Zwanger na kyleena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Hazel90, 12 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hazel90

    Hazel90 Niet meer actief

    hoi lieve dames,

    Wie heeft hier een kyleena spiraal gehad en is daarna, na verwijdering zwanger geraakt?

    Ikzelf heb 17oktober de kyleena na 5 maanden laten verwijderen door de klachten die ik ervan kreeg. 3 weken na verwijderen 1,5 dag ongestels geweest (of onttrekkingsbloeding?) maar deze maand (wel 30 dagen later precies!) geen bloedverlies (alleen net aan het begin een paar druppels rood) maar daarna alleen zwarte afscheiding en stolsels en hele hele hele pijnlijke steken (dezelfde pijn als het plaatsen van de spiraal, vlijmscherpe steken) gedurende een hele avond en nacht...

    Wie o wie ervaringen?

    Liefs
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Geen ervaring. Wie heeft hem verwijdert? Als het de gyn was zou ik daar even heen bellen en anders huisarts.
    Klinkt niet iets als wat hoort, maar ken deze spiraal niet
     
  3. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring maar welke klachten had je precies? Ik overweeg namelijk om de kyleena te laten plaatsen..:)
     
  4. Hazel90

    Hazel90 Niet meer actief

    De huisarts heeft het bij mij geplaatst maar neemt me nergens serieus in... zegt bij alles maar dan ook alles: ja dat kan, ieder lichaam is anders, zonder ook maar verder te kijken... toen ik zwangerschapssymtomen had en zei dat ik dacht dat ik zwanger was en dat wuifde ze weg. Ze zei dat je pas na 6 weken iets kan merken en deed vervolgens een röntgenfoto omdat ze dacht aan obstipatie (wat overduidelijk niet het geval was met 3x per dag naar de wc...)
     
  5. Hazel90

    Hazel90 Niet meer actief

    Ik had iedere maand, vanaf moment van plaatsen een heftige schimmelinfectie. Na vijf maanden had ik het zo gehad:oops:
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou hem vragen je door te verwijzen. Hij moet doet als je dat vraagt, want hij heeft niet de apparatuur om dit te beoordelen.
     
  7. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

    Soms moet je lichaam zijn ritme weer vinden als je stopt met hormonen, of dat nou de pil is, of een hormoonspiraal.

    Na verwijdering van de spiraal ben je meestal wel direct weer vruchtbaar, dus als je onveilige seks hebt gehad bestaat de kans dat je zwanger bent.
     
  8. Hazel90

    Hazel90 Niet meer actief

    Ja meerdere en had een licht positief streepje hieraan voorafgaand. Vandaag bij de huisarts en het ziet er toch naar uit dat ik een vroege miskraam gehad heb. Verdrietig maar ik kan wel door nu met de wetenschap dat ik zwanger kan worden!
     
  9. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ach wat verdrietig :(

    Hopelijk snel weer raak!
     
  10. GuusjeG

    GuusjeG Lid

    7 jan 2019
    63
    4
    8
    Vrouw
    Kyleena spiraaltje waarmee is dat te vergelijken
    Ken alleen mirena en koper
     
  11. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Kyleena is te vergelijken met de mirena maar zitten minder hormonen in
     
    GuusjeG vindt dit leuk.
  12. GuusjeG

    GuusjeG Lid

    7 jan 2019
    63
    4
    8
    Vrouw
    Oké djw wist ik niet, nooit van gehoord ook!
     
  13. GuusjeG

    GuusjeG Lid

    7 jan 2019
    63
    4
    8
    Vrouw
    Mijn mirena gaat deze maand eruit en over paar wkn hangt of hoe snel de eerste menstruatie is er en alle rotzooi eruit zit komt een nieuwe mirena wist niet beter mirena of koper
    Kon direct nieuwe na het verwijderen heb nu zoveel klachten en rotzooi wat van binnenuit eruit komt donkere zooi dat ik eerst wil dat het schoon is voordat ik nieuwe plaats heb daardoor 3 jaar problemen mee gehad!
     
  14. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Hij is pas sinds kort op de markt, hoorde er afgelopen maandag ook pas voor het eerst over bij de gyn
     
  15. GuusjeG

    GuusjeG Lid

    7 jan 2019
    63
    4
    8
    Vrouw
    Oké dus is nog echt niet!
    Ben benieuwd naar reacties van de mensen die hem al hebben dan!
     
  16. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    De kyleena heeft zo weinig hormonen dat je iig nog wel elke maand zal menstrueren..
     
  17. GuusjeG

    GuusjeG Lid

    7 jan 2019
    63
    4
    8
    Vrouw
    Djw voor je reactie dan heeft het voor mijn geen voordelen
     
    Podex vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina