Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

    zijn er nog meer meiden die zwanger willen worden en nog borstvoeding geven?
    Lijkt me leuk om met zijn allen hier te kletsen, zitten we in hetzelfde schuitje. Is toch anders doordat je cyclus mogelijk nog niet normaal is.

    Ik heb een meisje van ruim 8 maanden en we gaan alweer een tijdje voor een 2e.
    Omdat ik nog (volledig) borstvoeding geef naast de bijvoeding ben ik pas 2x ongi geworden en heb ik een lange cyclus. Erg lastig dus, ga er ook vanuit dat het nog n tijdje kan duren, maar hoop zo dat t snel raak is...

    Liefs emmalotte
     
  2. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Niemand???
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Is hier niet meer aan de orde, maar ik was nog aan het voeden toen ik weer zwanger werd van deze spruit!
    (2 keer zelfs, 1 keer miskraam)
     
  4. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi natasja,

    gefeliciteerd dan!
    Fijn dat het iig kan: weer zwanger worden terwijl je nog voedt.
    Suc6 met de laatste loodjes, schiet alweer op zie ik!

    liefs emmalotte
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het kan zeker! En dan zijn wij nog verminderd vruchtbaar (eerste met IUI verwekt)

    Succes meis!
     
  6. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Dag Natasja en emmalotte,
    Ik kwam hier ook even kijken!

    Mijn man en ik wisten altijd al dat we graag snel een 2de wilde en we hebben er zin in!
    Mijn kleintje krijgt nogsteeds op verzoek bv maar de laatste tijd eet ze natuurlijk wel meer fruit en groenten. Ik wacht nogsteeds op mijn eerste ongesteldheid en ik hoop eigenlijk dat ie snel komt...

    @Natasja, jij geeft me best hoop trouwens, mijn eerste is ook met IUI verwekt en we zijn erg benieuwd of dat ook nodig zal zijn voor de tweede. Vandaar dat we ook het al vrij snel weer willen proberen want het kan wat langer duren en we zouden het zo leuk vinden om ze dicht bij elkaar in leeftijd te hebben.

    @Emmalotte, ik hoop dat het snel raak is voor je, ik geloof niet dat een lange cyclus een probleem is. Als je een ei hebt is dat al heel wat!
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai Julita,

    Het kindje van de miskraam was ook een enorme verrassing! Dat was toen Dean 8 maanden was.
    we hebben daarna bewust gewacht tot hij 1 jaar was... nou deze is verwekt 2 weken na zijn verjaardag... in 1 keer.. daar val je toch van van je stoel?
    Na 2 jaar wachten op Dean!
     
  8. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik gaf ook nog borstvoeding en werd zwanger. Gaf natuurlijk niet zo veel borstvoeding meer maar toch ;)

    Mijn cyclus was ook heel onregelmatig en toen ging ik teunisbloemolie gebruiken en toen werd ie weer regelmatig :)
    ( Toen ie eenmaal regelmatig was gingen we proberen en het was in 1 keer raak :) )
    Misschien een idee voor je?
    Ik mocht het gewoon innemen ookal gaf ik borstvoeding.

    Succes!
     
  9. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @Natasja, wat een wondertje zeg! Wat was bij jullie de rede voor de IUI, de diagnose zegmaar?
    Toen je met 8 maanden zwanger werd, was je toen al een keer ongesteld geworden?
     
  10. OemHudaifa

    OemHudaifa Fanatiek lid

    12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    He,

    Ik heb een soortgelijke topic geopend. Ik vraag me het dus ook af.

    Ik geef nog volledige borstvoeding en aangezien de kleine nog redelijk vaak drinkt, denk ik niet dat we met bijvoeding opeens drastisch gaan minderen met bv. Ik ben van plan 2 jaar te voeden.

    Nu zou je zeggen, ik kan nog niet echt zwanger raken, want geen menstruatie en veel voedingen.

    Nu zit ik echter met het volgende. Vorige maand voelde ik me steeds niet zo lekker en had ook last van ongi-krampen (een keer zo erg dat ik dacht dat ik het was geworden), maar niets. Na een een ultra-gevoelige test te hebben gedaan (in de avond) kreeg ik een licht streepje. De middag erna met een kv-test en blanco!

    Ik ga van de laatste test uit, maar toch voel ik me nog steeds raar. Hoofdpijn, opgezette buik (ik heb zelfs al de vraag gehad of ik weer zwanger was! zo erg is het) emotioneel met vlagen en weer veel moe, roze wangen en daarvoor gevoeligere tepels.(maar dat kan ook komen met een kleintje nu er bij etc.).

    Allemaal testen kopen is zonde volgens mijn man en dat is ook zo. Verder denk ik dat ik het ik me het gewoon verbeeld (ben er ook niet echt mee bezig, maar soms dan denk ik, zou het toch??).

    Kan ik uberhaupt zwanger zijn geraakt zo zonder eerste menstruatie? Wie had dat ook en hoe voelde je je toen?

    Sorry voor mijn lange verhaal!
     
  11. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @oemhudaifa, je kan iig wel zwanger raken zonder ooit ongi geweest zijn, want je eisprong kan eerst komen.

    Het klinkt wel een beetje raar dat je test daarna weer blanko was... Met al de symptomen die je hebt kan je mss maar beter even naar de ha?
     
  12. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

    leuk dat er meer meiden hebben gereageerd :)

    @ julita: ons meisje eet nu ineens veel ook beter groente en fruit. (en drinkt ook weer meer)
    Op hoeveel voedingen zit je? Hoop dat je snel ongi of zwanger wordt!

    @ mamzi: super zo snel zwanger. Lees altijd veel over teunisbloemolie, maar dacht ook gelezen te hebben dat dit niet mocht met bv :(

    @ oemhudaifa: je kan zeker zwanger worden met bv zonder ongi te zijn geweest. Ik heb een tijdje terug een topic geopend over zwanger worden en nog geen ongi na de bevalling. Er zijn 1 of 2 meiden zwanger geraakt zonder ongi te zijn geweest. Zoals julita al zei: je krijgt vaak eerst een eisprong en dan je ongi, of niet als dat eitje wordt bevrucht ;)
    Ik wil je niet teleurstellen, maar wat jij omschrijft had ik ook 2 maanden terug: ongikrampen/gerommel in mijn buik, gevoelige tepels/borste, erg opgezette buik, moemoemoe en toen zelfs misselijk...die dag werd ik voor het eerst ongi:x
    Hoop voor je dat het bij jou niet zo is en je snel zwanger bent :p

    Nou, ik werd vandaag toch ineens ongi :x:$:(
    bahbah, hoefde niet eens op de wc te kijken, wist t zeker. Moet zeggen dat ik er na de bevalling veel meer last van heb. Had er voorheen nauwelijks last van.

    Op jullie moed te geven: ik werd ongi toen ze ruim 6 maanden was en gaf toen vaak 4 voedingen per dag. Kreeg toen een cyclus van 34. Inmiddels geef ik vaak wel 6 voedingen en meestal ook weer een nachtvoeding :$
    En nu had ik een cyclus van 26! Dus ondanks meer voedingen een kortere cyclus.

    Nou, ik ga verder mezelf zielig vinden en pepernoten eten ;)

    liefs
     
  13. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @emmalotte, jammer dat je toch nog ongi bent geworden...Volgende ronde dan maar beter hoop ik.
    Ik voed op verzoek dus ik weet niet hoe vaak ik voed, nooit echt opgelet, maar ik leg haar erg vaak aan. Elke 2 a 3 uur denk ik. Laatste dagen een paar keer gehad dat ze erg afgeleid was en daarnaast ook nog fruit enzo kreeg dus toen merkte ik echt dat ze minder dronk. Ik hoop dat dat vaker gaat gebeuren.
    'S nachts is ze erg vaak op en dat is iets van de laatste maanden, ze sliep juist vrij snel heel goed, maar nu helaas niet meer. Ach, dat komt wel weer. Je geeft me inderdaad wel hoop!
     
  14. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Dag meiden,
    Mocht ik nou toevallig gisteravond bruin slijm hebben... Vandaag nog niks, maar ik voelde me wel flink kramperig gisteravond.
    Dus even kijken waar dit naartoe gaat, maar ik hoop dus ongesteld te worden!
    Ik laat het jullie nog weten.
     
  15. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

    julita: en?? ongi geworden? zou wel lekker zijn, dan heb je voor je gevoel ook weer kansen. Hier de laatse paar maanden ook weer gebroken nachten. Eerst een periode van 4 voedingen per dag en toen ineens weer 's nachts wakker worden. nu vaak nog een late voeding in de avond en dan soms nog snachts. Raar hoor. Wel t gevoel dat ze ineens veel groeit.
    Sinds paar dagen geen nachtvoeding meer, maar wel vroeg in de ochtend (tussen 6 en 8 ongeveer) kan ze daarna meestal zo terugleggen als het vroeg is, das wel lekker.

    Nou, wij willen deze maand goed gaan klussen (kwam er vaak zo weinig van...)
     
  16. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hallo,
    zwaar zijn die nachten he? Ik leg mijn kleintje dus ook nog erg vaak aan 's nachts.
    Het heeft niet doorgezet, maar ik had gisteravond alweer bruin spotting en deze keer nog iets duidelijker dus ik zit echt te wachten maar vanmorgen weer niks...
    Ik voel me wel ellendig echt zoals je je voelt voordat je ongi wordt.
     
  17. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hoi Meiden

    Wat leuk dat ik dit topic heb gevonden! Ik zou graag met jullie mee
    willen kletsen. Lijkt mij leuk om met mede bv mama's ervaringen te
    delen.

    Ik zal mij even kort voorstellen.

    Hier nog een mama (33 jr.) die volledig bv geeft op verzoek en graag
    weer zwanger zou willen worden. Mijn dochtertje is net 10 maanden
    nu. Van haar ben ik zwanger geraakt toen haar zus nog aan de borst
    hing.:) Die was toen 9 maanden. Het is dus echt wel mogelijk.;)

    Ik heb 3 mei mijn eerste eisprong alweer gehad (duidelijk gevoeld) en
    werd 7 mei voor het eerst ongesteld. Mijn dochter was toen 4
    maanden. Sindsdien heb ik elke maand netjes een eisprong gehad en
    is mijn menstruatiecyclus steeds zo'n 30-31 dagen geweest.

    Het probleem is alleen mijn luteale fase, die is steeds te kort. Dat is
    vaak zo bij bv. Ik ging er ook vanuit dat het nog wel even zou duren
    voordat ik zwanger raakte. Ik was dus ook erg verrast toen ik begin
    september al een positieve test in mijn handen had.:$ Helaas is dat
    mis gegaan...:( Hopelijk is het snel weer raak.

    Tja, wat kan ik verder nog vertellen... Hmmm.. Geen idee eigenlijk..

    Als jullie iets willen weten.. Dan hoor ik het wel.;)

    Groetjes SimplyMe
     
  18. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi,

    SimpleMe: WElkom hier, gezellig. Tis hier namelijk nogal rustig.
    Leuk hoor, 2 meiden!
    Wij hebben ok n meisje, bijna 9 maanden nu. Ik werd met ruim 6 mnd weer ongi. Ben benieuwd hoe t verder gaat. Volgen banner gisteren eisprong gehad. Voelde vrijdag einde vd middag steken recht onderin. Vrijdagavond geklust dus misschien precies op tijd, of te laat. We zullen zien.

    Verder weinig te melden!

    Tot snel!
     
  19. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hey Simplyme, leuk dat je je verhaal bent komen vertellen! Geeft zeker hoop.
    Emmalotte, ik hoop dat je op tijd was met klussen, denk het wel als je die steken voelde en daarna 'aan de slag' bent gegaan!
    Hier had ik dus 2 dagen dat ik bruin had maar nu niks meer. Een beetje jammer, ik heb denk ik ook geen ei want ik dat voel ik vaak heel duidelijk en nu niks.
    Dat is wel fijn dat jullie je cyclus gewoon weer terug kregen. Ik moet nog even geduld hebben.

    Er komt een moment als er echt niks gebeurt dat ik moet kiezen tussen proberen voor een 2de of bv geven. Zo jammer...
    Wat zouden jullie doen in die situatie?
     
  20. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hai hai

    Ik had al door dat het hier best rustig was. Jammer!

    @Emmalotte: Spannend!!! Enne ik durf er niks over te zeggen, maar
    ik hoop dat jullie het goed getimed hebben! Ik zal voor je duimen.;)

    @Julita: Ik heb dat bruinverlies ook wel gehad. De maanden voor de
    eerste echte menstruatie doorbrak had ik daar af en toe last van en
    later verloor ik steeds wat bruinig bloed een paar dagen voor de
    eisprong. Ik hoop dat de boel snel op gang komt bij jou!

    En ik weet uit ervaring (vriendinnen en nichtjes) dat stoppen met
    BV niet altijd betekent dat je cyclus snel terug komt. Ik zou dus
    niet snel stoppen met voeden.

    Ik zou zelf eens kijken naar het voedingspatroon. Hoe vaker en
    langer je kindje drinkt, hoe meer prolactine het lichaam aanmaakt.
    Dit hormoon houdt de cyclus tegen en dus je vruchtbaarheid.
    Misschien kan je proberen wat meer vaste voeding te geven of af
    en toe een flesje diksap. Zo verminder je de aanmaak, maar of je
    dit wil en of dit werkt...

    Ikzelf heb geen haast en ik laat de natuur het maar regelen. Ik heb
    4 kids en alle4 hebben ze tot bijna 1 jaar nog 's nachts gedronken.
    Nu ook weer, ze komt soms (bij tandjes ofzo) wel 3 of 4 keer wat
    drinken, niet echt veel, maar toch.. Een nacht doorgeslapen heeft
    ze nog niet. En toch had ik bij alle 4 mijn cyclus rond de 6-9
    maanden terug. Maar dat ben ik dus. Het is zo persoonlijk allemaal,
    die hormonen enzo...:(

    Verder heb ik net mijn menstruatie gehad en is het nu weer wachten
    op een ei! Die verwacht ik rond de 20ste.. Duimen jullie mee dat mijn
    ei eerder springt!:D

    Nou, ik ga weer verder..

    Groetjes SimplyMe
     

Deel Deze Pagina