Zwanger en zenuwachtig

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door essie123, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie123

    essie123 Nieuw lid

    25 nov 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi allemaal,

    ik ben nieuw hier. Sinds augustus ben ik gestopt met de anticonceptiepil en afgelopen zaterdag had ik een positieve zwangerschapstest in mijn hand! Wat een geluk!

    omdat ik een controlfreak ben (al zeg ik het zelf) heb ik later nog de ClearBlue test gedaan: ook deze was positief

    maar nu knaagt toch het gevoel aan mij van angst dat het mis gaat. Heeft iemand tips voor "controle" hierop? Er zijn voor mij geen medische redenen voor een vroege echo bijvoorbeeld.
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Er is helaas geen kant en klare uitleg met tips hoe die eerste weken door te komen. Mocht iemand die hebben, stuur maar op. :D

    Je kan wel bellen en zeggen dat je heel erg zenuwachtig bent en hopen dat ze een eerdere echo kunnen inplannen. Maar anders zit er niet meer op en vertrouwen op je lijf en hopen dat het goed zit. Succes!
     
  3. Jolanda19849

    Jolanda19849 Actief lid

    3 sep 2021
    210
    171
    43
    Vrouw
    Hoi essie,

    Probeer te genieten. Ik heb een echo eerder gehad en toen was het niet goed en zat ik een week ik onzekerheid. Ik zou niet te vroeg een echo doen.

    In het begin voel je nog niet veel dat klopt.
    Rustig aan en geniet ervan
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Accepteer je angst en probeer hem te relativeren. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en probeer te accepteren dat niet alles maakbaar is. Maak plannen voor je kleintje, want dat is leuk en concreet en je jynxt er niets mee. Genieten hoeft niet, want het is nog niet zo concreet. Maar als het lukt, dan is het mooi meegenomen.
    Gefeliciteerd:)
     
    Lovieyou vindt dit leuk.
  5. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    @essie123 controle heb je helaas niet, ook niet verder in je zwangerschap. Een echo vroeger dan 7w raden ze af, omdat ze dan soms niet goed kunnen zien of het hartje klopt en dat kan alleen maar voor meer onzekerheid en angst zorgen. De start van het moeder zijn: je zorgen maken om je kindje ;) en gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Probeer de controle wat los te laten. Zelf helpt het bij mij dat ik letterlijk tegen mezelf zeg: ik heb er geen invloed op. Het enige wat ik kan doen is goed voor mezelf zorgen. De baby moet de rest doen.
    Heel veel succes de komende weken en hopelijk heb je over een paar weken een goede echo in je handen.
     
    Lovieyou vindt dit leuk.
  6. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zoals bovenstaande meiden al vertellen, je hebt er geen controle op. Vertrouw op je kindje! Als je geen echo krijgt rond de 7 weken zou je zelf een pretecho kunnen plannen om te zien of het hartje klopt. Dat geeft misschien geruststelling! Maar zou 'm niet eerder plannen dan 7 weken!
     

Deel Deze Pagina