Zwanger met een spiraal

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Zuul, 1 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Goedemiddag allen!

    Al een aantal dagen af en aan wat misselijk, ik weet het aan de stress van de laatste tijd. Gisteravond werd ik behoorlijk misselijk van een bepaalde geur en toen kwam het vermoeden omhoog. Het zal toch niet?
    Een paar uur geleden heb ik dan toch bevestiging, een positieve zwangerschapstest. Maar hoe? Ik heb pcos, 1x per maand seks en een ballerine spiraal. Althans die zou ik moeten hebben:| Nu ben ik daar niet meer 100% zeker van.
    Om 16.30 heb ik een afspraak bij de verloskundige die mijn spiraal vorig jaar na mijn bevalling geplaatst heeft.
    Ik vind het superspannend! We waren er nog niet over uit of we überhaupt een tweede wilde maar nu lijkt het lot voor ons bepaalt te hebben.
    Ik hoop dat het goed komt, duimen en hopen jullie met mij mee?

    Liefs
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jemig, wat een verrassing. Succes bij de echo!
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat spannend!
    Inmiddels heb je je afspraak gehad, hopelijk is alles goed:)
     
  4. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Bedankt dames! Spannend is het zeker! Er was namelijk niks te zien op een echo, spiraal kon ze ook 1.2.3. niet vinden. Zelfs de zwangerschapstest die daar nog gedaan werd was negatief. Ik voelde mij behoorlijk dom kan ik je zeggen:roflmao: Maargoed, ik moest morgen nog maar een test doen en maandag terug voor controle van de spiraal bij degene die hem geplaatst heeft.
    Dus ik ben uiteraard direct naar de winkel gereden voor een digitale clear blue test.
    Et voila.
    IMG_20210701_174854.jpg
    Hartstikke zwanger dus maar nog enorm vroeg. Vandaar dat ze niks zagen op de echo.
    Het voelt zo bijzonder en onwerkelijk. Mijn man zit er ook echt niet op te wachten helaas:|
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Bijzonder wel. Maar het spiraaltje wel nog wel eens gaan ‘zwerven’ door het lichaam volgens mij

    Met 1-2 weken op de clearblue zie je inderdaad nog niks. Ook volgende week zal er dan nog weinig te zien zijn.

    Bij wie ga je volgende week dan op controle? Ik hoop bij een gynaecoloog? Toch wel handig om te weten waar dat ding zit

    En hoop dat je man en jij na wat wennen aan het idee er blij mee zijn
     
  6. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ja er was een tijdje terug behoorlijk ohef over deze spiraal vanwege onverwachte/ongewenste zwangerschappen tijdens gebruik. Oeps:roflmao:
    Ik heb de afspraak staan bij de verloskundige, maar ik moest morgenochtend voor de zekerheid nog een test doen en dan terugbellen. Dan krijg ik een doorverwijzing naar de gyn! Ik ben er sowieso blij mee! Wat een wonder dit!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.024
    17.039
    113
    Vrouw
    Wauw jeetje dat lijkt mij best een shock! Maar wat fijn dat het gewenst is, wel heel bijzonder dit.
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wow bijzonder zeg! :eek:

    Je man zal hopelijk wel bijtrekken mettertijd. Hier was de zwangerschap van de jongste ook een complete verrassing en ook mijn man was echt niet blij met het nieuws in eerste instantie.
    Helemaal goedgekomen gelukkig hoor! :)

    Wel leuk voor L. dat ze er een broertje of zusje bij krijgt als alles goed gaat! :D

    Was je test van vrijdag ook weer positief?
     
  9. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ja ik hoop het ook, we kunnen er wel goed over praten gelukkig dus dat scheelt. Vanmiddag heb ik controle of de spiraal er nog zit en van daaruit kijken we weer verder. Hoe is je man uiteindelijk toch nog bijgedraaid? Als ik vragen mag natuurlijk.
    Mijn testen van vrijdag waren inderdaad ook positief. Clear blue gaf 1-2 weken aan dus ik heb hem echt al vroeg te pakken wel.
     
  10. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Duidelijk zwanger! IMG-20210705-WA0002.jpeg
     
    Spectre, 1991Mamavanvier, Krily en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Wat een verrassing, van harte gefeliciteerd meid! ❤️
     
    Zuul vindt dit leuk.
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Spiraal is nergens te vinden:eek:
    Bijzonder dit wel. Nooit verwacht dat mij dit ooit zou overkomen :oops:
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    is er een mogelijkheid dat hij eruit ‘gevallen’ is of moet hij ergens in je lichaam zitten?
    ik zag een tijdje terug op internet een foto voorbij komen van een spiraal in de milt.
    Wel goed om na zwangerschap een rontgen foto te laten maken van je hele buik zou ik denken. Of gaan ze nu in de tussentijd ook nog verder op zoek?

    Oh en vooral: gefeliciteerd!
     
    Zuul vindt dit leuk.
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Zo dat is ff schrikken, begrijp het helemaal als jullie overdonderd zijn! Toch van harte gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap toegewenst.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  15. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ja ze denken inderdaad dat hij er "uitgevallen" is. Misschien wel met die paar keren dat ik de menstruatiecup heb gebruikt.
    Dus mijn advies aan iedereen. Neem geen Ballerine spiraal als je al eens bevallen bent en gebruik geen menstruatiecup als je een spiraal hebt:roflmao:
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Toch mogelijk iets om in je achterhoofd te houden om na je zwangerschap een röntgenfoto te doen om te checken of hij echt nergens zit. Maar voor nu lekker genieten van je zwangerschap!
     
    Vero0504 en Zuul vinden dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Euj, joe kan een spiraal nou ineens er uit vallen??? Ik zit met een joekel van een ding in mn hoofd...en bij de milt??? Hoe komt ie UIT de baarmoeder dan??? (mag zelf geen spiraal dus verbazing alom)

    Nou t moge duidelijk zijn...zwanger is in elk geval van toepassing!!! Gefeliciteerd!!!

    Mijn man was hier ook in dikke shock en hij niet alleen. 1 gezellig avondje sinds de zvmk in december op een ongunstig moment in de cyclus en gelijk raakschieten. Hoe dan?!?

    De papieren voor zijn knippie hadden we al doorgenomen aangezien ik een paar weken later 36 zou worden en na mn 36e niet meer zwanger wilde worden...nou technisch correct dus...ik was nog nét 35! Best apart verjaardagscadeautje.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  18. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is ook een wonderlijk verhaal zeg! Ik heb je inderdaad een beetje gevolgd met deze zwangerschap:oops: Alles goed met jullie?

    Ja hier was het behoorlijk schrikken, link voor een sterilisatie kliniek heb ik ook al doorgestuurd naar hem:p Als hij het echt niet doet doe ik het. Helemaal klaar met die anticonceptie :roflmao:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ja ik wil ook nog ergens vastleggen dat MOCHT ik ineens op een OK komen dat ze gelijk steriliseren. Maar dat moet wel tijdig aangegeven zijn om te voorkomen dat ze "in the heat of the moment" die mededeling in de wind slaan omdat ze denken dat het een impulsieve keuze is. Al roep ik t al sinds mn 16e dat ik vanaf 36 niet meer zwanger WIL worden, maar dat weten zij natuurlijk niet.

    Met ons gaat t goed, bekken nu wel in rap tempo in de problemen dus ik vrees binnenkort een rolstoel. Dochter vindt t helemaal gaaf en wij zijn inmiddels druk bezig met de babykamer leeg maken (was net verbouwd tot werkruimte). Hebben daar langer mee gewacht dat dat verstandig was voor mn bekken omdat we eerst de diverse testen etc. aan wilden kijken.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  20. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina