Zwanger maar bang dat t niet goed is

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jollyjoy, 5 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Ik ben er net achtergekomen dat ik zwanger ben.. ik had zo'n pijn in mijn rechterlies. Het deed me denken aan een bbz die ik een paar jaar terug had maar dacht dat ik niet zwanger was.. voor de zekerheid toch maar een test gedaan en die blijkt positief. Heel blij mee maar nu ben ik zo bang dat t niet goed zit.

    Hebben jullie in t begin van de zwangerschap ook pijn in 1 lies gehad? T was na een stuk wandelen echt flink intense steken en nu is t meer zeurend aanwezig de hele tijd.. iemand die dit herkent?
     
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik herken het niet, maar ik vind dat heel persoonlijk qua "kwaaltjes"

    Ik zou zeggen ga er voor nu gewoon vanuit dat het goed zit. Het leven zit vol onzekerheden, maar zie geen problemen die er niet zijn.

    Geniet ervan en gefeliciteerd!!
     
    Jollyjoy vindt dit leuk.
  3. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi

    Ja ik had als eerste kwaal ook pijn in beide liezen...zijn waarschijnlijk je banden...soms heb je 1 kant meer last als de andere kant.

    Probeer lekker te genieten..en gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
    Jollyjoy vindt dit leuk.
  4. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Dankje voor je reactie! Ik hoop zo dat t goed is! Ik kan helemaal niet makkelijk zwanger raken en had eigenlijk de hoop al opgegeven dat ik nog een derde kindje zou krijgen..

    Nu zit ik als een gek alle topics te lezen waar iemand het over pijn in 1 lies heeft.. niet echt goed voor de gemoedsrust
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb t ook erg gehad aan 1 kant, toen ik pril zwanger was van mn 2e.
    De pijn was op een gegeven moment niet te houden, en ben toch naar t ziekenhuis gegaan om te checken.
    Ik was toen 5+6 weken zwanger. En t hartje begon net met kloppen, en t zat gewoon in de baarmoeder:)
    Ik had een verhoogde kans op een bezoek omdat wij via ivf zwanger waren geraakt:)
    Als je t niet vertrouwt, gewoon bellen!
    Hier waren t wel de banden die oprekte.
     
    bluedrake en Jollyjoy vinden dit leuk.
  6. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Superfijn dat je de tijd nam om te reageren! Ik ga morgen ook bellen idd.. t is dat t vandaag pasen is anders had ik vandaag al kunnen bellen.. t blijft spannend natuurlijk maar jullie berichtjes geven me wel weer een sprankje hoop
     
    samantha30 vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Succes! Hopelijk is t ook bij jou iets onschuldigs!
     
  8. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Ik hou jullie wel op de hoogte.. Al is het maar voor de volgende gespannen vrouw die googlet op 'pijn in 1 lies'

    Net de vk gebeld. Die zegt idd dat t heel goed onschuldig kan zijn en dat de kans op een tweede bbz echt niet zo groot is. Helaas moet ik dus wel gewoon nog een paar weken wachten op de eerste echo..

    Pff! Dat worden een paar lange weken!
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh wat vervelend zeg!!
     
  10. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Héél herkenbaar. Ik was er ook van overtuigd dat het vruchtje op de verkeerde plek moest zitten door veel pijn aan 1 kant. Sowieso was ik onzeker over alles dus dat hielp niet echt mee. Maar mijn baby groeit gewoon op de goede plek en goed ook! Dus ik heb me helemaal druk gemaakt om niks in die tijd. Ik hoop heel hard dat voor jou hetzelfde geldt! Heel veel sterkte met de weken wachten, ik weet nog hoelang ze toen duurde voor mijn gevoel, maar achteraf ging het allemaal zo snel. En zit ik nu alweer op 40% van mijn zwangerschap, terwijl het voor mijn gevoel een paar weken geleden is dat ik m’n positieve test had haha.
     
  11. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    @Jollyjoy ik heb ook heel veel pijn in mijn lies. Vooral links. Hier komt het door mijn HD en HMS. Ik had al direct vanaf het begin pijn. Hier komt het uit mijn bekken weg en moet dus ook rustig aan doen.

    Ondertussen ben ik 13 weken zwanger van een gezond kindje, maar heb me in het begin ook wel zorgen gemaakt juist omdat ik de meest rare verhalen las.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Paar weken? Mag hopen dat je als je 6 weken bent wel echo krijgt al omdat de kans op tweede bbz zeker verhoogd is. Ik zou daar wel echt op hameren dat je wel vroege echo krijgt. Kans dat je 1 bbz had was 1 op 100 en toch hoorde jij daar ook bij. Je pijn kan zeer onschuldig zijn maar je hebt wel recht op uitsluiting van bbz op basis van vroege echo. Ik mocht niet later dan 6 weken een echo hebben, vanwege de verhoogde kans door de eerste bbz.
     
    Jollyjoy vindt dit leuk.
  13. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Ja hè? Dat dacht ik eigenlijk ook.. Maar was niet echt assertief tegen de assistente ook omdat ze overduidelijk druk was. Als het goed is wordt ik over een paar dagen gebeld om de eerste afspraak in te plannen.. dan kan ik idd misschien nog wel wat harder proberen om een eerdere echo te krijgen.

    Ik dacht ook nog: ze zegt wel heel makkelijk dat de kans op bbz heel erg klein is terwijl je toch op de officiële sites leest dat de kans wel degelijk verhoogd is als je t al eens hebt meegemaakt.
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Klopt, ik zou idd erop hameren dat je met 6 weken mag komen, al is t alleen maar om uit te sluiten dat t een bezoek betreft.
    Ik vind t niet kunnen dat ze je gewoon laten wachten tot de officiële 1e echo...
     
  15. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Precies een week geleden zat ik met hetzelfde gevoel. Ook eerdere een bbz/zol gehad en had alleen maar steken in de linkerlies en ter hoogte van eileider/eierstok. Had mezelf een tweede bbz aangepraat. Ook omdat ik qat bruinverlies had en daar begon het de vorige keren Ook mee. Vorige week woensdag een vroege echo gehad en het zat gewoon in de baarmoeder! Op de heenreis naar de gyn zat ik met mijn gedachten bij een eileiderverwijdering en op de terugweg met een echo in de handen. Vraag echt om een vroegere echo.
     
    Jollyjoy vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    De kans op goede zwangerschap is ook hoger maar de kans bbz weer gewoon wel aanwezig en ik vind t echt suf dat je vk je zorgen zo onder de mat schuift. Als je een bbz hebt meegemaakt is dat ook je grootste angst omdat t al zo gevaarlijk is. Stuur haar gerust weer een bericht, beleid is echt vroege echo.
     
    Jollyjoy vindt dit leuk.
  17. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Vandaag de assistente weer gesproken.. ze wilde me inplannen voor een termijnecho en had t over 28april.. dat was even slikken maar ik dacht dat ik niet moest klagen over 3 weken onzekerheid omdat de kans alleen maar groter is dat er niet zoveel te zien is als je te vroeg een echo doet.

    Maar toen zei ze ineens "oh nee dat is toch echt te vroeg! Nee dat kan echt niet.. ik zet je op 5 mei ok?".

    Ik schrok me rot! 5 mei klinkt super ver weg! Dus toen namen de hormonen het even over en zei ik met overslaande stem dat ik eigenlijk 1 week wachten al veel te lang vond maar dat niet durfde zeggen.. En dat ik nog maar 1 eileider heb en als t in de andere zit dat ik dat dan echt wel op tijd wil weten voordat die ook kapot scheurt. En dat ik 28april nog net te overzien vond maar dat ik echt niet weet hoe ik tot 5 mei moet overleven in deze onzekerheid..

    Ik denk dat ze mijn wanhoop hoorde want haar toon veranderde helemaal en ze heeft me ingepland voor 21 april. Gewoon om te kijken of t goed zit..

    Dus nu nog steeds gek van onzekerheid maar in de wetenschap dat ik over twee weken wat meer duidelijkheid krijg... gesterkt door jullie reacties over dat ik gewoon recht heb op een vroege echo..

    Denk niet dat ik t anders zo had durven zeggen.. dus bedankt voor jullie steun.. betekent echt veel voor me in een tijd waarin je het ook nog niet aan je omgeving wilt vertellen.. :oops:
     
    Kate87 vindt dit leuk.
  18. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik heb gemerkt dat je bij de assistentes soms heel duidelijk moet zijn anders lopen ze zo over je heen.
     
  19. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Ja aan de andere kant snap ik hen ook wel weer: elke zwangere vrouw zal wel direct een echo willen denk ik.. en filter dan maar eens diegenen eruit voor wie t echt nodig is..
     
  20. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    ik mag aannemen dat bij ze bekend is dat je een bbz gehad hebt? Bij mij werd er in ieder geval direct gevraagd bij het eerste telefonische contact of het m’n eerste zwangerschap was.
     

Deel Deze Pagina