Zwanger met borstvoeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nvd, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zwanger met (nacht)borstvoeding?

  1. Zwanger met borstvoeding inclusief de nacht

    8 stem(men)
    42,1%
  2. Zwanger met borstvoeding exlusief de nacht

    5 stem(men)
    26,3%
  3. Ik probeer nog zwanger te worden en geef nog snacht de borst

    5 stem(men)
    26,3%
  4. Ik probeer nog zwanger te worden maar geef alleen overdag de borst

    1 stem(men)
    5,3%
  1. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Zijn er mama's die zwanger zijn geworden door de borstvoeding heen en dan met name als je ook nog (heel) veel nachtvoedingen geeft?

    Mijn temperatuurkaartje is echt een ramp maar ik word ook nog zeker3x per nacht wakker dus vind dit niet raar. Ik heb gelezen dat het moeilijker is om zwanger te worden als je nog veel nachtvoedingen geeft en ben opzoek naar andere mama's die dus nog de borst geven en waarbij het wel/niet lukt.
     
  2. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ben je wel al weer regelmatig ongesteld? Het heeft niet zo zeer met de nacht voeding te maken maar vooral met het vele voeden. De hormonen die vrijkomen kunnen er voor zorgen dat je minder vruchtbaar bent maar het hoeft niet. Ik was gewoon met 6 weken al weer ongesteld. Werd ook gewoon de eerste ronde weer zwanger toen ik nog bv gaf maar toen was mijn kind al bijna 2 en voeden ik niet zo veel meer.
     
  3. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Cyclus is er nog niet helemaal normaal, werd na 9 maanden voor het eerst ongesteld daarna na 47,50 en 31 dagen. Nu waarschijnlijk de 29ste mijn eisprong gehad dus verwacht dit weekend ongesteld te worden ( of liever neit natuurlijk). Ik voed nog redelijk veel. Dochter is nu 14 maanden. Ze heeft snachts open bar en komt dan toch vaak wel 3 x. Ddan overdag en avond ook nog wel 3-4 keer dus 6-7 voedingen per 24 uur.
    Ik twijfel nu om de nachtvoedingen misschien af te gaan bouwen om de kans te vergroten. Aan de andere kant hoop ik gewoon door te kunnen voeden in de zwangerschap en ben bang als ik te veel afbouw dat het dan misschien ook sneller stopt.
     
  4. IsabelD

    IsabelD Fanatiek lid

    1 sep 2019
    1.429
    1.073
    113
    Vrouw
    Ik geef nog min 3X per dag borstvoeding, ook snachts en ben zwanger. Ik werd al 3 maanden na bevalling ongesteld.
     
  5. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Ik ben al 2x eerder zwanger geworden tijdens de borstvoedingsperiode. De eerste keer 6 maanden na de bevalling en de tweede keer 9 maanden na de bevalling. Het hoeft dus geen probleem te zijn voor het zwanger worden, zeker niet als je al een cyclus hebt.
     
  6. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Als je gewoon een cyclus hebt zou ik denk ik eerst eens kijken wat er gebeurt. Je kan altijd nog minderen als blijft dat het toch je zwangerschapswens in de weg staat.
     
  7. Redrose28

    Redrose28 Actief lid

    6 jun 2021
    225
    142
    43
    Vrouw
    Ja hoor ik ben 3x weer zwanger geworden terwijl ik nog bv gaf incl nachtvoedingen. Elke keer 1x weer ongesteld na de bevalling en de maand daarop zwanger.
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.694
    113
    Vrouw
    Volgens mij werd ik van mijn tweede zwanger toen ik geen of een stuk minder nachtvoedingen gaf. Was na een jaar weer ongesteld en duurde toen nog wel even voordat ik een cyclus had met een LF langer dan 4-5 dagen. Duurde al met al wel 1.5 jaar na de bevalling voordat dat het geval was.

    Bij zwanger worden van de derde ben ik met borstvoeding gestopt, deels voor een goede cyclus. Maar heb toen lang spotting gehad na stoppen en heb wel gedacht dat dat door het stoppen kwam en ik misschien beter nog borstvoeding had kunnen geven ;)
     
  9. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Na de geboorte van mijn eerste was bij de gynaecoloog voor een inwendige echo. Zoon was 5 weken oud en ik gaf volledige bv, ook snachts nog zeker 2a 3 keer. Toen konden we duidelijk zien dat er een eisprong aankwam. Bijna 2 weken later inderdaad ongesteld en gelijk regelmatig elke 26-28 dagen. Ik heb 8 maanden bv gegeven.
    Als ik geen anticonceptie had gebruikt had ik wrs zwanger kunnen worden. Dat dat met volledige bv niet kan is een zeer hardnekkige fabel.
     
  10. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Ik werd na 6 maanden weer ongesteld en toen de oudste 8 maanden was was ik in 1x weer zwanger. Nog vol aan de borstvoeding met meerdere nachtvoedingen. Doorgevoed tijdens de zwangerschap en hij heeft tot bijna 4.5 jaar gedronken.
     
  11. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Wij hebben heel hard geprobeerd terwijl ik nog volop borstvoeding inclusief meerdere nachtvoedingen gaf (ik had wel een perfecte cyclus), maar het is niet gelukt. Maar daarna ook niet (we wachten alweer twee jaar), dus mijn verhaal biedt sowieso weinig hoop :roflmao: Ik wens je heel veel succes! Het kan namelijk wel gewoon!
     
  12. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Ik was na 9mnd weer zwanger (sowieso nogal wonderlijk verhaal) en de oudste kreeg toen nog een keer of 4 per nacht bv. Ik moet zeggen dat het toen wel heel snel terugliep maar heb haar nog tot 14mnd / ik 5 mnd zwanger gevoed. Toen werd ik ziek en was het op helaas.
    Het kan dus prima.
     
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Ik ben twee keer zwanger geworden terwijl ik nog borstvoeding gaf inclusief de nacht. Van de derde ben ik vrij vlot zwanger geraakt nadat we de wens voor nog een kindje hadden, maar de tweede was toen wel al 2,5 jaar. De wens voor een vierde kwam sneller, toen 3e dochter 12 maand was. Dit heeft toen een jaar geduurd. Eerst was mijn cyclus nog heel onregelmatig en gaf ik mijn cyclus de schuld. Maar ook toen mijn cyclus regelmatig werd heeft het nog een tijd geduurd. Uiteindelijk precies op dochter haar tweede verjaardag een positieve test gekregen. Zelf denk ik dat het niet wilde lukken omdat dochter een erg moeilijke eter was en echt nog veel aan de borstvoeding had en tegelijkertijd ook nog een moeilijke slaapster waardoor ze ‘s nachts ook nog veel de behoefte had.
    Heb toen nog iets van 10 weken zwangerschap gevoed. Ik had nog voldoende melk, maar wegens behoorlijk misselijkheid wilde ik het toch afbouwen.
    Succes, hopelijk is het je snel gegund.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik ben januari 2020 bevallen en heb nog geen eens een cyclus. We gebruiken geen anticonceptie en ik ben ook niet zwanger
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier weer zwanger tijdens borstvoeding en toen ook nog meerdere nachtvoedingen
     

Deel Deze Pagina