Zwanger en onzeker..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Mama2023, 15 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama2023

    Mama2023 Lid

    4 dec 2022
    21
    4
    3
    Vrouw
    Dag mama’s

    dit moet ik even kwijt..
    Ik ben momenteel 8 weken zwanger. maar ook 90 kilo.
    Ik was voor mijn zwangerschap al 35 kilo bijgekomen omdat ik gestopt ben met roken en een stress eter ben. Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad en heb heel veel stress gegeten. Nu ben ik dus opnieuw zwanger. Begrijp me niet verkeerd ik ben super blij met deze zwangerschap ik ben ook voor het eerst tot 8 weken gekomen. Maar ik voel me zo onzeker en lelijk dat voelde ik al voor mijn zwangerschap en nu word het erger.. hoeveel ga ik nog bijkomen? Helpt sporten om niet teveel bij te komen? iemand een idee ?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    Ten eerste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn dat het nu goed gaat. En super dat je gestopt bent met roken. Als je niet gewend bent om te sporten dan zou ik niet nu ineens beginnen met sporten. Je kunt wel in beweging blijven (zwemmen, wandelen, fietsen, yoga). Als je bmi aan de hoge kant is en je gezond blijft eten (dus niet voor 2 eten of heel veel lekkers) dan valt het waarschijnlijk wel mee hoeveel je aan gaat komen.

    In mijn eerste zwangerschap lette ik nergens op en ben ik veel aangekomen. Nu eet ik gezond, af en toe wel iets lekkers maar niet extreem. Tot nu toe ben ik nog niks aangekomen.

    Overleg met de verloskundige wat verstandig is voor jou. En probeer ook te genieten van deze bijzondere tijd, afvallen zou ik pas na de zwangerschap oppakken.
     
    Mama2023 vindt dit leuk.
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    Vervelend dat je je zo onzeker voelt! Ik zelf heb gewoon 9 maanden lang heel gezond gegeten. Zeker niet weinig, maar de chips/koek/snoep liet ik staan. Vooral veel groenten en fruit gegeten en goede maaltijden. Eerste helft van de zwangerschap ben ik desondanks veel aangekomen. Tweede helft ineens bijna niks meer. Uiteindelijk 13 kg aangekomen in totaal en dit is er binnen 2/3 maanden ook weer zonder iets te doen vanaf gegaan. Ik denk dat als je gezond eet je lichaam weet wat het nodig heeft/moet doen en je echt niet ineens heel zwaar gaat worden.
     
    Mama2023 vindt dit leuk.
  4. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Genieten van je zwangerschap en de kilo’s die zijn voor erna eraf te krijgen. Blijf gezond eten en goed bewegen. Ik weeg ook 93kg ma ben wel 1.80 m en ben enorm bijgekomen van de hormonen. Niet aantrekken en blijf jezelf verzorden
     
  5. Corphish

    Corphish Lid

    3 jan 2023
    13
    4
    3
    Vrouw
    Vooral jezelf niet te druk maken!

    Lekker gezond blijven eten en niet voor twee. Je kindje neemt toch wel wat het nodig heeft.

    Ik ben zelf ook zwaarder de zwangerschap in gegaan. De verloskundige gaf aan dat ik niet te veel moest aankomen tijdens de zwangerschap.

    Ondertussen bijna 17 weken zwanger en bijna 5 kg afgevallen door gezond te eten en een pak minder stress :) verloskundige gaf aan dat het geen kwaad kon omdat ik niet bewust aan het lijnen ben.

    Zou vooral niet intensief gaan sporten als je dat voorheen niet deed, maar je kan altijd gaan wandelen, fietsen of zwemmen.
     

Deel Deze Pagina