zwanger, gelukkig maar niet iedereen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door tatlim23, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatlim23

    tatlim23 Lid

    14 nov 2006
    59
    0
    0
    Hoewel ik al een tijdje het vermoeden had ben ik er gisteravond achtergekomen dat ik zwanger ben.
    Na toch wat aandringen ben ik gisterochtend naar de huisarts geweest en er is bloed geprikt.
    's Avonds de uitslag en inderdaad zwanger.
    Er zou zo spoedig mogelijk een termijnecho geregeld worden, deze was dus vandaag.
    Bij deze termijnecho is naar voren gekomen dat ik al 14w en 3 dagen zwanger ben.
    Na de grootste shock moet ik zeggen dat ik er helemaal voor wil gaan.
    Ik weet absoluut dat het niet makkelijk gaat worden want mijn situatie is gewoon niet perfect.
    De vader met wie ik al een lange tijd een relatie heb woont in het buitenland.
    Hij was erg geshockeerd, maar geeft aan dat hij er helemaal voor wil gaan.
    Verder woon ik nog bij mijn ouders en verdien ik niet je van het.
    Mijn ouders zijn ook totaal niet gelukkig met het nieuws en geven ook eerlijk toe dat ze het niet willen, heel makkelijk.
    Ik zal jullie de details besparen maar dit zijn geen leuke gesprekken geweest.
    Om het verhaal kort te maken, volgens hen vergooi ik m'n leven en zitten zij er nu mee opgescheept.
    Wat een o zo blije tijd had moeten zijn is nu meer een nachtmerrie geworden.
    Ik blijf bij mijn standpunt, ik wil voor dit kindje gaan, wat er ook gezegd wordt.
    Maar ik ben bang dat het met mijn ouders niet beter zal gaan.
    Dit doet pijn, heel veel pijn.
    Ik zal er hard voor moeten knokken, maar ik ga laten zien dat ik dit aankan.
     
  2. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Gefeliciteerd :D
    En heel veel succes met je ouders enz.
     
  3. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    gefeliciteerd en hoop dat je toch van je zwangerschap kan genieten ondanks het gedoe met je ouders wens je sterkte en hoop dat je toch gesteund word!
     
  4. lydia

    lydia Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Gefeliciteerd meis.....en het komt vast wel goed allemaal....zo iets kan je leven alleen maar mooier maken.

    liefs Lydia
     
  5. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat je ouders nog van mening veranderen naargelang je zwangerschap vordert en je toch nog veel steun van hen krijgt!

    Liefs
    Kirby
     
  6. Loveazra2

    Loveazra2 Bekend lid

    8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Heel veel succes de komende tijd, ik hoop ook dat je ouders je zullen steunen en dat alles goed gaat komen. Rare vraag maar ben je turks?
     
  7. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    jeetje meid wat een vrhaal ...goed van je dat je er voor wil gaan ..hartelijk gefeliciteerd en ook veel sterkte met alles
     
  8. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Om het even welgemeend heel plat te zeggen: je klinkt als een sterk wijf en ik denk dat jij het prima gaat redden met de kleine! Daarom echt van harte gefeliciteerd enne... blik vooruit, ga ervan genieten!
     
  9. SandraK

    SandraK Fanatiek lid

    29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Jeetje meis....dat is geen makkelijke situatie waarin je zit....
    Allereerst wil ik je feliciteren met je zwangerschap! Ik hoop dat je er toch lekker van kunt genieten!
    En ik wil ook jouw kindje feliciteren met zo'n mama! Want dat jullie het samen gaan redden weet ik wel zeker! Dat klinkt overduidelijk uit je berichtje... :D
     
  10. Remember

    Remember Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Van harte gefeliciteerdt,
    Ondanks de vervelende reactie van je ouders hoop en denk ik dat het allemaal een stuk soepeler zal gaan lopen naar mate de zwangerschap voorderdt en het kindje word geboren.
    En misschien hard, maar zo niet dan is het het gemis van je ouders en jij en je vriend zullen het met zijn 2e en de baby vast en zeker heel goed doen.
     
  11. Amle

    Amle Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.745
    0
    0
    directiesecretaresse
    Friesland
    Gefeliciteerd meid.
    Ik hoop dat het straks allemaal goed gaat komen, en dat je ouders het vanzelf gaan accepteren, succes!

    Probeer er toch maar lekker van te genieten, jij bent er wel blij mee!

    Liefs Elma
     
  12. lique80

    lique80 VIP lid

    18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Nou in ieder geval gefeliciteerd! En veel succes met alles! Probeer te genieten!
     
  13. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap..
    En ik hoop dat je ouders nog een beetje bij trekken..

    En kun je eventueel niet naar duitsland vertrekken als daar de vader woont...En jullie 2tjes kan onderhouden. Hij wou er toch ook voor gaan...
    Sterkte.... en succes
     
  14. melle

    melle Bekend lid

    31 mei 2006
    921
    1
    0
    Gefeliciteerd!
     
  15. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Heey tatlim23,

    Ik vind de reactie van jou ouders persoonlijk lullig, ik ben 15 en mijn moeder staat ook volledig achter me, en jij bent 23, je hebt in deze tijd juist alle steun nodig 23 is een mooie leeftijd om een kind te krijgen. Misschien is het dan niet perfect dat je thuis woont, maar ook dat komt allemaal goed. Bij mij slaapt het kind bij mij op de kamer, niet helemaal perfect natuurlijk maar het is een oplossing, ook dit kan een oplossing voor jou zijn.

    Gefeliciteerd en ik hoop dat je snel kunt genieten!

    Groetjes Lisette
     
  16. Niet meer actief

    je hebt al de belangrijkste stap genomen dat je het heel graag wilt en je vriend dus ook. en ach je ouders hadden waarschijnlijk het allemaal anders gewild maar wedden dat ze over enkele weken al anders zijn. En mocht het allemaal spaak lopen thuis er zijn altijd hulpverleners die je met raad en daad kunnen bijstaan.
    voorals nog proberen de zorgen even te laten rusten en te genieten van je wondertje
     
  17. tatlim23

    tatlim23 Lid

    14 nov 2006
    59
    0
    0
    Bedankt voor al jullie lieve reacties.
    Ik heb een hele sterke wil en dat weten mijn ouders ook.
    En ik moet zeggen... ik had het totaal niet verwacht maar mijn ouders reageerden al een stuk rustiger vandaag.
    Nog niet positief, dat zeker niet.
    Maar ze weten ook wel dat ik mijn besluit heb genomen en dat ik niet meer verander, ze kennen me ondertussen.
    Heb zelfs al rustig met mijn moeder naar kamertjes gekeken op internet.
    En m'n moeder heeft zelfs al naar een wandelwagen zitten kijken :confused: .
    Kijk, ik begrijp hun reactie ook wel.
    Natuurlijk zijn ze geshockeerd en willen ze alleen maar het beste voor mij.
    Maar een iets andere reactie was wel aangenamer geweest.
    Ze geeft in ieder geval al wel aan dat ze me wil gaan helpen, natuurlijk niet tot de kleine 16 is, maar wel in het begin.
    Het gaat nog wel goedkomen denk ik.
    Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts.
    Zij dacht namelijk ook dat het bij mij ook totaal niet gewenst was en had zich hier al op ingesteld.
    Morgen even praten over de instanties waar ik bij terecht kan en mijn eerste echte bezoek bij de verloskundige.
    Ik voel me gelijk een heel stuk beter.
     
  18. Pearly

    Pearly Fanatiek lid

    11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Gefeliciteerd meid! En het gaat de goede kant op wat betreft je ouders!
    Succes meid je komt er wel! :thumup:
     
  19. Patriciaaa

    Patriciaaa Actief lid

    19 jun 2005
    198
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! :D
     
  20. neia

    neia Fanatiek lid

    18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    GEFELICITEERD meid.
    Gelukkig zien je ouders nou ook dat je keuze vast staat. Ik ben echt trots op je!
    Probeer ervan te genieten.

    X Neia
     

Deel Deze Pagina