Zwanger geworden na HSG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Narcisje, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Aanstaande dinsdag krijg ik een HSG onderzoek. Mij is verteld dat de kans dat ik daarna zwanger word een stukje groter is omdat de boel dan doorgespoeld is.

    Nu vraag ik me af of hier meiden zijn die ook een HSG hebben gehad en daarna snel zwanger werden? En zo ja, was er toen ook iets uit de HSG gekomen of was alles goed?
     
  2. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ik had de HSG 3 jaar geleden voordat ik van clomid over ging naar gonal-f.
    De HSG had ik op oliebasis (vloeistof kan ook op waterbasis zijn geloof ik) en was in 2e ronde daarna mbv gonal-f prikken zwanger. Geen bijzonderheden uit het onderzoek. dus ja, hsg (geloof specifiek op oliebasis) heeft een positieve invloed, maar ze zien ook dat de kans beter wordt mbv gonal-f prikken tov gebruik medicatie zoals clomid of letrozol, omdat je nog beter kunt timen. We hadden geen IUI, maar gewoon in de slaapkamer dus :)

    dit is in ieder geval wat ik nog weet van 3 jaar geleden, succes met HSG onderzoek! Hopelijk ben je snel zwanger :thumup:
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.

    Bij mij is nooit gesproken over medicatie enz.. Ik ben heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt en ook of ze het op water- of oliebasis doen. Hier is niets over gezegd.
     
    BB83 vindt dit leuk.
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar ik wilde je graag veel succes wensen! Hopelijk is de hsg goed en is het geluk nu eens aan jullie zijde, het is je gegund na zo'n lange tijd ❤️
     
  5. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.110
    1.780
    113
    Hier hadden wij een zwangerschap in ronde 6 na hsg, verder geen medicatie ofzo toen en weet ook niet of het op olie of waterbasis was, helaas kindje wel verloren na 14 weken :cry::(
     
  6. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Hier wel een succesverhaal na HSG (op oliebasis). Ronde na hsg zwanger geworden van mijn dochter. Bij de hsg bleek een eileider dicht te zitten dus geen goede uitslag helaas. Maar ondanks dat daarna wel zwanger!
     
    BB83 en Narcisje vinden dit leuk.
  7. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Mij was ook verteld door de fertiliteitsarts dat voor het optimale effect (verhoogde kans op zwangerschap gedurende 6 maanden na de behandeling) de voor de HSG gebruikte contrastvloeistof op oliebasis moet zijn.

    Ik heb mijn HSG (op oliebasiss dus) in januari gehad. De uitslag was onduidelijk: 1 eileider liep goed door, de tweede was trager waardoor ze uiteindelijk niet konden zien of die ook goed overliep omdat er al contrastvloeistof van de 1e eileider in de holte zat. De tweede IUI poging erna - in april - was ik zwanger.

    Veel succes! Ik vond het erg meevallen.
     
  8. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik krijg een roesje dus dat zal zeker meevallen :)

    Fijn dat het zo goed is gegaan na de HSG! En veel geluk en succes nog :)
     
    BB83 en SydneyGirl vinden dit leuk.
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Oh jeetje wat heftig... heel veel sterkte ♡
     
  10. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hier had het HSG-onderzoek geen enkel effect op het zwanger worden, helaas. Maar tijdens het onderzoek werden ook geen belemmeringen gevonden, alles was open en doorgankelijk. Dus in principe had het achteraf geen meerwaarde bij ons. Succes!
     
  11. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Hsg gehad in okt en in maart zwanger, maar weet niet of het ermee te maken had. Ik werd denk ik wat moeilijker zwanger vanwege m’n leeftijd (40+ toen al) bij zoon in ronde 3 en daarna miskraam ronde 2. Dochter ronde 19….. dus weet niet of de hsg heeft geholpen. De hoofdreden dat ik reageerde is om te zeggen dat ik amper wat gevoeld heb van het onderzoek (wel beide kanten mooi open), terwijl het bekend staat als pijnlijk. Hopelijk merk je er weinig van. Veel succes en hopelijk een zwangerschap binnenkort!
     
  12. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Tijdens een laparoscopie zijn mijn eileiders doorgespoten en alle endometriose spots weggehaald. De spontane kansen zouden inderdaad hoger liggen nadien.
    Na een half jaar helaas geen spontane zwagerschap, gestart met IUI en van de 2e IUI zwanger geraakt.

    Veel succes!
     
  13. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Nog 2 uurtjes! Ik ben er echt super rustig onder.. gelukkig. Ik ben wel benieuwd of ik meteen de uitslag krijg of dat ik daar later voor terug moet komen. Kregen jullie meteen de uitslag?
     
  14. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Heel veel succes!!

    Ik kreeg meteen de uitslag. Normaal gesproken ben je natuurlijk ook bij kennis en zie je ook alles. Ik zag dus zelf ook wel dat het niet goed zat. Werd met een maandverbandje en de woorden 'helaas, het is niet goed' de kleedruimte weer ingestuurd.
    Hoe dat nu bij jou gaat weet ik niet, kan ook zijn dat jij dan later de uitslag krijgt. Maar het is wel meteen bekend, dus gyn kan je meteen bijpraten.
     
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Zelfde als @anoniem02 alleen ben ik wel direct na de operatie zwanger geraakt maar ook echt binnen dezelde maand, is mijn eerste en enige natuurlijke zwangerschap geweest (helaas geen doorgaande) maar dat kan aan van alles hebben gelegen.

    Succes!
     
  16. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Succes!! mij kreeg ook meteen uitslag, dus we wisten ook meteen tijdens de behandeling hoe het zat.
     
  17. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoop dat het goed gegaan is? Ik kreeg ook tijdens de behandeling de uitslag, ik kon gewoon meekijken op de monitor. Hier de tweede ronde na de hsg zwanger. Succes!
     
  18. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ja alles is goed gegaan. Ik had een roesje dus ik kon niet mee kijken ondertussen maar nadien heeft de gynaecoloog wel de beelden laten zien.

    Links was prima open en aan de rechterkant zat mogelijk een luchtbel die uiteindelijk weggespoten werd door het contrastvloeistof, maar het is me wel onduidelijk of die luchtbel er al zat of dat ie is ontstaan door het onderzoek, dus dat vraag ik nog even na.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  19. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    @PippiMoustache was er bij jou trouwens een oorzaak gevonden tijdens de HSG?
     
  20. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Nee niks
     

Deel Deze Pagina