Zwanger na missed abortion onzekerheid

Discussie in 'Miskraam' gestart door MaiH, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaiH

    MaiH Lid

    14 jul 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Docent (Middelbare school)
    #1 MaiH, 29 jul 2021
    Laatst bewerkt: 29 jul 2021
    Hallo dames,

    Even kort mijn verhaal.
    Augustus 2020 compleet onverwacht een positieve test, midden in een PGD traject waar de test nog gemaakt moet worden. Grote kans (50%) op gehandicapt kindje, vandaar PGD. Eerste echo later dan normaal 10 weken pas, omdat het in Utrecht moest en meteen andere afspraken erbij moesten.
    Bij echo aangekomen slecht nieuws, vrucht was gestopt met groeien bij 5/6 weken. Aanzet zwangerschap was verder goed, maar vrucht heeft het niet gered. Mogelijke oorzaak is de genetische aandoening of monosomie, maar niet kunnen bevestigen.

    Nu Juli 2021 na eerste IVF traject in combinatie met PGD zwanger na eerste terugplaatsing. Hoewel ik mega blij wil zijn ben ik bang. Bang dat het mis gaat, bang dat we bij de eerste echo weer slecht nieuws krijgen. Ik weet dat het vruchtje nu gezond is, dus dat de kans kleiner is, maar alsnog ben ik bang en onzeker.
    Niet iedereen in mijn omgeving weet van wat vorig jaar is gebeurt, maar wel de "belangrijkste" mensen.

    Nu is mijn vraag: Hoe zijn jullie door die eerste weken gekomen?
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Pff wat een weg heb je afgelopen. Hekaas geen ervaringen met terugplaatsing, wel met een MA. Iedereen in mijn omgeving wist dat ik zwanger was..En ik denk dat het 'naïeve' van mijn eerste prachtige zwangerschap nu wel weg is.

    Als ik nu zwanger zou worden dan is er toch altijd een stukje die altijd bang zal blijven hoor. Dit is gewoon heel ingrijpend.

    Beste wat je kan doen is afleiding zoeken, dagen volplannen, werken, buitenkomen, iets doen/ondernemen. gewoon op de bank hangen zullen de dagen niet sneller doen gaan vrees ik. :$

    En dat is denk ik het enige wat ik persoonlijk kan zeggen.

    In ieder geval, gefeliciteerd en veel succes!
     
    Melaniejj vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    Met terugplaatsing en heel de mmm geen ervaring, maar het van "stationnetje naar stationnetje" lopen en niet meer durven hopen dan weer wel.

    De zvmk waren we al wel voorbij, toen nr. 3 nog...toen nr 2 nog. Waren 15 laaaaange weken. Gelukkig goede NIPT, proefpersoon 13/14 weken zagen er ook geen hygroma colli of andere gekkigheid, 20 weken echo was gelukkig ook goed.

    Alle goede en behaalde checkboxen hebben we hier gevierd met een fles kinderchampagne, ik moest wat te knallen hebben (en ik vindt reguliere champagne te goor voor woorden dus een 0.0 variant was niet aan mij besteed).

    Intussen een hobby zoeken waar je je gedachten op kunt zetten. Puzzel, bulletjournal, vast de zolder opruimen of andere klusjes die je toch in t huishouden moet doen en je frustratie en ongeduld op kunt botvieren. T frist in elk geval lekker op dus niet geheel onverdienstelijk.
     

Deel Deze Pagina