vanochtend bij de huisarts geweest en nu denkt hij dat ik een kleine longembolie heb. maar omdat ik zwanger ben het er niet makkelijk op maakt. wat kunnen ze allemaal doen als het daadwerkelijk een longembolie is maak me best zorgen nu
Hoi, heb net je andere berichtje beantwoord, maar zie nu deze pas. Wat een gedoe als dat echt zo is zeg. Vervelend voor je. Wat wel belangrijk is, dat wanneer je echt een longembolie hebt, je via de huisarts voor tijdens het kraambed tot 6 weken na de bevalling anti-stolling gaat spuiten. Een longembolie kan worden gedetecteerd door longfoto's en radioactieve onderzoeken. Dit zijn in de zwangerschap onderzoeken die afgeraden worden. Medicatie hiervoor tijdens de zwangerschap is ook niet optimaal, maar nodig indien je er problemen zouden kunnen ontstaan. Maar ik zou in ieder geval als je echt verdacht bent voor een longembolie, een consult bij de gyn voorstellen om goed in te springen op mogelijke problemen en een plan van aanpak voor de rest van de zwangerschap en erna. Groetjes Brigitte