Zwanger en zilvershampoo

Discussie in 'Gezondheid' gestart door RobinBird, 30 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi :). Google kon mij hier geen antwoord op verschaffen, dus vandaar even hier mijn vraag.

    Is zilvershampoo schadelijk voor de baby tijdens een zwangerschap? Haar verven doe ik sowieso niet tijdens de zwangerschap. Maar zilvershampoo zit misschien ook wel iets in dat niet gezond is, geen idee!

    Alvast bedankt!
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee hoor, dat kan geen kwaad. Zolang je het niet opdrinkt :)
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou niet weten waarom, het is toch gewoon shampoo?!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja levensgevaarlijk! Krijgt je kind voorgoed spierwit haar van! O wacht je gaat je haar ermee wassen en niet opdrinken? Oooooohhh, meid gewoon lekker wassen hoor.

    Haar verven is zelfs geen enkel probleem :) (al kan de kleur wat anders uitpakken)
     
    Louise11110, Mini25, JongetjeM en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Wat zou erin zitten dat niet goed zou zijn dan?
    Trouwens: je haar verven mag ook gewoon :rolleyes:
    Waarom denk jij van niet?
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het is geen kwestie van ‘mogen’. Haar verven is niet schadelijk. Voor niemand. Je haar wassen met elke willekeurige shampoo ook niet.

    Ik zou wat meer ontspannen anders worden dit heel erg lange maanden voor je.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    #7 RobinBird, 1 sep 2019
    Laatst bewerkt: 1 sep 2019
    Grappig dat als ik degene ben die een vraag stelt, ik vrij veel weder vragen krijg.

    Ik ben overigens zeer ontspannen @Bootcamp babe. Waar maak jij uit op dat ik dat niet ben?
     
    Junirose vindt dit leuk.
  8. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik heb altijd begrepen dat haarverf chemisch is en daarom liever niet gedaan wordt tijdens een zwangerschap. Ik verf sowieso nooit m'n haar en heb mij er nooit in verdiept, dus misschien is 't een misverstand of fabel. Vandaar mijn vraag hoe dat met zilvershampoo zit, aangezien dat mijn haar ook een behoorlijk andere kleur geeft. Ik denk niet per se dat 't niet 'kan', maar wilde gewoon graag weten òf het een negatief effect op een gezonde zwangerschap zou kunnen hebben.
     
  9. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik gebruik het zelf 1x per week maar ik weet wel dat het een agressievere shampoo is dan een normale shampoo. In het begin van de zwangerschap ( zoveel mogelijk de eerste 4 maanden) heb ik de normaal shampoo ook links laten liggen en vervangen voor sulfaatvrij en parabeenvrije shampoo, zo ook met douchegels en tandpasta en gezichtsreiniging.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor je uitgebreide en inhoudelijke antwoord. Fijn om even te lezen hoe een ander er over denkt en welke keuzes er gemaakt kunnen worden. Is er nog een reden dat je er voor koos om dit in de eerste vier maanden te doen? En hoe deed je het na de vier maanden?
     
  11. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    #11 RobinBird, 1 sep 2019
    Laatst bewerkt: 1 sep 2019
    Dubbel:rolleyes:
     
  12. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er bij mijn vorige zwangerschappen nooit zo bij stil stond en misschien zelfs overdreven had gevonden. Maar de laatste jaren ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de ingrediënten van huidverzorging en schoonmaakproducten maar ook etenswaren en tot de ontdekking gekomen dat we zoveel troep ongemerkt binnen krijgen. Ik doe mijn best zoveel mogelijk te vermijden en ben zoveel mogelijk overgegaan op natuurlijkere producten zoals weleda en dr organic (zonder chemische toevoegingen). Nu lukt me dat niet altijd want deze sulfaatvrije en parabeenvrije shampoos hebben niet altijd het gewenste effect op mijn haar. Ik heb ook nog eens highlights ( ja lekker chemisch I know) en een zilvershampoo haalt die gele gloed weg. Maar ben er het eerste trimester wel voorzichtig mee geweest aangezien alle organen dan worden aangelegd.
    Het beste zou zijn al die rotzooi te vermijden gedurende de gehele zwangerschap maar helaas lukt mij dat niet en doe zoveel ik kan.

    Heel goed van je trouwens dat je er bewust mee bezig bent!
     
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Deze vraag valt wat mij betreft in de categorie, 'ik heb geademd, is dat schadelijk voor mijn baby'. Relax, wat je binnenkrijgt aan plastic door gewoon te eten (een creditcard per maand) doet je baby ook geen kwaad. Een beetje shampoo of haarverf een paar keer in je zwangerschap dus ook niet.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  14. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt :)! Het kan (en hoeft) ook allemaal niet perfect. De dingen die lukken en waar we rekening mee kunnen houden, zijn mooi meegenomen. Goed bezig :)!
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  15. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Pfffff:o:
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  16. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hoe kom je erbij dat haren verven niet schadelijk is? Met of zonder zwangerschap is het schadelijk maar de gevolgen zijn alleen nog niet duidelijk. Ik verf het zelf ook hoor maar ik zal niet ontkennen dat het schadelijk is voor haar en gezondheid.
     
    RobinBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina