Zwanger maar bang voor miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jonkie, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik weet nu sinds 2 dagen dat ik zwanger ben. Was er niet bewust mee bezig dus ik weet ook niet wanneer mijn eisprong is geweest dus ook niet of ik nu voor of na nod een positief test in handen omdat mijn cyclus heel onregelmatig is.

    De reden voor een testje was omdat het me misselijk was afgelopen weekend en ik een dikke week geleden buikkrampen heb gehad die leek op die van mijn menstruatie

    Ik voel echter nu helemaal geen symptomen en ben dus bang dat het mis gaat.
    Heeft iemand van jullie hiemee ervaring en kan mij tips geven?
     
  2. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hè wat rot die onzekerheid...!
    Je zegt dat je een onregelmatige cyclus hebt, weet je nog wel wat de eerste dag van je laatste menstruatie was?
    Dan kan je wel een beetje inschatten hoe ver je zou moeten zijn.

    Om je misschien wat gerust te stellen, ik kreeg pas met 6 weken kwalen en rond week 7 kon ik er niet meer omheen.
    Ze zijn er met pieken en dalen. Zo heb ik bijna 2 weken bijna geen last gehad van misselijkheid en nu hang ik weer boven de wc...

    Verder, gewoon even een verloskundige bellen, zij zullen een echo inplannen om te kijken hoe ver je bent en of het goed zit van binnen.

    Succes! :thumup:
     
  3. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Heb je misschien een foto van de test?
     
  4. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    De test was een clearbleu digitaal en mijn laatste menstruatie begon op 9 juni 2019.. Ik heb een afspraak staan bij de huisarts maandag half 9
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ah, dan is het inderdaad echt nog gewoon heel pril.
    Ik zou me persoonlijk niet te druk maken over symptomen die er (even) niet zijn.
    Is makkelijk gezegd voor mij natuurlijk...
    Maar ze komen vanzelf terug ;)
    Het HCG moet nog veel stijgen, de kwaaltjes hangen daarmee samen.
    Ik hoop dat de huisarts je maandag in ieder geval gerust kan stellen en wens je een onbezorgde zwangerschap toe!
     
  6. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor je reacties.. Ik hoop natuurlijk ook dat me de huisarts goed nieuws kan geven
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het is nog heel vroeg dus kan heel goed dat je nog geen kwaaltjes hebt. Maar ik ke n de onzekerheid hoor! Hopelijk is alles goed!
     
  8. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Vanmorgen nog een test gedaan om te kijken of ze oplopen maar hij is lichter dan die van gister middag.. Moet ik me zorgen maken?
     
  9. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Nee, zeker niet!

    Sowieso moet je testen met elkaar vergelijken die je ongeveer rond zelfde tijdstip hebt gedaan. (Misschien had je in de middag juist net gedronken en was daardoor je urine minder geconcentreerd). En je HCG verdubbelt elke 48 uur. Dus als je het wilt vergelijken dat moet je dus, als je eergisteren in de ochtend zou hebben getest, ook deze ochtend testen.
     
  10. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Heb je foto's van je testen?
     
  11. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Ik heb de fotos nu niet bij de hand.. Maar de 1e test was met middagurine en die wat lichter is met ochtendurine.. Vandaar mijn zorgen
     
  12. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    1 lichte test wil gelukkig nog niet zeggen dat het mis gaat. Sommige vrouwen testen donkerder in de middag. De test van gister is waarschijnlijk nu ook ingedroogd en daardoor donkerder. Het is even afwachten.
     
  13. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Ik testte bij mijn zoontje en nu ook beide keren in ochtend lichter dan in de middag/avond. Dus misschien ben je wel een middag/avond tester. Heb je alweer getest,
     
  14. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Nee nog niet.. Ik moet nog werken tot half 5 maar ik denk dat ik ook maar gewoon moet afwachten wat maandag de huisarts zegt
     
  15. mommyof1

    mommyof1 Niet meer actief

    Waarom zou je niet nog een keer testen een dezer dagen?
     
  16. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel allemaal voor het inspreken van goede moed.. Heb net toch nog maar eens een ertegenaan gegooit en het lijkt inderdaad of ik een middag/avond testter ben.. Hij lijkt weer donkerder te worden.. Wat zeggen jullie
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Sorry ik vind het er niet goed uit zien.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik snap je zorgen wel, je hoopt een duidelijke oploop te zien. Ik hoop voor je dat die nog komt!

    Ik hoop dat je gevoel fout zit.
     
  19. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Het zijn Kruidvat/wondfo testen en die willen nog wel eens schommelen qua streepje is mijn ervaring.
    Bij mijn laatste zwangerschap ook en het resultaat daarvan ligt nu hier in de box te snurken.
    Om nou meteen te zeggen dat het er niet goed uit ziet vind ik wat overdreven, je hoeft iemand niet meteen angst aan te praten.

    Heb je alle testen op hetzelfde tijdstip gedaan? Hoeveel dagen zit er tussen?
    Je kunt blijven testen om te zien wat er gebeurt de komende dagen of je kunt afwachten en niet elke dag een test doen maar pas over een x aantal dagen weer bijvoorbeeld.
     
  20. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Nr 5 was natuurlijk nog niet oogedroogd toen ik de foto maakte.. Ik kan nog eens foto sturen nu ze allemaal zijn opgedroogd
     
    mommyof1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina