Zwanger nu all

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door LadyLaila, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

    LadyLaila Bekend lid

    31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Hallo allemaal,

    Ik ben een vrouw van bijna 24 en ben momenteel zwanger.
    Het kindje was niet gepland en de vader van het kindje is out the picture
    (niet meteen aanvallen, is niet anders mogelijk)
    Ik heb me eigen woning nu wel alleen die is nog niet af.
    Maar welke instanties kunnen me helpen om het toch te redden
    als de kleine er is.
    Ik wil het kind absoluut niet weghalen omdat ik al 4 miskramen heb gehad en deze is blijven zitten. Ik weet was niet echt verstandig nu al een kindje te krijgen omdat ik nog niet alles op orde heb. Maar als een dokter tegen je zegt mevrouw je kan zwanger worden maar de zwangerschap niet voldragen. nu is het helemaal goed met die kleine dus kan ik beginnen met genieten.
    Maar welke instanties kunnen je helpen en welke potjes zijn er allemaal voor alleenstaande moeders.
    Please people als er iemand is die het weet laat het aub dan weten.
    alvast bedankt
     
  2. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik weet niet of je er iets aan hebt maar misschien moet je contact opnemen met de huisarts (die weten vaak wel waar je terecht kan)

    Gefeliciteerd met je zwangercshap en begrijp goed dat je er heel erg blij mee bent en het wilt houden!

    Hopelijk krijg je snel hulp en kan je genieten van de zwangerschap!
     
  3. Niet meer actief

    Gefeliciteerd..

    Voor uitkeringen e.d. moet je zelf even kijken op de belastingdienst.nl waar je recht op hebt.
    En voor 'gewone' hulp kan je HA je idd het beste helpen.
     
  4. LadyLaila

    LadyLaila Bekend lid

    31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    dank jullie wel voor de tip om naar de huisarts te gaan
     
  5. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    het fiom kan je ook wel helpem
     
  6. Ilona19

    Ilona19 Actief lid

    14 nov 2008
    167
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd.
    Voor sommige dingen kan je (extra) rechtsbijstand aanvragen. Bijvoorbeeld voor dingen voor de babyuitzet. Kijk eens op de site van de gemeente waar in je woont.
     
  7. Jade11

    Jade11 Bekend lid

    21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hey,

    ik kan je niet helpen omdat ik zelf nog maar net in nederland woon en alle instanties hier niet ken ivm kinderen, maar wil je wel feliciteren met je zwangerschap! erg zijn genoeg instanties die je kunnen helpen, en ik heb gemerkt dat moeder instinct heel sterk is, dus vertrouw er op dat je het alleen aan kan, ookal is je huis niet af en heb je niet alles op orde. (mijn dochter was 7 weken te vroeg geboren, en zat midden in een verhuizing, hadden alleen een kinderwagen omdat de rest gepland was in het nieuwe huis als baby kamer. hebben toen van veel vrienden overal hulp en spullen gekregen.)
    natuurlijk is het beter om dingen te regelen, maar een baby heeft het echt niet door als je woning niet perfect is. als hij maar ergens kan slapen, eten, een schone luier en veel liefde!!
    aan je verhaal te horen denk ik dat dat absoluut geen probleem is!
    natuurlijk zal je zware momenten hebben, maar je krijgt er zo veel voor terug!
    ik wens je heel veel geluk en een gezonde zwangerschap toegewenst.
     
  8. TessNL

    TessNL Actief lid

    17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Heej,

    Aller eerst, van harte gefeliciteerd!

    Je zou misschien ook alvast het consultatie bureau kunnen bellen, dat lijkt misschien ver weg, maar hun hebben mij ook al goede tips kunnen geven toen ik nog zwanger was!

    Succes en heel veel geluk!
    Liefs
     
  9. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat is je situatie dan? Werk je? studeer je?
     

Deel Deze Pagina