Zwanger en terug vleeseter

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Roetje08, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Zwangerschap bij E. was ik vegetariër, nu eet ik terug vlees. Waar moet ik overal op letten? Ben niet imuun voor toxo.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat het vlees niet rauw is ;).
     
  3. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heerlijk doorbakken dus:confused:. Zo zonde van zo'n lekker biefstukje. En die rosbief en ossenworst ook laten staan. Mocht je het toch willen eten moet je het twee dagen invriezen en dan kan het wel. Maar ik heb het nog niet aangedurfd:cool:
     
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ossenworst, nog nooit van gehoord :p qua zin in vlees: ben 4 jaar vegetariër geweest, dus 8 maanden is peanuts :) over sommige dingen twijfel ik dan weer, zoals boterhamworst, hesp, droge worst, zwanworstjes, blokpaté, smeersalades voor boterham, McDonald's ed..
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bizar wat zo'n baby met je kan doen. Van vega naar vleeseter:roflmao:.

    Hesp en zwanworstjes ken ik dan weer niet:p. Met pathé zou ik heel matig zijn ivm vit A. Droge worst zijn de meningen over verdeeld. Het is rauw vlees maar door het zoutgehalte worden de toxo bacteriën gedood. De rest is volgens mij geen probleem. Voor de hesp en zwanworstjes moet je iemand anders raadplegen.
     
  6. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik ben in mijn eerste zwangerschap 2 jaar geleden ook weer begonnen met het eten van vlees.
    Vooral eigenlijk gehakt, en zolang het goed gebakken is kan het geen kwaad.
    Geld dus ook voor hamburgers in fast food restaurants (deze komen volgens mij al gaar binnen en worden op de plaat gedaan voor kleur en warmte)
    En kwa worst is het geloof ik alleen leverworst en salami wat niet tot weinig mag
     
  7. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Hesp is ham volgensmij. Dat kan prima, zolang het geen rauwe ham is zoals serranoham bijvoorbeeld. Zwanworstjes weet ik niet maar in ieder geval geldt dat je geen rauw vlees mag eten. :)
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    De app van het Voedingscentrum (ZwangerHap) geeft (vind ik) duidelijke informatie. Dit hou ik aan.
     

Deel Deze Pagina