Zwanger geraakt door voorvocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolina, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Bij wie is dit gebeurd?

2. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kuj je dit weten dan?
    je weet toch niet precies op de minuut na op welk moment je zwanger bent geworden om na te kunnen gaan of dat van voorvocht of gewoon sperma is geweest?

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Misschien bedoeld ze met voor het zingen de kerk uit;)

Vast genoeg die daardoor zwanger zijn geraakt!

4. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er zitten geen zaadcellen in voorvocht. Dus of dee man zou te laat hebben terug getrokken, of je hebt het twee keer achter elkaar gedaan zonder tussendoor te plassen waardoor er nog sperma in de penis zat. Zwanger worden van voorvocht zelf is echt praktisch onmogelijk.

Wij hebben hier twee jaar voor het zingen de kerk uit gebruikt als anticonceptie. En toen ik zwanger wilde worden was ik 2 keer in ronde twee zwanger en 5 keer in ronde 1. Lijkt mij ook geen toeval.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Er is net ook een topic over geweest?

Het is vaak genoeg bewezen dat in voorvocht wel degelijk zaadcellen zitten, wellicht niet zoveel als gewoon in sperma maar je kan wel degelijk zwanger raken van alleen voorvocht.

Zaadcellen in het voorvocht
    In het voorvocht bevinden zich een kleine hoeveelheid zaadcellen. Deze zaadcellen zijn net zo normaal als de zaadcellen die zich in het sperma bevinden.

Dit staat duidelijk op deze site >>> Zwanger door voorvocht | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

6. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    En nu ben ik wel nieuwsgierig naar wetenschappelijke o dersteuning daarvan.

Zaadcellen in voorvocht?
    Een van de vaste onderwerpen van de gangbare seksuele voorlichting is het waarschuwen tegen ‘terugtrekken’ als methode om bevruchting te voorkomen. Het argument daarbij is dat zich in het voorvocht van de man levende zaadcellen bevinden. Als je echter op zoek gaat naar wetenschappelijk onderzoek waaruit dat zou blijken, vind je weinig tot niets.
    Het enige onderzoek dat er wel naar bestaat wijst juist vooral op het tegenovergestelde. Er zijn in voorvocht in ieder geval niet voldoende zaadcellen aanwezig om tot bevruchting te leiden.
    We hebben voor de zekerheid nog even rondgevraagd.
    Prof. dr. Eric Meuleman, uroloog/seksuoloog aan de VU in Amsterdam en dr. John Heesakkers, uroloog aan het St Raboud ziekenhuis in Nijmegen, geven allebei te kennen dat het verhaal over de zaadcellen in voorvocht als bangmakerij kan worden bijgezet.
    Kliertjes van Cowper
    Er is ook geen reden om te veronderstellen dat er levende zaadcellen in voorvocht zitten.
    Vóór het orgasme blijft de prostaat hermetisch afgesloten. Het voorvocht komt voorbij de prostaat vanuit de kliertjes van Cowper in de pisbuis. Het kan dus ook niets vanuit de prostaat meenemen.
    Zaadcellen (die in de bijballen klaar liggen) komen pas bij het ejaculeren, direct na het orgasme van de jongen, met het door de prostaat en de zaadblaasjes geproduceerde zaadvocht in de pisbuis en komt het vervolgens in schokjes naar buiten.
    Als iemand binnen korte tijd tweemaal klaarkomt is het wel mogelijk om in voorvocht zaadcellen te vinden. Er blijven na de eerste ejaculatie wel levende zaadcellen achter in de pisbuis. Dus als er kort na een zaadlozing opnieuw voorvocht wordt geproduceerd, vermengt zich dat in de pisbuis met nog aanwezige zaadcellen. De vraag is of deze voldoende in aantal zijn om bevruchting te veroorzaken, maar uit voorzorg wordt men geadviseerd om tussen twee zaadlozingen te plassen, waardoor aanwezige zaadcellen uit de pisbuis geloosd worden.
    Voorvocht zaadcellen

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Er zijn jaarlijks meer dan genoeg vrouwen die per ongeluk gewenst ongewenst hier zwanger door raken. Meest onbetrouwbare anticonceptie ooit.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    whahahahahaha, deze topictitel doet me zoooooooooooo aan de hitkrant of fancy ofzo van vroeger denken met die domme vragen whahahaa,

OMG en voor het zingen de kerk uit als anticonceptie is net als Russische roulette inderdaad ;) mijn vriendin is ook zo zwanger geraakt... er kan toch altijd een drupje in zitten om wat voor reden dan ook, hihi
    je weet als dat je anticonceptie is, ent als periodieke onthouding dat de foutmarge er is...

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn nichtje heeft het zo ook voor elkaar gekregen een vakantiesouveniertje mee te nemen... wel een schat van een jochie hoor, maar qua omstandigheden had ik het haar leuker gegund...

10. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ik ken iemand die had een affaire met een ander en is zo zwanger geraakt. (Zij werd zowiezo al snel zwanger, als je naar haar kijkt al).

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.746
    1.296
    113
    Haha wat een leuke reactie!
    Het is toch algemeen bekend dat er sperma in voorvocht kan zitten?! Kregen we vroeger zelfs op school. Als je echt niet zwanger wil worden weet je toch wel dat je andere dingen moet doen om niet zwanger te raken?

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Babebabe en spruitjes wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Hoe moet ik dat opvatten?

13. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Je bedoelt eigenlijk te vragen: Bij wie was het een ongelukje?

Nou ja, bij ons dus. Maar het is niet fijn toe te geven dat je kindje een "voorvochtbaby" is. Dus onze kleine meid is een "liefdesbaby". Totaal ongepland en onverwacht. We waren behoorlijk overdonderd (en naief!!) ;)

14. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    Hier, maar wisten dat het kon gebeuren..

15. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    +1 :d

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    834
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Inderdaad.

Voorbeeld:
    Wij hebben vrijdags seks gehad met alles erop en eraan ;)
    Zondags hebben we weer seks gehad, maar dan niet met alles erop en eraan, maar wel 'genitaal contact' ;)
    Ik ben de dinsdag daarop zwanger geworden volgens de echo's.

Geen idee of dat van het 4 dagen oude sperma van vrijdag was, of van het voorvocht van zondag ;)

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.746
    1.296
    113
    Toch klopt het soms niet met de metingen annedore.
    Ik ben op 26 juni bevrucht.iui gehad. Nu ben ik een tijd geleden 2 dagen terug gezet,of terwijl, ik ben bevrucht terwijl het zaad nog lange na niet bij mij was gekomen. Beetje kwestie van de groei en wanneer het innesteld.
    Wel een bijzonder verhaal dat het zo gelukt is in vergelijking met je eerste!

Jolina vind het gewoon een rare vraag. En door er zelf niet op in te gaan, zelf niet te zeggen waarom je dit wil weten interpeteer ik de vraag alsof het je overkomen is en je hierover verbaast bent. Alsof dit niet zou kunnen.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    834
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Spruitjes: ik dacht zélf idd mijn ei op zondag of maandag gevoeld te hebben. Dus het kán idd anders zijn. Maar dan nog heb ik dezelfde vraag. Was het van het zaad van vrijdag of van zondag?;)

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Beetje vreemde aanname spruitjes...

20. Moli

Moli Niet meer actief

vind ik nog wel mee vallen, mijn aanname is heeeel anders;)

Deel Deze Pagina