Zwanger met bloedverlies vruchtje week kleiner dan verwacht op echo

Discussie in 'Miskraam' gestart door NovaEve, 15 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NovaEve

    NovaEve Lid

    10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Na een een stilte geboren meisje 2 jaar geleden en daarna 4 miskramen ben ik weer zwanger. Ik kwam er pas na 5 weken achter omdat ik dacht ongesteld te zijn geworden. De bloeding was veel minder dan normaal, vooral veel bruin en 7 dagen ipv de gebruikelijke 5, maar ik dacht; dat kan vast komen door mijn laatste miskraam. Na die week voelde ik mn borsten heel erg, ik dacht aan een ovulatie dus deed een test. Meteen een mega donkere knalstreep - gek dacht ik, en deed een zwangerschapstest. Meteen een knaller! Diezelfde avond had ik een veeg rood na het vrijen, stopte meteen.

    Blij verrast en toch ook onzeker door het bloedverlies een afspraak gemaakt voor een echo met 7.4 wkn. De week van de echo verloor ik weer wat rood bloed (zichtbaar met afvegen en wat druppels in de wc) wat daarna overging naar donkerbruin. Stopte weer.

    Afgelopen vrijdag eerste echo gehad en meteen zagen we een fel knipperend hartje in beeld! Ik heb zó gehuild. Mijn blijdschap maakte plaats voor grote zorgen omdat mijn gyn zei dat het wel een week kleiner is dan wat we zouden verwachten. Ik heb ovulatietesten gedaan dus ik ben zeker van mijn eisprong…

    Door het bloedverlies is het 50/50 volgens de gyn, maar we zagen wel een krachtige hartslag, absoluut geen zwakke. En dat het lastig meten is met deze termijn, een mm verschil kan zo een aantal dagen zijn. Advies om niet te zwaar te tillen, even geen gemeenschap te hebben en een beetje rustig aan te doen.

    Maar omg wat een stress. Ik google me suf en probeer ondertussen mn hoofd koel te houden. Dit is geen goed teken toch?
    Kan iemand hier iets positiefs delen uit eigen ervaring?

    liefs,
    Nova
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.794
    7.124
    113
    Vrouw
    Wat heb je al veel meegemaakt :(
    Dat het hartje echt krachtig klopt is wel goed. Ik had bij mijn tweede zwangerschap de eerste echo met 7+1 weken, er was toen een vruchtje te zien van 6 weken met een traag kloppend hartje. Dat was geen goed teken in combinatie met de week achterstand. Uiteindelijk werd dat dan ook een miskraam.
    Omdat het nu nog zo klein is is het lastig meten en kunnen ze er een (paar) millimeter naast zitten en dat kan dan al snel een paar dagen schelen. Ben je wel zeker van je eisprong? Wanneer heb je je volgende echo? Hopelijk mag alles goed blijven gaan ❤️
     
    NovaEve vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Wat rot die onzekerheid!

    Ik heb beide kanten meegemaakt. Een missed abortion waarbij het vruchtje kleiner was dan zou moeten, die was in mijn geval moeilijk in beeld te brengen en hartje was ook erg lastig te zien (achteraf ook twijfel of t wel het hartje geweest is).

    deze zwangerschap liep vruchtje ook achter, bijna een week, wel met goed kloppend hartje. Bij echo 3 was ie ineens wel groot genoeg, eerste twee keer dus verkeerd gemeten. Inmiddels 25 weken zwanger.

    Wanneer mag je weer voor een echo?
     
    NovaEve vindt dit leuk.
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hier ervaring! Liep behoorlijk achter en er was niets te vinden in eerste instantie. Het resultaat is nu 2 weken oud. Ze gaven aan dat goed zaad lang kon overleven, mijn eisprong wat later was en het vruchtje ondertussen ergens had gepauzeerd.
    Succes, duim voor een goede afloop!
     
    NovaEve en Fruity90 vinden dit leuk.
  5. NovaEve

    NovaEve Lid

    10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, meiden!
    Ik ben vrij zeker van mn eisprong door gebruik van ovulatietesten, al blijft dat natuurlijk een indicatie, een week verschil kan ik niet verklaren. Misschien een late innesteling inderdaad. De combinatie met het bloedverlies wat ik heb gehad maakt me gewoon zó nerveus!

    Vrijdag a.s. heb ik om 8:10 weer een echo, spannend!
     
  6. NovaEve

    NovaEve Lid

    10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    Hoi!

    Helaas, vanmorgen de echo gehad en het hartje is gestopt met kloppen
    We zijn erg verdrietig. Heb gekozen voor medicatie om de miskraam op te wekken.

    Bedankt voor jullie reacties iig.
    Liefs, Nova
     
  7. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw

    Heel veel sterkte meid
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    @NovaEve ach wat verdrietig. Heel veel sterkte. Wat heb jij al veel meegemaakt zeg. Vreselijk :(

    Ik had op 2 mei een goede echo, kloppend hartje en termijn klopte ook precies. Omdat ik nog zo lang moest wachten voor de termijnecho mocht ik afgelopen maandag komen voor een extra echo. Het termijn klopte nog steeds, maar het hartje klopte niet meer. Ik heb gekozen voor een curettage, deze staat gepland voor aanstaande dinsdag.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    :( sterkte.
     
  10. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.794
    7.124
    113
    Vrouw
    Sterkte ❤️
     
  12. NovaEve

    NovaEve Lid

    10 mei 2021
    36
    10
    8
    Vrouw
    oh jeetje meid, wat verdrietig voor jullie. Jij ook veel sterkte met alles ❤️
     
  13. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Sterkte :(
     
  14. Bam1981

    Bam1981 Actief lid

    26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Sterkte
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig om te lezen Nova, heel veel sterkte.
     
  16. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ach wat een onzekerheid, het is echt 50/50. Ik heb meegemaakt dat het een miskraam werd en meegemaakt dat het een goede zwangerschap was. Ik hoop heeeeeel erg dat het een goede zwangerschap is. Maar heel eerlijk: een week verschil in termijn dan denk ik dat dit weer een miskraam of MA gaat worden, zou kunnen ook pas bij 10/11 weken, dat was namelijk bij mij ook een keer.....

    Heel veel sterkte met afwachten, hopelijk mag je iedere week voor een echo!
     
  17. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ach, vergeet mijn vorige berichtje. Heel veel sterkte!!
     

Deel Deze Pagina