Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022

    Ledenlijst
    * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12
    * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8
    * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1
    * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D
    * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol


    Uitgerekende datum
    * Enigma - o.b.v. IUI 22-05-2022
    * Droomwens79 - o.b.v. terugplaatsing: 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021
    * Gliss - o.b.v. terugplaatsing: 12-06-202
    * Kimm17 o.b.v. tp : 16-6-2022
    * Mamavandave 10 - 06 - 2022


    Afspraken
    * 07 okt - Gliss - TC fert.gyn over medicatie (prednison, aspirine, crinonegel)
    * 8 okt - Gliss - bloedprikken schildklier en antistoffen
    * 13 okt - Droomwens79 - echo 2 ziekenhuis
    * 13 okt - Gliss - overleg internist ivm schildkliermedicatie
    * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek
    * 25 okt - Enigma - stollingsarts
    * 26 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek


    Geslacht kindje
    Droomwens79 - onbekend
    Gliss - Onbekend
    Kimm17 - Onbekend
    Enigma - Onbekend
    Mamavandave - onbekend

     
  2. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hebben jullie al kwaaltjes trouwens? Ik vind het zo vroeg, herken dit helemaal niet van de andere drie. Dan begon het pas rond 6wk....
     
  3. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik vooral misselijk en zelfs overgeven erbij, moe en gevoelige borsten
     
  4. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022

    Ledenlijst
    * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12
    * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8
    * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1
    * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D
    * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol


    Uitgerekende datum
    * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022
    * Droomwens79 - o.b.v. terugplaatsing: 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021
    * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022
    * Gliss - o.b.v. terugplaatsing: 12-06-2022
    * Kimm17 - o.b.v. tp
    : 16-6-2022

    Afspraken
    * 07 okt - Gliss - TC fert.gyn over medicatie (prednison, aspirine, crinonegel)
    * 8 okt - Gliss - bloedprikken schildklier en antistoffen
    * 13 okt - Droomwens79 - echo 2 ziekenhuis
    * 13 okt - Gliss - overleg internist ivm schildkliermedicatie
    * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek
    * 25 okt - Enigma - stollingsarts
    * 26 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek


    Geslacht kindje
    Droomwens79 - onbekend
    Gliss - Onbekend
    Kimm17 - Onbekend
    Enigma - Onbekend
    Mamavandave - onbekend
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb veel buikpijn sinds 3+5, daarvoor lichte buikpijn (altijd in luteale fase). Ook gevoelige borsten. Maar gebruik ook nog een hoop (IVF) medicatie, wat vast niet meehelpt.
    Om die buikpijn maak ik me de meeste zorgen omdat ik dit ook had bij de miskramen. Het zijn geen 'krampjes' maar echt buikpijn. Probeer er niet teveem aandacht aan te besteden.
     
  6. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Ik ben echt vreselijk misselijk. Vorige zwangerschap extreem veel last gehad en ben er nu weer bang voor. Het ging afgelopen 2 dagen wat beter, maar is nu dubbel en dwars terug. Morgen moet ik weer werken, maar weet nog niet hoe ik dat moet hebben. Gaan nog hele lange weken worden vrees ik.
    Verder vallen de kwaaltjes mee. Gevoelige borsten en moe, maar dat valt wel in het niet bij de misselijkheid.
     
  7. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Beide zwangerschappen had ik ook erg veel buikpijn. Was bij mij altijd wel een goed teken. Al dacht ik constant dat ik elk moment ongesteld kon worden.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  8. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb bij alledrie de zwangerschappen erg last gehad van pijn in m'n buik. Echt menstruatiepijn. En nu weer. Schijnt te komen door groeien van de baarmoeder. Ook al is de baby nog maar een hoopje cellen, je baarmoeder schijnt al aardig op te rekken. Ik vind het doodeng, want mijn symptomen zijn bijna hetzelfde als bij een naderende menstruatie (behalve die knaltest en het tig keer wakker 's nachts :roflmao:)

    Hier ook al wat weeeig de hele dag en moe idd. Maar dat was ik ook al met de long covid en drie kinderen :p ik hoop alleen dat ik niet weer zo'n enorm hoofdpijn krijg. Bij vorige zwangerschap heb ik bijna continu zware migraine gehad tot week 13 :rolleyes:
     
  9. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn darmen zijn gevoelig geworden.
    Alles wat ik eet lijkt er ook meteen uit te moeten :roflmao:

    Dat is het enige wat ik kan verzinnen op moment.
    Oh en ik had veel zin in chocola afgelopen week.
    Dat heb ik echt in maanden niet gehad.
     
  10. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Had net een clearblue test gedaan had ik gekregen van onze gastouder. Zo een lief vrouwtje.
    En er stond zwanger 1-2 weken :D

    Die testen blijven toch magisch haha
     
    Leraje vindt dit leuk.
  11. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb dus gisterochtend een Kruidvat 2v5 gedaan. Direct knal. 's avonds een Kruidvat stick waar je overheen plast, direct knal. En vanochtend een digitale clear blue en die zei 2 - 3. Vond ik best gek, aangezien ik bij de laatste zwangerschap niet direct knalstrepen had en gewoon 1-2. Vandaag was NOD. Dus nu ben ik bang voor een tweeling :o::roflmao:
     
    Leraje, Gliss en Kimm17 vinden dit leuk.
  12. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    En ik wil het zo graag aan m'n beste vriendin vertellen, maar sowieso wil ik toch wel wachten tot 6 weken.... Denk ik .... Maar zij woont bij Arnhem en ik in Friesland, en Whatsapp/Messenger ligt eruit dus kan de foto nu sowieso niet sturen :rolleyes:
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik heb het al aan mijn moeder, zusje, vriendinnen en gastouder verteld hihi.
    Heb ze gek gemaakt met mijn testen :p

    Mijn vriendinnen wonen ook verspreid door heel Nederland en we hebben een groepsapp. (Heb ze hier via zwangerschapspagina leren kennen met de 1e zwangerschap:D)
     
    Gliss vindt dit leuk.
  14. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb ook nog een groep dames van hier van de vorige zwangerschap, maar vind toch dat ik het dan eerst aan m'n beste vriendinnen moet vertellen. 1 zie ik vrijdag, maar de ander dus pas 20 november weer. Dus ik denk dat als alles weer werkt ik het haar wel ga appen. Ze heeft natuurlijk nu al die tijd ook meegeleefd. En dan pas de dames van de zwangergroep :| vind dat m'n beste vriendinnen het gewoon als eerst mogen weten ofzo..... :$ en ik vind het ook eng. Straks gaat het mis..... Ben ik helemaal blij iedereen aan het inlichten geweest en, karma! (Ja ik weet het, slaat nergens op die gedachten :roflmao:)
     
    Gliss vindt dit leuk.
  15. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja mijn vriendinnen van vroeger staan niet waar ik nu sta in het leven. Dus onze wegen zijn gaan scheiden.
    Dus het groepje wat ik hier heb leren kennen zijn toch wel echt mijn beste vriendinnen geworden:)
    Ik heb het gewoon meteen aan iedereen verteld van het hele traject en overal van op de hoogte gehouden. Vond ik toch wel een fijn gevoel :)

    Maar ik snap jou gevoel helemaal en je moet doen wat jij denkt wat goed is
     
  16. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Haha had ik ook, op NOD/14dpo knaltest op kv meteen en 2-3 op cb.
    Vorige keer op 16 dpo pas wat donkerdere test maar geen knal, wel 2-3 op cb. Bij 1e zwangerschap ook geen knal en 1-2 op cb op 14dpo. Bij mij was het feit dat de testen langzaam opliepen en vrij licht bleven was achteraf een voorteken voor de mk helaas.
    Daarom hoop ik nu zo extra dat t wel goed is. In ieder geval wel veel hcg
     
    Leraje vindt dit leuk.
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wij hebben het al aan onze beide ouders en mijn zusje/zwager en mijn twee beste vriendinnen verteld. Dat zijn de mensen die heel dicht bij ons staan in het loodzware fertiliteitstraject. Die wisten ook wanneer de terugplaatsing was en na 6iui en 8tp weten ze wel wanneer de testdatum zo'n beetje is ;) en ze waren er ook voor ons met de miskramen dus mocht het weer fout gaan dan vind ik het fijn dat ze het weten. Ze wonen wel allemaal ver weg.
    De rest vd broertjes en zusjes en familie en vrienden komen waarschijnlijk pas bij goede termijn echo 12 weken.
    Hoewel, ik ga 12 nov weekendje weg met 7 goede vriendinnen uit studietijd, dus dan zal ik het hun wel vertellen. Dat is niet vol te houden haha. Dan wel al 7 weken echo gehad in kliniek en hopelijk krijg ik ook echo rond 9 weken bij verloskundige.
     
    Kimm17 en mamavandave vinden dit leuk.
  18. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    3
    Oei ja dat is wel begrijpelijk. Bij mij zat het dus wel gewoon goed vorige keer. En was ook ongeveer 14 dpo (schatting, want PCOS en onregelmatig zwanger, maar uitgerekend wanneer ovulatie ongeveer moest zijn). Nou ging ik dus alleen googlen, want meende ooit te hebben gelezen dat ook een BBZ of Mola zwangerschap een hoog HCG geeft. Moet je dus niet doen hè.... :confused: Terwijl ik dus bij de vorige juist stress had omdat de testen voor mijn doen langzamer dan "normaal" opliepen ..... Wat is dat hoofd van ons toch bijzonder....
     
  19. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Gliss Ja bij jullie snap ik dat ook! Mijn traject was in dat opzicht echt wel minder zwaar!!! Maar m'n beste vriendin heeft idd ook mee geleefd en alles meegekregen en mijn geklaag aangehoord.... Ik hoop alleen zo dat het goed gaat!! Ik wou dat ik wat minder angst kon hebben, er wat minder mee bezig zijn.... Maar dat gaat dus echt niet he
     
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ik weet altijd heel precies hoeveel dpo ik ben door de tp natuurlijk.
    Het verschilt enorm per vrouw en per zwangerschap hoe snel het oploopt.
    Maar knaltest is gewoon goed hoog hcg, niet per se TE hoog gelukkig :)
     

Deel Deze Pagina