Zwanger! Kans op fluxus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jetje7891, 16 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

    jetje7891 Actief lid

    19 sep 2014
    142
    1
    18
    2 jaar geleden bevallen van onze 4de. Na bevalling fluxus door luie baarmoeder met bloedverlies van 1,8liter. Is er veel kans op weer een fluxus? Wie heeft ervaring, tips e.d.?
    Groetjes Jet
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had bij mijn eerste een fluxus, moest daarom bij de tweede sowieso in het ziekenhuis bevallen just in case. Tweede werd sowieso al medisch, en helaas weer een fluxus en nog veel heftiger dan bij de eerste...
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  3. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hier goede ervaring, 1e een fluxus omdat mijn baarmoeder niet samen trok. Bij de 2e echt heel minimaal bloed verlies. Het zegt echt niks maar wel inderdaad in het ziekenhuis moeten bevallen.
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  4. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Ik had gelezen dat je inderdaad een hogere kans hebt om opnieuw fluxus te krijgen. Vandaar ook verplichte zkh bevalling.
    Nog geen ervaring qua herhaling; bij de eerste fluxus gehad, dus ben benieuwd of het bij de tweede ook weer zal gebeuren.
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  5. jetje7891

    jetje7891 Actief lid

    19 sep 2014
    142
    1
    18
    Fijn! Ik ook luie baarmoeder zoals ze dat noemen... zijn er nog dingen anders gegaan dan bij een normale bevalling? Medicatie gekregen ofzo? Zkh bevalling moet zowiezo ivm eerdere keizersnede..
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Bij de eerste inleiding en bij de 2e is de bevalling begonnen na meerdere keren strippen. Wel allebei erg korte bevallingen van 3 uur maar bij de eerste weeën storm met geen seconde rust en de 2e had ik wel rust tussen weeën dat zijn de enige verschillen die ik kan bedenken.
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  7. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Ik heb een fluxus gehad bij de eerste 3 bevallingen. Bij de derde werd er al preventief medicatie gegeven op het moment dat ik binnen kwam in het ziekenhuis, maar desondanks toch een hevige bloeding.

    Bij de vierde echter geen fluxus, maar ook hier heb ik direct een infuus met medicatie gekregen zodra ik in het ziekenhuis binnenkwam.
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  8. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat het verdubbelde per bevalling.
    Eerste was ik zo'n 1,6L verloren en bij de tweede zo'n 3,5L bloed :(
    Bij de tweede ben ik ook direct naar de OK gereden omdat het niet stopte.
    Houd mijn hart vast voor een eventuele volgende :oops:
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had bij de laatste een fluxus door een overvolle blaas.
    Die duwde mijn baarmoeder weg.
    Volgens mij moet ik nu weer in het ziekenhuis bevallen.
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  10. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik had bij de eerste zwangerschap ook fluxus en ik moet nu volgens de VK bij de tweede bevallen in het ziekenhuis ivm grote kans op herhaling.
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  11. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Bij de eerste (ks) fluxus. Heftig ook.. was erbij (Geen narcose) en de gynaecoloog was op een gegeven moment boos op de anesthesie omdat ze geen bloed bestelde. Ik ben meerdere malen weggevallen. Achteraf gezien was het door het oog van de naald.
    Bij de tweede (bevalling) fluxus, spoedok na de bevalling erna IC opname.
    Bij de derde ingeleid. Direct medicatie. Bevalling uit een boekje. Nog minder dan weinig bloedverlies gehad. Ik was helemaal ingesteld op OK. Bleef maar vragen en wanneer gaan we nu naar de OK?

    Ik heb ook een curretage gehad bij 11 weken. Achteraf gezien had ik hierna ook fluxus. Ze hebben me weeopwekkers gegeven omdat het bloeden erna niet stopte.

    Heb voor elke nieuwe zwangerschap overlegd hoe verstandig het was om nog zwanger te raken en te moeten bevallen. Hier waren ze elke keer heel helder in. Het kan maar je moet onder toezicht gynaecoloog bevallen.
    Bij mij was het overigens allemaal in combi met een niet loslatende placenta.
    Heb er geen trauma’s aan overgehouden, was in zeer goede handen.
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    gisteren te horen gekregen dat ik inderdaad in het ziekenhuis moet bevallen dit keer.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Bij de 1e gehad, dus moest de 2e keer verplicht in het ziekenhuis bevallen. De 2e bevalling ging alles goed en stond ik binnen 3 uurtjes weer buiten.
    Ik kreeg wel een infuus toegediend, juist om er voor te zorgen dat het goed liep. Het duurde wel langer dan normaal voordat de placenta kwam, maar uit eindelijk geen fluxes
     

Deel Deze Pagina