Hi, ik ben nieuw hier en wil graag wat ervaringen delen en horen hoe andere mensen hiermee omgaan. Ik kon zo snel geen ander topic vinden wat hierover ging, dus heb een nieuwe gestart. Hopelijk is dat oké. 1 juli heb ik na 8 wkn zwangerschap een miskraam gehad (na op 1 januari met de pil gestopt te zijn) en dat viel erg zwaar. Ook op het moment zelf, maar ook op het moment dat ik het eingelijk aan mensen zou kunnen gaan vertellen. Dat zou nl eind juli geweest zijn. De kinderwens is er nog steeds, en omdat de miskraam zonder enige complicaties leek te zijn (baarmoeder schoon, geen curretage ect) konden we meteen weer verder met proberen. Volgens de vk wordt je toch pas weer zwanger als je lichaam er aan toe is. Het is dus inmiddels 6 weken later en 4 weken geleden had ik minstens 5 dagen lang kramp alsof ik ongesteld moest worden maar dat bleef uit (wel heeeel licht donkerbruin bloedverlies) . Paar dagen later ook de vk gebeld en het eerste waar zij aan dacht was een nieuwe zwangerschap. Test was ook positief, maar die blijft lange tijd pos. na miskraam. Even twee weken afwachten dus. En nog steeds word ik niet ongesteld maar zwangerschapstest is wel minder positief dan eerst. Ook heb ik nog steeds af en toe last van wat krampen, kan ik overdag soms een beetje misselijk zijn, ben ik doodmoe en heb ik het idee dat mijn baarmoedermond/baarmoeder ook wat veranderd is. Laatste zwangerschapstest heb ik gisteren gedaan, maar ik moest echt moeite doen om een tweede streepje te zien. Stel dat twee weken geleden de innesteling van een nieuw eitje was, dan zou de test nu toch veel positiever moeten zijn? Zelfs al zou ik later een ovulatie hebben gehad en een jongere zwangerschap hebben (omdat ik dus nog steeds wel die krampen voel), toch? Ik word echt gek van die onzekerheid en zou af en toe gewoon willen dat ik ongesteld werd, dan wist ik tenminste waar ik aan toe was. Sorry voor mijn lange verhaal, maar heeft iemand hier ervaring mee? Liefs!
Hi, zie nu een heel 'miskramen-hoekje' hier. Ik zet mijn bericht ook wel daar. Sorry, krijg je met nieuwe mensen...