Zwanger en werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Roxy1994, 12 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.367
    1.462
    113
    Vrouw
    Hoi meiden.

    ik zit een beetje met iets. Ik ben bijna 6 weken zwanger en werkzaam in de kinderopvang. Ik werk op een babygroep dus ik ben 100 keer per dag aan het tillen, bukken, noem het maar op…

    Het nu al vertellen vind ik zelf wat vroeg maar merk nu dat ik na een werkdag wel wat last van mn buik krijg..

    en op internet lees ik dar je zo weinig mogelijk moet tillen en bukken. Vaak staan wij met zn 2en met 8 babys en om dan mn collega al het tilwerk te laten doen is ook geen doen…..

    Merk wel dat ik nu aan het eind van de dag echt gesloopt ben….en ik ben pas 6 weken.. hoe ga ik dit ooit volhouden
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Gefeliciteerd!
    Over zo weinig mogelijk tillen en bukken weet ik eerlijk gezegd niet. Het is wel belangrijk dat je op de juiste manier tilt en bukt. Dus echt door je knieën, rug recht. Niet voorover hangen en een kind van 10kilo van de grond proberen te rapen. Ik zou kijken, met de babygroep bij ons voor ogen, of je de kids wat vaker in de box kan leggen, of op een speelkleed erbij kan zitten. Of in de tripptapp leggen. Spullen van de grond bij elkaar bezemen en op een krukje gaan zitten om het op te pakken bv.
    Het gesloopte waar je het over hebt kan natuurlijk ook groot deel eerste trimestermoeheid zijn.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  3. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Juist om die reden heb ik het al snel tegen mijn 2 directe collega's gezegd. Zo konden we het toch een beetje verdelen. Enige verschil is dat ik op een groep van 0 tot 4 jaar sta.. Babygroep is meer tillen. Heb de kleintjes toch zoveel mogelijk zelf laten doen,

    Mijn beide collega's vonden het niet erg om wat meer te tillen. Dat was ook echt geluk hebben.

    Ik ben vanaf week 24 halve dagen gaan werken omdat mijn bloedruk te hoog bleef, en vanaf week 28 niet meer op de groep ivm de corona maatregelen toen.

    1e weken van de zwangerschap zijn altijd vermoeiend, maar ik zou het denk ik toch aankaarten bij je directe collega. Met de voorwaarde dat ze haar mond nog even houd tegen de rest en ouders, etc.
     
  4. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.595
    2.542
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan tillen en bukken geen kwaad in de eerste periode van je zwangerschap zolang je het met beleid doet en de juiste houdingen aanneemt, en je uiteraard geen andere lichamelijke klachten heb. Tijdens de eerste weken is je lichaam ook erg moe van het zwanger zijn zelf. Misschien kan je een fysio op tijd mee laten kijken om je houding te verbeteren en tips te geven zodat je met wat tools je werk tijdens je zwangerschap goed en prettig kan uitvoeren.

    Sterkte toegewenst!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    192
    67
    28
    Vrouw
    Ik heb een koeriersbedrijf en ik was niet wetende toen 20 weken zwanger van mijn dochter. Heb zelf toen ook veel ritten gereden en dus continu zwaar getild in die eerste 20 weken. Dus ik weet niet of het heel erg is.
     
    Roxy1994 vindt dit leuk.
  6. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.367
    1.462
    113
    Vrouw
    Thanks! Ik ben ook heel duizelig op t werk nu je het zegt. Thuis valt t mee maar op werk toch vaak duizelig nu zie ik dus dat dat “normaal” is!
     
  7. Roxy1994

    Roxy1994 Fanatiek lid

    30 nov 2018
    2.367
    1.462
    113
    Vrouw
    Ja heb bij mn dochtertje ook gewoon getild maar was midden in lockdown dus hadden maar heeel weinig kindjes en halve dagen..
     
  8. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Komt denk ik door de 1e trimester.
    27 weken is hier de vrouw en nog steeds veranda's aan het bouwen waarbij zware ramen en deuren wordt getild. Maar dit doet ze ook al 5 jaar het is natuurlijk wat je lichaam gewend is maar gewoon blijven doen waarbij je goed voelt.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Het 1e trimester zal at bukken en tillen niet veel kwaad kunnen.. later in de zwangerschap wel ivm rug en bekken.
    Toen ik zwanger was, heb ik het direct moeten vertellen op mijn werk ivm schadelijke stoffen in de werkplaats.
     

Deel Deze Pagina