Zwanger net nieuwe relatie

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Dinalinaxx, 7 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinalinaxx

    19 okt 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,
    Ik hoop dat jullie mijn verhaal willen lezen en advies/tips kunnen geven.
    Ik kom uit een relatie wat sinds november uit is. Ik heb best snel een nieuwe jongen ontmoet. We kenden elkaar al via via. Nu zijn we erachter gekomen dat ik zwanger ben. Nu 5 weken als je de laatste menstruatie dag mee telt. Natuurlijk geschrokken omdat het niet gepland is, maar ook heel gezegend dat ik zwanger mag zijn. We houden van elkaar en willen ervoor gaan.

    Nu merk ik dat ik sinds deze week enorm bang ben voor de meningen van andere. Die ik ook wel kan begrijpen. Zoals die van mijn ex met wie ik wel echt een serieuze, lange relatie heb gehad en alle mensen die om ‘mij’ heen staan die een mening gaan hebben.. ik voel me ook zo schuldig dat ik zo denk maar het overvalt mij enorm. Bijna zo erg dat ik begin te twijfelen of ik hier goed aan doe..
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Het mooie van andermans mening is dat jij er in principe helemaal niets mee hoeft te doen. Als het kindje door jou en je nieuwe partner welkom is dan is het toch prima? Gefeliciteerd met de zwangerschap!
     
    LiefsvanIen, Rosje83, Milkyway7 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    452
    305
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mensen zullen idd een mening gaan hebben. Vaak komt het meer vanuit nieuwsgierigheid/dingen willen weten dan vanuit afkeur. Mijn ervaring is dus dat als mensen zeggen dat het wel heel snel is gegaan, ze willen weten hoe je het praktisch aan gaat pakken etc. Er zullen ook wel mensen zijn die er echt een K mening over hebben.
    Ik snap heel goed dat je het spannend vindt maar hun mening zal niks aan jouw zwangerschap veranderen. Je bent nu gewoon zwanger en jullie willen voor het kindje gaan, lees ik. En zoals je zelf hebt ervaren, zijn lange relaties dus ook geen garantie voor succes.
    ik weet niet hoe jij en je ex uit elkaar zijn gegaan, maar misschien toch beter om even afstand van elkaar te nemen zo dat hij zich niet meteen mee kan gaan bemoeien/mening kan gaan geven.
    En je hoeft het ook niet niet aan mensen te vertellen. Eerst even samen aan wennen en van genieten. Lekker samen naar eerste echo etc. Ik denk dat je steviger in je schoenen gaat staan als je zwangerschap "eigen" is geworden, je er aan bent gewend. Klinkt misschien heel zweverig maar na aantal weken ben je een soort van eenheid met je baby/zwangerschap geworden en dan kan niemand je wat maken!
    En mensen zeggen vaak dingen die lullig klinken maar niet zo zijn bedoeld. Ik ben ook na een korte relatie zwanger geworden, mijn toenmalige vriend is toen bij me weg gegaan en paar weken later kreeg ik een miskraam. Goedbedoelde adviezen en vragen van vrienden waren: volgende keer niet zo hard van stapel lopen en iemand beter leren kennen voor je zwanger wordt. Of: Denk je dat je miskraam door stress hebt geregen? Echt hele idiote opmerkingem van lieve slimme mensen.
    Heel veel succes met en ook plezier van je zwangerschap! Jullie willen het samen gaan doen en dat is meest belangrijk nu!
     
    Dinalinaxx vindt dit leuk.
  4. Dinalinaxx

    19 okt 2022
    5
    1
    3
    Vrouw

    Dankjewel voor je woorden. Ik heb dit even in mijn notities gezet zodat ik dit de komende weken even kan teruglezen haha. Je hebt helemaal gelijk. Heel erg bedankt nogmaals. En wat heftig dat je een miskraam hebt meegemaakt.. en wat een stomme reacties die je hebt gekregen. Maar dat typeert inderdaad wel mensen: ze vinden altijd overal wat van.
     
  5. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Mensen en meningen:|

    Vooral rondom zwangerschap. Bij onze miskraam heel veel nare reacties gehad. Omdat het de 5e zwangerschap was hadden mensen al hun bedenkingen en die uiten ze helaas ook. Toen de miskraam een feit was werd zelfs gezegd dat het maar beter was zo. Ik kon wel janken zo'n pijn deed dat.
    Bij onze 5e (6e zwangerschap) heb ik ook absoluut geen drang gehad het te vertellen. Ik dacht ze merken het vroeg of laat wel met hun k*t reacties.
     
  6. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat gemeen! Niet normaal :mad: die mogen zich schamen :eek:
     
    WWJD vindt dit leuk.
  7. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Jullie willen dit? > einde verhaal!
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en laat mensen maar praten. Ik begrijp wel dat je met je ex in de maag zit. Ik had dit ook met vertellen :roflmao: gelukkig reageerde hij lief :)
     
  8. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Mensen hebben altijd een mening

    wij kregen veel de vraag of onze zwangerschap wel gepland was
    Omdat het een 3de kindje is (2de samen) en omdat ik veel bekken problemen heb gehad tijdens en na de zwangerschap van men zoontje
    Nu 27w en amper last
    Dus vingertje omhoog naar de mensen die commentaar hadden
     
    Rosje83, Golden1213 en Suzi98 vinden dit leuk.
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dat is echt een onbeschofte vraag, alsof je dit kunt plannen. Daarnaast is ook iedere zwangerschap verschillend.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!:)
     
    Dansprinsesje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina