zwanger met koperspiraal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door denzela, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denzela

    denzela Lid

    25 jul 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben maar ik heb al 2 en een half jaar een koper spiraaltje.
    ik kreeg mijn menstruatie niet meer en ik heb geen idee hoelang ik zwanger ben. de test was wel echt knal positief.
    heb zojuist een verloskundige praktijk uit de buurt gebeld en dit uitgelegd.
    zij zeiden nog minstens 1 week te wachten om te kijken of het een spontane miskraam word.

    maar is zwanger zijn met een spiraal niet erg gevaarlijk? je hebt dan toch meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

    een paar weken na het plaatsen hiervan zijn de touwtjes door de huisarts korter geknipt omdat mijn vriend er last van had tijdens het vrijen. sindsdien heb ik de touwtjes zelf niet meer kunnen voelen.

    wat moet ik nu doen? een week afwachten?

    is het mogelijk dat het spiraal er ongemerkt uit is gevallen?


    vind het echt eng. maak mezelf echt zorgen hierover.
     
  2. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Allereerst denk ik echt niet dat je spiraal er ongemerkt uitgevallen is, dat lijkt me praktisch onmogelijk om eerlijk te zijn. Het erin zetten voelde des tijds niet als een pretje, ik voelde het toch plus een spiraaltje moet dan toch ergens gebleven zijn (douche, ondergoed etc)

    Ik heb helaas geen advies voor je en kan me eigenlijk best voorstellen dat je dit eng vind. Als de zwangerschap wel gewenst is kan ik me ook voorstellen dat dit icm een spiraaltje niet echt een goed idee lijkt. Als de zwangerschap voortzet, kan de gyn je spiraaltje er dan uithalen oid?

    Verder wil ik je veel sterkte wensen, vooral als je nog even moet wachten!
     
  3. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Pfff, ik snap je zorgen.

    Je spiraal verliezen kan helaas wel. Maar het gebeurd niet vaak en helemaal niet vaak ongemerkt. Maar met een grote boodschap waar je wat moeite voor moet doen kan het gebeuren dat je m verliest en doorspoelt. De mensen die ik ken die dit hebben meegemaakt waren hem wel vlak na het plaatsen alweer verloren.

    Je hebt idd een grote kans op een bbz als je spiraal er nog in zit.

    Het is mogelijk om een zwangerschap uit te dragen terwijl de spiraal blijft zitten. En het kan dat je m laat verwijderen en de zwangerschap goed gaat. Je kunt er ook een miskraam door krijgen. Snap je zorgen dus heel goed!

    Eventueel zou je nog een andere vk praktijk kunnen bellen en vragen of je sneller langs kunt komen. Na een week vind ik trouwens ook best snel, maar ik snap dat je vandaag nog wilt weten waar je aan toe bent! Succes!
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Makkelijke verloskundige, die spiraal moet eruit als je de zwangerschap wilt behouden. Laat je hem zitten dan zal dat voor problemen gaan zorgen. Ik zou via de huisarts en verwijzing naar een gyn vragen. Dit gaat de pet van een verloskundige te boven lijkt mij.
     
  5. suuuus

    suuuus Actief lid

    21 dec 2010
    244
    1
    18
    Ik vind een week afwachten niet verstandig, ben zelf huisarts en ik zou met zo een verhaal je wel willen doorsturen of in elk geval overleggen met de gynaecoloog. Een echo lijkt me ook verstandig om de positie van de koper spiraal te bepalen, en de zwangerschapsduur. En ik denk dat wat meer begeleiding in deze onverwachte situatie ook wel goed is. Een week afwachten of het een miskraam wordt, lijkt mij een vreemd advies. Veel succes!
     
  6. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben zwanger geraakt met een koperspiraal. Het kan uitlopen naar een miskraam of net als bij mij goed komen.

    de spiraal was gezakt en terecht gekomen in de bmm.
    mijn gynaecoloog heeft het direct eruit gehaald, want de risico is in de verdere stadium dat de vruchtzak kan in scheuren.

    ik zou er niet lang mee wachten vooral als het gewenst is voor een miskraam. het kan nog goedkomen.

    succes
     
  7. denzela

    denzela Lid

    25 jul 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    het heeft even geduurd heb alle verloskundige praktijken in de buurt afgebeld.
    de meeste zeiden dat ik het best 1 tot 2 weken kan afwachten.
    maar 1 vertrouwde het niet helemaal en mag ik na het spreekuur langskomen voor een echo.

    ik heb ook mijn vriend gesproken en ook al wouden wij nog even wachten met een kindje willen wij er wel samen voor gaan.

    ik ga mezelf klaarmaken om te vertrekken ik hou jullie op de hoogte.
     
  8. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Heel veel succes!!
     
  9. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Succes!
     
  10. Hopelouise

    Hopelouise Actief lid

    11 jan 2016
    273
    0
    0
    Succes!

    Liefs
     
  11. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hoe is het gegaan?
     
  12. Tijgertje1980

    Tijgertje1980 Actief lid

    17 apr 2016
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe is het gegaan?
     
  13. wodjeka

    wodjeka Bekend lid

    25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Succes!
     
  14. denzela

    denzela Lid

    25 jul 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een heel onderzoek gehad bij de verloskundige. eerst heeft ze gevoeld naar de touwtjes. zij voelde geen touwtjes.
    daarna een in en uitwendige echo gehad en ik ben inderdaad zwanger gewoon al 9 weken en 4 dagen. het hartje klopt heb liggen huilen daar dat moment was zo ontroerend.

    ze vond het raar dat geen enkele andere verloskundige wou kijken omdat zo'n spiraal de baarmoeder kan perforeren.

    hoe goed ze ook gekeken heeft kon zij het spiraal helemaal niet terug vinden. ze zei dat het aan het echo apparaat kon liggen dus heeft ze de dienstdoende gynaecoloog gebeld om te overleggen. hij vond het verstandig om morgen tijdens het spreekuur langs te komen. de kans is klein dat het spiraal in mijn baarmoeder is gaan zweven maar ze willen liever het zekere voor het onzekere nemen.
    zelf denkt ze dat ik toch het spiraal ben kwijtgeraakt.

    maar hoe kan dat?
    heb in februari mijn jaarlijkse controle gehad toen voelde de huisarts de touwtjes nog goed zitten. in de tussentijd ben ik niet ziek geweest. geen harde ontlasting gehad. geen menstruaties. heb hem tijdens mijn toilet bezoeken nooit gevonden. zo'n spiraal kun je toch niet missen als je dat in de wc pot ziet liggen?

    mag alleen van de verloskundige nog niet helemaal gaan juichen en eerst de echo van morgen afwachten.

    hoop eerlijk gezegd dat ik het spiraal ben kwijtgeraakt dan dat het nog ergens in de baarmoeder rondzweeft.

    dankjewel voor jullie snelle reacties
     
  15. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap dat het erg spannend is en zo bijna al 10 weken!

    Hoe het mogelijk is, hele goede vraag. Misschien toch tijdens ontlastig. Ik kan mezelf er dan weinig bij voorstellen (zoals ik eerder al zei haha) maar als je spiraal écht weg is, verklaard dat wel je zwangerschap en lijkt het mij dat je meer kans hebt dat alles goed is. Dus hoe raar de situatie ook is, misschien is het in jouw geval juist goed als ie verdwenen is.

    Laat je morgen even weten hoe het gegaan is? Ik ben eigenlijk toch best benieuwd :)
     
  16. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jeetje zeg, wat moet dit heftig zijn voor je. Hopelijk idd een verdwenen spiraal. Sterkte morgen, en laat je even weten hoe het afloopt?

    Oh ja, natuurlijk van hartje gefeliciteerd met dit wonder!!!
     
  17. denzela

    denzela Lid

    25 jul 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    het inbrengen van het spiraal heb ik echt als pijnlijk ervaren kan het mij niet voorstellen dat ik hem pijnloos verloren ben. dus kan het mezelf ook niet voorstellen dat het zo is.

    mijn vriend zei iets waar ik best wel heel naar gevoel over kreeg.
    is het mogelijk dat als het spiraal nog in de baarmoeder zit dat het spiraal in het kindje zit? of is dat onmogelijk? is dat bijvoorbeeld te zien op een echo?

    het gekke is ook dat ik helemaal niets van symptomen had van een zwangerschap. normaal hebben vrouwen toch al heel snel symptomen?
    had gister avond ineens last van mijn borsten had dat tegen een vriendin verteld zij herkende het van haar zwangerschap.

    is het normaal dat ik nu een best drukkend gevoel heb in mijn vagina (sorry ik noem het maar bij haar naam)? kan dat komen door de inwendige echo?
     
  18. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje 9 weken al! Maar goed dat deze verloskundige het serieus nam en je gelijk liet langskomen. Succes morgen bij de gyneacoloog.
    En misschien had je onbewust wel lichte symptomen maar heb je dat niet opgemerkt omdat je niet met een zwangerschap bezig was.
     
  19. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Of dat je hem echt verloren bent, gelukkig heb je daar morgen de uitslag van (hoop en denk ik)

    Wat je vriend zei is natuurlijk ook een logische gedachte maar als ik eerlijk ben denk ik dat je dit het beste van je af kunt zetten. De VK heeft vandaag wèl jullie kindje gezien en geen spiraal. Bij bijna 10 weken klopt het hartje ook al lang. Dit was echt geen vitale zwangerschap geweest als de spiraal in je kindje zat. Ik denk dat je deze gedachte het beste kunt laten varen gelukkig.

    Ik ben ook iemand die bijna geen symptomen heeft. Vorige zs bijna niks, deze zwangerschap wat meer misselijkheid. Last van je borsten is zeker een symptoom. Het kan ook best zo zijn dat er wel subtiel symptomen aanwezig waren maar dat je dit weggewuift hebt onder het mom van: zal bij de cyclus horen.

    Het drukkende gevoel durf ik je om eerlijk te zijn geen antwoord op te geven.. misschien deze vraag toch maar aan je gyn stellen morgen, wie weet is dat je vermiste spiraaltje..

    Ben je voor zover je weet wel volgens je eigen cyclus ongesteld geworden of is deze uitgebleven?

    Ik hoop dat ondanks de vele vragen, twijfels en angsten die je hebt je toch enigszins fijn kan slapen.
     
  20. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    meid gefeliciteerd met je zwangerschap.

    bij mij had de gyn. de controle gedaan voordat ik Ist dat ik zwanger was. na de controle dus 2 weken later positief getest en ik was al 7 weken zwanger. dus het klopte bij mij gewoon ook niet. ik ben nu 31 weken zwanger van mijn 4e kind. was in het begin helemaal onverwachts schrikken.

    laat het goed controleren door de gynaecoloog. misschien is deze uitgezakt naar de baarmoedermond. bij mij was het zo. als de koperspiraal helemaal niet te vinden is heb jij gewoon geluk gehad. anders zijn er risicos aan verbonden.

    veel succes morgen.
     

Deel Deze Pagina