Zwanger maar lege vruchtzak op echo 5 weken

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Stemine, 10 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Ik weet niet goed waar ik moet beginnen... Vorig weekend had ik een bloeding, hier verschoot ik heel erg van dat ik maandag direct belde naar mijn gynaecoloog en ik nog diezelfde dag kon langsgaan voor een echo.

    Op deze echo was echter enkel een lege vruchtzak te zien. Ik moest dan bloed laten trekken maandag, en gisteren opnieuw, zodat hij de verhoging in HCG kon zien. Maandag stond mijn HCG op 7000, wat een goede waarde is voor mijn termijn. Nu mag ik vandaag bellen voor de uitslag van gisteren, maar ik ben zoooo zenuwachtig.

    Ik zelf heb niet zo'n goed gevoel, dus ga uit van slechtste scenario. Terwijl daar eigenlijk helemaal geen rede toe is. Weet met mezelf ook geen blijf, dit is zo spannend!

    Dinsdag krijg ik opnieuw een echo, om te kijken als er dan wel een vruchtje zit of niet.

    Blijft HCG verdubbelen ondanks de lege vruchtzak?
    Ik zoek gewoon wat steun en moed denk ik, want niemand heeft hier een pasklaar antwoord op natuurlijk!
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb bij beide zwangerschappen rond de 5 weken een echo gehad. Bij mijn laatste zwangerschap was er ook niets te zien met 5 weken. Een paar dagen later wel een vruchtje met kloppend hartje. Het ligt er maar net aan hoe goed de apparatuur is en of de echoscopist vaker vroege echo's maakt. Als je nou 8 weken was geweest dan had ik mij zorgen gemaakt maar op dit termijn is het heel normaal dat er nog niet zoveel te zien is.
     
    Stemine vindt dit leuk.
  3. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier had ik precies hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap; lichte bloeding gehad, met 5 wkn echo en een leeg vrucht zakje. 1,5 week later terugkomen en een kloppend hartje (inmiddels alweer een 8 jarige dochter).
    Ik snap dat het je geen positief gevoel geeft, maar houd een beetje hoop, want misschien zit je in een zelfde situatie. :)
     
    Stemine vindt dit leuk.
  4. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Op mijn echo met 5.3 was ook enkel een lege vruchtzak te zien! Week erna mooi vruchtje met kloppend hartje!
     
    Diedy en Stemine vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Even gezocht op pubmed:
    When the HCG level reached 7200 mIU/ml, a yolk sac was seen in every patient. Ten of 22 patients with HCG between 1000 and 7200 mIU/ml had a visible yolk sac. Every patient with an HCG level greater than 10,800 mIU/ml had a visible embryo with a heartbeat.

    Dus bhcg van 7000 en alleen vruchtzak is heel normaal.

    Ik had met 5+6 een stip met een kloppende stip ertegenaan, maar de dooierzak kon ze niet vinden. T is ook zo mini
     
    Louise11110 en Stemine vinden dit leuk.
  6. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    ik heb zojuist mijn waarde van HCG opgevraagd. Maandag was die 7.000, woensdag 15.000, meer dan verdubbeld. ik heb zeker weer wat hoop!! Nu is het afwachten op een goede echo dinsdag!
     
    Lindavvv, Ysabella, Dinpin en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Die waardes klinken goed!! T is nog zo mini in deze fase en stel de innesteling was toch iets later dan klopt t allemaal prima. Hopelijk een goede afloop!

    Sterkte met wachten, ik vond t een vreselijke periode om.door te komen steeds en elke keer weer even onzeker.
     
  8. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik kreeg ook een vroege echo vanwege bloedverlies en was zeker van de termijn door ivf. 5+5 en een lege vruchtzak. Week later terug en toen zat er een embryo 6+1 gemeten met kloppend hartje. Ergens in de termijn klopte er dus iets niet, maar deze zwangerschap is wel goed gegaan (tm 12/13 weken zelfs veel bloedverlies gehad).
    Dus geef de hoop nog niet op, het kan zeker! En positief in ieder geval is dat je hcg mooi oploopt! Sterkte met afwachten!
     
    marianne ivf en Stemine vinden dit leuk.
  9. Nadia33

    Nadia33 Actief lid

    15 apr 2013
    343
    278
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Met 5.3 weken ook een echo gehad waarop alleen een vruchtzak te zien was. Erg spannend toen!
    Kijk nu naar mijn onderschrift.
     
    Stemine vindt dit leuk.
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Succes vandaag, hopelijk goed nieuws!
     
  11. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @Stemine hoe gaat het met je? Ik hoop dat je een goede echo hebt gehad vandaag!
     
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik had met mijn eerste zwangerschap op 5+1 een echo voor een ander probleem, stond nog gepland maar was intussen zwanger geraakt. Toen was er een leeg vruchtzakje te zien. Maar de gyn zei dat dat heel normaal was dus heb me er geen moment zorgen om gemaakt. En nu roept ze me vanuit bed omdat ze weigert te gaan slapen ;)
     
    Suuster vindt dit leuk.
  13. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Jammer genoeg geen goed nieuws. Op de echo was opnieuw een lege vruchtzak te zien. Deze was wel gegroeid en had de juiste termijn van 6 weken en 2 dagen maar dus geen dooierzakje of vruchtje te zien. Maandag wordt de laatste echo genomen en dan wordt er zo snel mogelijk een curretage ingepland. We hoeven gelukkig niet te wachten en mogen gewoon opnieuw proberen.

    Toch bedankt voor jullie opbeurende berichtjes hier! Soms loopt het gewoon niet zoals je zelf wilt!
     
  14. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hè wat een naar bericht! Hoe ben je er zelf onder?
    Veel sterkte komende tijd!
     
  15. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Het gaat wel, ik was al een beetje voorbereid door de echo op maandag, dus de klap was vandaag minder hard. Dit was een mogelijkheid waar ik nog steeds rekening mee hield.

    En ik ben opgelucht dat we van de gynaecoloog direct na de curretage opnieuw mogen proberen. Dat geeft me rust!

    Ik heb nooit een vruchtje gezien of hartje zien kloppen.
     
  16. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.482
    1.441
    113
    Wat rot Stemine :(

    Bij mijn jongste zagen we bij een vroege echo met 6w2dgn (volgens eigen berekening) een leeg vruchtzakje. VK kwam met de meting op 5 weken (wat niet kon kloppen met mijn eisprong). Hoop al opgeven, VK eigenlijk ook al. Twee weken later weer een echo en toen wel een hartje en was de berekening weer gewoon kloppend met mijn eigen berekening (8 weken en 3 dagen toen gemeten).

    Ik wil natuurlijk geen valse hoop geven, het groeien van een leeg vruchtzakje is ook niet heel ongewoon helaas, maar soms loopt het zo raar.

    Heel veel sterkte iig!
     
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    O nee toch!! Heel veel sterkte meid!!
     
  18. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Veel sterkte!
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    He bah :( gezien je hcg had je wel idd nu wel iets moeten zien :(
    Wel fijn dat je niet lang hoeft af te wachten, t is al ellendig genoeg. Sterkte.
     
  20. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina