zwanger en neuspray (voor de kolf)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

    JinxieWeasel Actief lid

    16 okt 2008
    414
    0
    0
    Al een tijdje gebruik ik die cintocynon neusspray, tijdens het kolven.
    Alleen nu heb ik de bijsluiter weggegooid, omdat ik het wel wist;).
    Enfin, nu ben ik zwanger, en nu weet ik niet of ik het nog mag gebruiken.
    Ik kolf heel af en toe na mijn late dienst. Zo ook morgenavond, maar mag ik het nog gebruiken?

    Groetjes
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee hoor, ik heb het nooit gebruikt, maar heb op internet deze 'bijsluiter' gevonden -> Syntocinon - Medicijnen & Bijsluiters - ConsuMed

    Zwangerschap
    Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

    Dus tja dan zou ik zeggen niet gebruiken. Maar weet niet of dit wel de 'goede' bijsluiter is zegmaar.

    Maar is het juist ook niet zo dat de hormonen waarmee die neusspray gemaakt is, ook zijn om de baarmoeder te laten samen trekken (alleen maak je ze dan zelf zegmaar)? Of raak ik nu in de war met wat anders? Sorry ;)!
     
  3. JinxieWeasel

    JinxieWeasel Actief lid

    16 okt 2008
    414
    0
    0
    Yep, dat is de juiste bijsluiter.
    Bedankt, dat ga ik dus niet meer gebruiken.
     
  4. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik heb het destijds ook nagezocht en het mocht niet meer....
     
  5. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Je hebt de goede bijsluiter gevonden, mag idd niet tijdens zwangerschap gebruikt worden.
    Het is hetzelfde spul wat ze via infuus geven om weeen op te wekken, en dat wil je natuurlijk niet als je minder dan 37 weken zwanger bent. De dosering is wel vele malen hoger in zo'n infuus, maar toch.
    Blijkbaar kan het geen kwaad als je het zelf aanmaakt tijdens het voeden, anders zou je geen bv kunnen geven en zwanger zijn tegelijk.
     
  6. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    gefeliciteerd trouwens!!!
     
  7. JinxieWeasel

    JinxieWeasel Actief lid

    16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ik weet het net zelf een week, dus ik zal zo ongeveer op de 5 bijna 6 weken zitten . Hhahahahaha
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Alsjeblieft, waar google al niet goed voor is ;)!
    Wel jammer/lastig uiteraard, maar waarschijnlijk wel beter voor jullie wondertje.




    Precies daar stond me wat van bij idd, maar oke, geheugen is echt een vergiet. En ergste is nog, wat ik nog wilde komen zetten hier en al deze reacties nog even zag ;)! Tijdens onze tweede zwangerschap heb ik het advies gekregen niet te proberen mijn productie omhoog te krijgen ivm weeenactiviteit, wat dus meer zou kunnen worden juist door het meer gaan voeden. Dus dat van die hormonen was inmiddels weer even boven gekomen zegmaar ;)!
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Enne natuurlijk gefeliciteerd :D!
     

Deel Deze Pagina