zwanger en vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rottilover, 24 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ga namelijk op vakantie van 15-29 nov naar thailand
    Mijn papa bezoeken , die woont daar ..
    Zijn er nog die op vakantie geweest zijn tijdens hun zwangerschap
    en hoe ging dit , of hebben jullie tips .. voor mij
    wat ik beter niet kan doen , of wel doen ..
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben net terug uit londen. (26-10-2005......25 week zwanger) ik ben met vliegtuig geweest. het enige waar je om moet denken is dat je niet door de poortjes van het vliegveld heen mag, de duane denkt er vaak zelf wel om, maar als het druk is, kijken ze je niet aan en laten ze je er door heen lopen. enige nadeel is dan, dat je echt volledig gefoulieerd wordt. (ik had ze bij mijn bh inzitten) tot aan de 7e maand mag je vliegen, sommige maatschappijen willen een bewijs hebben van je vk of gyn, dat het voor jou persoonlijk veilig is om te vliegen. maar dat moet je dan even navragen bij het reisburo. verder is vliegen niet schadelijk voor je kindje en kan je dus met een gerust hard vliegen. maare........denk om de poortjes bij de duane en bij de gate. (daar waar je handbagage ook doorheengaat.)

    jeetje........snap je het nog???

    alvast een fijne vakantie bij je vader
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    o ja..... verder moet je goed naar je lichaam luisteren. (maar dat doe je nu ook al ) maar een vakantie en zeker de reis vraagt nog meer van je.... wees liever een half uur te vroeg dan dat je er tegen aanmoet racen!
     
  4. OOh merci voor de info ..
    En met die poortjes van het vliegveld , is dat waar je door moet zeker om te zien of je niks gevaarlijks bij hebt ..

    Is dat dan schadelijk voor de baby .. die poortjes .. ma ga er zeker op letten ..
    En thx voor info ..
     
  5. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ja, de rontgen zijn slecht voor de baby.
    Hetzelfde geldt voor rontgen in het ziekenhuis of bij de tandarts
     
  6. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    precies, en ik werd dus uitgebreid gefouleerd om te kijken of ik ook wat bij me had. (als het nu een leuke kerel was, maar nee hoor......haha) dus dat moet je dan maar gewoon over je heen laten komen. maar let er zelf dus ook op.
     
  7. Ok merci zal er zeker op letten ..
    Ga het ook tegen de gynecoloog zeggen . moet er woensdag toch heen ..
     
  8. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Heej,

    Ik ben net gisteren teruggekomen van 2,5 week Mexico, waar we eerst anderhalve week met de rugzak hebben rondgetrokken en toen een weekje aan de kust hebben gezeten. Dat ging allemaal prima. Misschien ook wel omdat ik nagenoeg geen verschijnselen heb hoor. Maar ook geen last van de 2,5 km hoogte gehad waar ik me bevond en de vlucht ging ook prima.
    Al moet ik wat betreft de vlucht zeggen dat ik ge-upgrade werd naar business class omdat ik zwanger was. Mazzeltje, maar wel echt heerlijk als je 11 uur moet vliegen.
    Vandaag ben ik voor het eerst bij de vk geweest en het hartje klopte fier. Ook mijn bloeddruk en ijzergehalte waren prima, volgens de vk waarschijnlijk ook door het door de bergen reizen.

    Fijne vakantie in ieder geval. Ik zou me niet teveel zorgen maken!

    Liefs,

    Satyra
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Oops, ik ben gister terug gekomen en dus braaf de heen en terugweg door van die poortjes gelopen :(
    Als ik had geweten dat je een betere plek kan krijgen als je zwanger bent... damn, alleen hierom zou ik gewoon nog een keer een vliegreisje boeken ;)

    Groetjes van Kiki.
     
  10. OOh ja das wel leuk ..
    Ja voor mij kort het nu ook af .. Nog 13 dagen en ben weg .. naar thailand ..
    Tof dat jullie vakantie goed verlopen is ..
     
  11. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben op 18 weken zwangerschap naar Turkije gevlogen... Ook gewoon door de poortjes gelopen, niemand had mij ooit gezegd dat dat niet mocht, ook de verloskundige niet trouwens... En ik kreeg geen mooier plaatsje in t vliegtuig :( Haha... Wel een super vakantie gehad trouwens :D
     
  12. ja ik heb het gevraagd , en het zou niet veel kwaad kunnen zei de gynecoloog ..
     

Deel Deze Pagina