag ik de wereld in. Nu ben ik de afgelopen maanden heel druk aan het solliciteren geweest en heb ik vanmorgen te horen gekregen dat ik het ben geworden. As donderdag tekenen!

    Heel leuk natuurlijk, maar qua timing echt zo ruk :( Ik wil dus donderdag ook gelijk vertellen dat ik zwanger ben, wel zo fair.

    Jullie iets soortgelijks meegemaakt toevallig?
     
  2. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ik had 2 weken voor ik zwanger werd getekend voor een nieuwe job. Tweede dag dat ik daar werkte kwam ik te weten dat ik zwanger was. Ben heel zenuwachtig geweest. Maar iedereen heeft het zeer goed opgenomen! :D Dus no worries! Het kan ook goed aflopen!
     
    Blomma vindt dit leuk.
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik werkte er iets langer, maar beide positief.

    Bij de 1e was ik net een half jaar in dienst en bleek eindelijk zwanger te zijn. Goed ontvangen, kreeg zelfs tijdens mijn ziektewet door zwangerschap nog een contract aangeboden van een jaar.


    Bij de 2e werkte ik er net 7 maanden en ook daar goed ontvangen. Na mijn zwangerschapsverlof is mijn contract gewoon opnieuw verlengt.
     
    Blomma vindt dit leuk.
  4. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier ook contract getekend, 1 sept begonnen en 5 sept testen ik positief.
    Er werd ook positief gereageerd.
     
    Blomma vindt dit leuk.
  5. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dank voor het delen, fijn om te horen even!! :)
     
  6. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik schreef mijn brief voordat ik wist dat ik zwanger was. Gesprek was met 5 weken, meedraaien met 6 en beide keren niks gezegd, vond het echt veel te vroeg.

    Met 10 weken contract gaan tekenen, toen gezegd(voor het tekenen). Reactie kon niet beter, leidinggevende was ook zwanger en een paar weken verder! Het is nooit een probleem geweest, ook aan het einde tegen m'n verlof aan in goed overleg gaan minderen qua uren. Het was voor mij allemaal echt goed geregeld gelukkig. Over een klein maandje begin ik weer en zoals het er nu naar uit ziet ook weer goed geregeld met voeden(m'n zoontje gaat naar het kdv waar ik werk) of kolven.

    Nadeel vond ik dat het van te voren duidelijk was dat het tijdelijk was en daardoor de band met m'n collega's wat moeizamer is. Ik ga uiteindelijk ergens dit jaar nog naar een nieuwe vestiging dus ook straks weer tijdelijk. Merk toch dat dat invloed heeft.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Hier een negatief verhaal. Gesprek gehad met 6 weken zwangerschap. Toen niks gezegd. De eerstvolgende keer dat ik haar zag, was mijn 1e werkdag.
    Toen meteen verteld dat ik zwanger was. Ik heb mijn dienst afgemaakt, ging de kinderen ophalen van de opvang en daar kreeg ik telefoon dat ik niet weer hoefde te komen.

    Ze stuurde me later een mail dat bij hun bedrijf eerlijkheid het langst duurt. Ik heb gezegd dat ik de reden voor ontslag zwart op wit wou ontvangen. De reden: mijn visie ging niet samen met de visie van het bedrijf.

    Ik heb nadien nog geprobeerd om vakantiehuisjes schoon te maken, maar kwam al snel thuis te zitten met zwangerschapsischias. Na mijn zwangerschap gesolliciteerd bij het bedrijf waar ik nu nog steeds werkzaam ben.
     
  8. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Veel plezier bij de echo vandaag en natuurlijk heel veel succes morgen bij het tekenen en het vertellen van het grote nieuws. Ben benieuwd naar hun reactie.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap en nieuwe baan!
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had net een nieuwe baan geaccepteerd toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.
    Heb getwijfeld om het al te vertellen voor startdatum maar was bang dat ik daarmee mijn eigen glazen zou inslaan.
    Toen ik begon was ik zo'n 9 weken zwanger, na 2 weken had ik de termijn echo en wilde ik het gaan vertellen. .. Tricky in mijn proeftijd maar wel zo eerlijk. Uiteindelijk kreeg ik slecht nieuws bij de termijnecho en besloot ik mijn mond te houden en gewoon te werken, maar dat lukte ook niet want ik zat vol verdriet dus heb het toen wel verteld.
    Gelukkig waren ze enorm begripvol.
     
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Fijn om wat ervaringen te lezen.
    Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en start 1 mei met mijn nieuwe baan. Rond die tijd zal ik zo'n 11 wkn zwanger zijn hopelijk.
    Benieuwd hoe ze reageren. Heb een 2 jaar contact getekend (zonder proeftijd stond erin).
     

Deel Deze Pagina