Zwanger en pcos

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Snies, 17 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Goedenavond dames,

    Ik ben op dit moment pril zwanger en ben benieuwd naar anderen die ook pcos hebben of zij ook daadwerkelijk vaker / sneller een miskraam kregen dan iemand die geen pcos heeft?

    Het maakt mij een beetje bang dat er overal staat dat een miskraam met pcos wel groter is dan bij de gemiddelde zwangerschap. :(

    En wie van jullie hadden gewoon voldragen zwangerschappen met pcos?
    Krijg je extra controles of gewoon zoals altijd?
    Ik heb nog niet met de gynaecoloog gebeld omdat ik eerst mijn nod wilde afwachten.
    Maar vandaag 11 dpo en testen lopen mooi op. Dus zal nog even voor het weekend contact opnemen met de gynaecoloog.
     
  2. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier ook pcos en dmv fertiliteits traject zwanger geworden. Mij is eigenlijk nooit verteld dat je dan een verhoogd risico hebt op miskraam oid? In principe doet ons ziekenhuis bij fertiliteitstraject alleen een vitaliteitsecho rond de 7 weken, en als die goed is wordt je doorgestuurd naar de verloskundige..
     
    Snies vindt dit leuk.
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Ik ben zelf nu voor het eerst zwanger en ik heb pcos. Ik ben met Clomid 100mg zwanger geraakt. Geen miskraam gehad en de NIPT was ook goed. Voor zover ik weet is alles goed met de baby! Ik heb echt een hele fijne zwangerschap.

    Ik snap dat het je allemaal wat onzeker maakt maar probeer te ontspannen! De eerste 12 weken zullen nog genoeg spanning met je meegeven.

    Als ik je een tip mag geven. Neem pas een echo bij 7 weken. Dan zie je sowieso een hartje kloppen!
     
  4. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Wat fijn om te horen! Ja bij mijn zoontje kreeg ik al met 6 weken een echo omdat daarvoor een miskraam was.
    Maar die onzekerheid wil ik inderdaad niet meer.
    Dus wil niet eerder dan 7 weken een echo.
    Merkte dat ik bij mijn zoontje bij een vroege echo alleen maar meer in de stress zat.

    Ik ga er dan maar proberen van te genieten :)
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  5. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb PCOS en ben 3 keer zwanger geweest.
    De 1e keer was een spontane zwangerschap die geëindigd is in een miskraam.
    De tweede was middels een vruchtbaarheidsbehandeling met clomid en pregnyl. Ik heb toen een dochter gekregen die inmiddels 13 jaar oud is.
    Nu spontaan zwanger geraakt en inmiddels 33 weken zwanger van een meisje.
     
    Snies vindt dit leuk.
  6. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb helaas ook PCOS en ben nu in totaal 3x zwanger geweest. Eerste keer ruim 10 jaar geleden na de eerste ronde Clomid 50mg, daar is mijn zoon uit geboren. En dit jaar 2x miskraam gehad na 8 rondes Clomid en recent eentje na 3 maanden Menopur spuiten. Ik denk dat het bij mij een combinatie van een aantal factoren is, leeftijd, slechte ei kwaliteit, PCOS dat ik nu meerdere miskramen heb gehad. Ik kom nu ook in aanmerking voor onderzoeken naar stolling en erfelijkheid. Of het dus daadwerkelijk iets te maken heeft met PCOS durf ik niet te zeggen.
    Probeer toch van je zwangerschap te genieten!
     
    Snies vindt dit leuk.
  7. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Een voorzichtige gefeliciteerd!
    Hier ook pcos en ondertussen al 3x in verwachting geweest. Ik heb nooit een miskraam gehad. Alle kindjes zijn blijven zitten. Bij de eerste zwangerschap wel al met 27+5 bevallen maar dit was wel een tweeling! Bij de tweede zwangerschap met de 37 weken bevallen van een eenling. En nu in verwachting van ons vierde wondertje.

    Ik hoop dat alles goed gaat en je straks (na de eerste echo) heerlijk kan gaan genieten van deze bijzondere tijd ❤️
     
    Snies vindt dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier ook pcos (sinds september ofzo bekend) en ik heb 4 goeie zwangerschappen gehad:)

    Geen extra controles oid, het was toen nog niet bekend
     
    Snies vindt dit leuk.
  9. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Ik heb, volgens de artsen, ook pcos en dit heb ik tot een jaar vóór deze zwangerschap ook altijd gemerkt. Dit stond dan mijn kinderwens ook echt in de weg. Gelukkig deed mijn cyclus een halfjaar vóór die eerste zwangerschap weer 'normaal' en werd ik spontaan en dus ook best onverwacht op dat moment, zwanger. Dit eindigde in een missed abortion helaas, geen oorzaak aan te verbinden volgens de gyn en verloskundige. Mijn huidige zwangerschap is goed verlopen tot nu toe (kan ieder moment over zijn nu). Die ontstond ook spontaan en ja ik was super zenuwachtig die eerste periode. Ik mocht bij de gynaecoloog onder behandeling blijven gezien de pcos en vorige miskraam maar ook bij een eerste zwangerschap nog zonder miskraam met pcos kan je meer echo's krijgen dan normaal. Bel je verloskundige naar keuze maar en leg de situatie uit, die zal je uitnodigen voor een vroege echo.

    Verder weet ik niet of pcos nou echt bijdraagt aan meer of minder miskramen, ik lees het zelf ook dus verbond dat er uiteraard aan. Aan de andere kant.. Weet je hoeveel vrouwen dit helaas meemaken in hun leven? Echt ontzettend veel. Ook die gezond zijn. Gelukkig gaat het ook heel erg vaak gewoon goed met en zonder pcos. Probeer te genieten, het komt hoedanook goed! Je bent zwanger geworden, ondanks de (volgens internet) odds! Gefeliciteerd!
     
    Snies vindt dit leuk.
  10. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Ik heb pcos, maar ook een traag werkende schildklier waar ik medicatie voor slik. Als die waardes niet goed zijn kan het ook een miskraam veroorzaken. Behalve een onregelmatige cyclus heb ik verder geen last van de pcos. Ik heb 2 miskramen gehad en 3 goede zwangerschappen. Maar wat de oorzaak is, weet natuurlijk niemand.
    Begin van de zwangerschap blijft altijd spannend.
    Gefeliciteerd! Hopelijk vliegt het eerste trimester voorbij.
     
    Snies vindt dit leuk.
  11. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    419
    63
    Vrouw
    Ik heb geen last van miskramen gehad, wel een voldragen zwangerschap en nu nog een 2e
    1e ronde iui steeds gelukt. Ik heb niet echt het idee dat pcos een relatie heeft met miskramen.
    Wel met minder makkelijk of juist onverwacht zwanger worden (doordat er geen of op onverwachte momenten een ei is).
     
    Snies vindt dit leuk.
  12. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Jullie verhalen geven mij een positief gevoel. :)
    Ik ben nu zwanger geraakt door middel van hormonen. Omdat ik spontaan zelden een eisprong kreeg.
     
  13. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik ben morgen 18 weken zwanger en heb ook pcos. Ik heb al 4 miskramen gehad zonder bekende oorzaak. Ik ben helemaal binnenste buiten gekeerd en geen oorzaak gevonden maar nu gaat het tot nu toe dus wel goed en groeit de kleine man goed.
     

Deel Deze Pagina