Zwanger na doodgeboorte. Bevalling eerder inleiden?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Luvv, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Word de bevalling altijd eerder ingeleid na een eerdere doodgeboorte als je dat zelf graag wil? Bij ons zat er een knik in de navelstreng waardoor onze dochter (waarschijnlijk) na 32 weken plotseling is overleden. Nu lees ik bij meerdere meiden dat hun bevalling bij een volgende zwangerschap wordt ingeleid. Word dit makkelijk gedaan als je dat zelf graag zou willen? Onze 1e is na 42 weken geboren en zo lang durf ik echt niet weer te wachten na de dood van ons 2e dochter. Liefst zou ik als we weer zwanger mogen worden zelfs zsm worden ingeleid (rond 38 weken is dan op z'n vroegst denk ik??)
    Zou ik dat kunnen overleggen denken jullie? Ook als er geen medische indicatie voor is?? Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan.
     
  2. MeineLiebe

    MeineLiebe Niet meer actief

    Hoi luvv,

    Wat moet dat erg voor je zijn geweest :( gecondoleerd en gefeliciteerd met je dochter*

    Ik heb het heel dichtbij meegemaakt,
    Mijn zus was 42 weken zwanger en op dinsdag zouden ze haar dochter gaan "halen"
    1 dag ervoor (maandag) kreeg ze nog een controle en tijdens het luisteren van de hartslag, zakte deze weg en was het over :(

    Mijn nichtje* de volgende dag doodgeboren :'(

    Na een jaar werd zij opnieuw zwanger, ze mocht zelf een datum plannen wanneer het gehaald zou worden, dit was uit mijnhoofd met zo'n 38 weken.
    Prachtige knul uitgekomen :)

    Tevens heeft zij de hele zwangerschap medisch bij de gyn gelopen. Omdat zij ook bang was, heeft zij dus de datum mogen bepalen dat de kleine geboren zou worden.

    sterkte.
     
  3. Amy82

    Amy82 Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ik moet nog zwanger worden, maar de gyn stelde bij de nacontrole zelf al voor om onze 3e bij 37 weken te halen.. al vind ik dat nog laat eigenlijk, aangezien Quincy wat ik denk bij 36wk2dg is overleden..
     
  4. Hartediefje

    Hartediefje Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ons dochtertje bleek met 38 wk te zijn overleden in mijn buik. Bij de zwangerschap erna, heb ik op 38 wk een keizersnee gehad. Ik wist dit pas met een week of 36 wat de datum dan zou worden. Het liefst had ik eerder gewild, maar de gyn. vond het toch beter voor de kleine ivm longen dat hij zo lang mogelijk in mijn buik groeide. Ik ging de laatste week eigenlijk bijna elke dag wel voor controle of ctg... Ze zullen zeker naar je verhaal luisteren en proberen te helpen. Maar ze zijn niet altijd even happig om het al met 37 wk te halen... Mijn vriendin die ook haar eerste dochtertje verloor, werd wel ingeleid met 37 wk.
    Ik ging om de twee weken op controle in het begin. De ene keer bij de vk en de andere keer bij de gyn.

    Succes met zwanger worden en de zwangerschap!
     
  5. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Ook hier in overleg geweest.
    Kan dus wel.
    Sterkte!
     
  6. Tuttebell

    Tuttebell Fanatiek lid

    6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik ken iemand waarbij ze het kindje haalde met 36 weken en 5 dagen. Het kan dus wel idd! Heel veel sterkte!
     
  7. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik ken ook iemand, kindje overleden met 36+2 uit mijn hoofd en bij haar zwangerschap erna is ze ingeleid op 36wk.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn nichtje is haar eerste kindje verloren met 37 weken, is in haar buik overleden. Bij de 4 kinderen die ze daarna kreeg zijn ze gaan proberen in te leiden vanaf 37 weken en de weken ervoor thuismonitoring. Ze hielden de kleine goed in de gaten en hielden ook erg rekening met de wensen van mijn nichtje. Mijn nichtje wilde trouwens niet voor de 37 weken bevallen, omdat er eerder toch meer risico's voor het kindje zijn. Mijn nichtje liep trouwens bij de vk en bij de gynaecoloog.
     

Deel Deze Pagina