Hallo allemaal, Ik heb nu nog een implanon, maar die is eigenlijk al een maand uitgewerkt. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je zwanger kunt worden en moet de implanon verwijdert worden? We willen toch eigenlijk weer wel een nieuw wondertje in ons leven. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Volgens mij kan je direct weer zwanger worden zodra je de implanon verwijderd hebt. De hormonen worden dan niet meer afgegeven in je lichaam. Ik wil binnenkort mijn implanon ook verwijderen, natuurlijk in de hoop dat ik direct weer ovuleer en snel zwanger wordt Spannend!! Voor mij een tweede kindje, zie ik erg naar uit.
Na verwijderen kun je gelijk zwanger worden. Maar ik geloof dat je denkt misschien al zwanger te zijn? Tenminste je zei dat je vandaag zou testen? Ben benieuwd
:x Ik moet even afreageren hoor... Had ik eindelijk de moed om een afspraak bij de ha te maken om de inplanon te laten verwijderen en alles geregeld (man thuis, kinderen weg, afspraken komend weekend afgezegd), belt de assistente vandaag af! De ha moet vrijdag naar de huisartsenpost en is bang dat ze dat niet redt. Eerder die dag was geen mogelijkheid omdat ze me als laatste wil plannen. Je weet nl niet of het er binnen 10 min. uit is of een uur duurt! Dat snap ik aan de ene kant ook wel en ik ben ook wel blij dat ze de tijd voor me wil nemen, maar toch... Wie weet werkt die implanon nog wel en dan maak ik mezelf alleen maar gek! Inmiddels ben ik nog steeds niet ong. Dat kan dus van alles betekenen want met de implanon sloeg ik de ene keer 4 maanden over en de andere keer 2 weken. Dus ja, wat is het nou? Ik kan mezelf natuurlijk wel gek testen, maar mijn man probeert me (heel wijs) daarin geduldig te laten zijn en dus blijf ik voorlopig onzeker. Hopelijk lukt het mijn man volgende week woensdag eerder thuis te komen, want dat is de nieuwe afspraak. En ik durf echt niet alleen; deed vorige keer zoveel pijn...