Zwanger, maagverkleining en dumping

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annedore, 3 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal,

    Mijn GBP operatie is in juli 2017 uitgevoerd. Ik had wel eens een dumping, maar echt niet vaak.
    Kon alles eten eigenlijk.

    Nu bijna 6 weken zwanger en loop al weken te rommelen met eten. Mijn darmen zijn enorm van slag en ik heb meerdere keren dumping klachten gehad de afgelopen weken.

    Is dit een veel voorkomend probleem?
     
  2. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Niemand ervaring mee?
     
  3. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    Hi Annedore,

    Heb een GBP gehad in 2012. Heb ook tijdens zwangerschap heel veel last van mijn darmen. Deze keer ook misselijk helaas maar overgeven kan ik niet meer.

    Eet vrij weinig dus geen dumping problemen. Droge crackers werken het beste voor mij!
     
  4. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar je kunt ook prima dumpen als je weinig eet is mijn ervaring ;)
    Droge crackers gaat hier ook goed, maar is bepaald niet voedzaam.
    Ik kan ook niet meer overgeven. Ergens is dat fijn, maar ergens ook niet .Want je kan het niet kwijt en blijft dus langer met dat misselijke gevoel rondlopen :(

    Is dit je eerste zwangerschap sinds GBP?
     
  5. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    Derde zwangerschap voor mij. Heb wel ervaring dat ik geen 40 weken zwangerschappen heb... oudste is met 36 weken geboren. Had toen vanaf 30 weken weeen. Tweede is met 35 weken stil geboren. Had vanaf 32 weken weeen. Zowel de tweede zwangerschap als deze met hormonen zwanger geworden.
     
  6. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb een sleeve. Het eerste trimester heb ik veel last gehad van dumpingen. Zelfs op water kon het mis gaan. Maar dat is dus over gegaan tijdens het tweede trimester gelukkig.
     
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat geeft me weer hoop.
    Het kan idd op alles verkeerd gaan merk ik. Echt waardeloos. Durf amper te eten als ik op mijn werk ben.
     
  8. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar heeft dat met de GBP te maken? Dat je vroeger bevalt.
     
  9. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja echt herkenbaar. Ik moest echt heel voorzichtig zijn met wat ik at en dronk. Meer tijd tussen eten en drinken leek wel te helpen toen. En nog kleinere porties eten.

    Nu is het echt over want ik kan zelfs een Mars eten zonder te dumpen haha
     
    Annedore vindt dit leuk.
  10. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    Er wordt wel gezegd dat het met de GBP te maken kan hebben. Ik weet natuurlijk niet hoe het zonder zou zijn geweest... qua gewicht had het weinig tot geen invloed. Oudste was 2400 gram met 36 weken. Hij zat wel 5x strak omstrengeld dus dat kan ermee te maken hebben gehad. Tweede was 2700 gram met 35 weken.
     
  11. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het waren geen grote baby's voor die termijn, maar dat is wel bekend bij GBP baby's.
    Zou in mijn geval niet erg zijn. Mijn oudste was 3950 bij 39+6 en de jongste 4690 bij 40 weken. Dus een iets kleinere baby zijn niet zo erg zijn ;)
    En liever blijft hij/zij tot 39 weken zitten want dan krijg ik de geplande keizersnede. Maar ja....als het eerder komt dan moet het eerder. Maar liever niet natuurlijk.
     
  12. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @Annedore hoe gaat het nu meis... Kwaaltjes. En wanneer de eerste echoooooo
     
  13. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Kwaaltjes rijkelijk aanwezig :confused:;)
    En de 18e de eerste echo!
     
    babyhope vindt dit leuk.
  14. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Goedemorgen,

    Hier nu zwanger na een sleeve in September 2017.

    Geen ervaring met dumpings, maar wel een vraagje aan jullie, nemen jullie nu nog meer vitamine's als wat jullie al deden?
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Let op of je geen hypos ipv dumplings heb. Ik heb dit door mijn gbp en suikerwaardes tot onder de 1.5 dit is tijdens mijn zwangerschap ontstaan en heb ik nog altijd last van waar door ik nu suikermedicatie slik 'acrebose'
     
    Nuage vindt dit leuk.
  16. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    En hoe weet ik het verschil tussen hypo en dumping?
    En kunnen ze dat ook terugzien in het reguliere bloedonderzoek?

    Vitamine: ik slik nu 2 pilletjes davitamon voor mama's in spe. En een extra vitamine D pilletje erbij.
    Mijn bloedwaarden van vorige maand waren goed (was toen net zwanger). En volgende week ga ik weer voor bloedafname. Kijken of er geen vitaminewaardes enorm kelderen nu ik zwanger ben.
     
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ze kunnen je een suikercurve laten prikken bij een hypo word je echt niet goed, duizelig zweten hartkloppingen het gevoel dat je dronken bent.
     
  18. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dan denk ik toch dat ik dumpings heb. Heb namelijk ook buikpijn erbij en dronken gevoel herken ik niet.
     
  19. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Oké zou ook kunnen hoor. Maar de hypos zijn een Vergeten probleem. Toen ik zwanger was van onze zoon werd er nog weinig aandacht aan besteed pas toen er nog iemand last van begon te krijgen werd de link gelegd tussen erge hypos en de gbp en nu word het als probleem erkend maar niet in de voorlichting mee genomen dat je dus hypochlemie van je gbp kun krijgen.
     
    Annedore vindt dit leuk.
  20. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dit heb ik nu dus ook. Doen ze er iets aan bij jou?
     

Deel Deze Pagina