Zwanger of buikgriep?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blend1, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Hey (ervaren) dames,
    Heb al een hoop gelezen maar wil het alsnog aan jullie vragen want ik kom er niet uit.
    Nou mijn cyclus was een langere periode stip op tijd, hooguit 1 fag schommeling. Ik heb een cyclus van 31 dagen, eisprong (door de gyn gemeten) exact 14 dagen voor nod. Ovulatie testjes vind ik echt verwarrend, uit sommigen verpakkingen van de action zijn ze allemaal super helder en positief en anderen kleuren echt heel slecht. Nu ben ik afgelopen maand ipv 23 januari, 29 januari ongesteld geworden dat is ruim een week. Nou lekker weer hele cyclus in de war. Heb op 14e februari een ovu test gedaan op de bonnefooi en ja hoor even donker als controle streep. Vriend was in het buitenland en ik heb echt een heel hectisch weekend gehad. Maandag weer een test gedaan die was nauwelijks te zien. Dus ben er vanuit gegaan dat ik me ei al gehad heb. De 18e is hij weer terug gekomen en 19e hebben we gewoon random geklust. De 20e deed ik er weer een was een laatste, en die was weer donkerder als die van maandag. Nja goed alsnog nergens vanuit gegaan meer. Nu heb ik de 23e echt een enorme klodder afscheiding verloren (room wit) waar ik bijna van schrok en sinds dien ben ik ook constant misselijk, een avond overgegeven, word constant wakker worden in de nacht of heel vroeg in de ochtend, heeeel moe en misselijk van koffie. Smaakt gewoon anders. Snap er niets van. Zou het toch kunnen? Dat mijn LH piek wel op die vrijdag was maar dat de ei zelf niet kon springen door stress of iets anders en dat ie later toch gesprongen is? Of toch een buikgriep..
    Wat zouden jullie adviseren? Ik weet nu ook niet wanneer mijn nod is omdat het laatst zo geschoven is..
    Alvast bedankt!
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Als het zwangerschapskwaaltjes zijn, dan kan je het terug zien op een zwangerschapstest. Dus ik zou toch testen, komt je menstruatie niet dan zou ik over paar dagen misschien nog een keer testen. Eisprong kan om allerlei redenen inderdaad later springen, maar als je vanaf de 23e “zwangerschapskwalen zou hebben” dan zou je dat nu of morgen wel kunnen zien denk ik.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Dankjewel Orchid, maar kan de ei ook later springen terwijl bijvoorbeeld de piek wel vrijdag de 14e was?
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja dat kan!
     
  5. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Je geeft me hoop :oops:.. we zullen zien! Zou wel echt wonderbaarlijk zijn ergens.. maar goed alles kan in een vrouwenlichaam :D
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    De kwalen kan ook heel goed gewoon van progesteron zijn of inderdaad buikgriepje. Maar het is mogelijk dat je eisprong later is geweest, ondanks je positieve ovulatietest. Ga je testen?
     
    Leraje vindt dit leuk.
  7. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Ja, heb ze al in huis. Maar ik wacht liever voordat ik mezelf gek ga maken.. ga ik weer balen als het niet zo is.
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me voorstellen, nog even afwachten dan.. succes!
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Je kan beter testen als de dingen die beschrijft van de zwangerschap dan zal je zeker heel positief al testen. Als niet dan weet je het ook). Het kan wel dat je positief 14e had en je ei 2-3 dagen later gesprongen had of je positief test was niet echt positief nog. In principe Is dus zo dat je ei springt 24-48 uur na je positieve test. LF kan jaren 14dagen blijven en ineens anders zijn neg als cyclus dus.

    Als je ei 19e was dat is dan 6 dagen terug is dus nog best wel vroeg voor eventuele klachten. Maar je kan gewoon testen. In principe alle klachten zijn goed te voelen en te meten rond je NOD.
     
  10. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Alleen een test kan je hier meer over vertellen. :)

    Overigens heb ik het bij mij beide gehad. ;) ik had flinke groep (incl. Keelontsteking, spugen en -echt waar- 40 graden koorts) en paar dagen later bleek ok toch ook nog eens zwanger te zijn. ;)

    Dus wie weet is het wel allebei, haha.
     
  11. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Wat leuk, tweede is onderweg zie ik :D
    Ja in mijn geval is het onwaarschijnlijk denk ik mits de eisprong vertraagd was. Maar ik was zo misselijk ineens, en kreeg precies dat gevoel wat ik tijdens mijn zw (op miskraam geëindigd) had. Niets voelde goed zowel eten als niet eten. En dat zette mij nog al aan het denken en rekenen
     
  12. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw

    Ja ik vind dat zelf ook nog al vroeg, maar mocht het zo zijn is mijn enig theorie nog dat de eitje pas na de eisprong bevrucht is geraakt haha. Maar ik wacht het nog even af, mijn lichaam heeft mij wel vaker voor de gek gehouden. Pff..
     
  13. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Update dames... :eek: heb net bruine afscheiding terug gevonden. Vind het nu wel heeeeel spannend worden!!!
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Kan nog steeds wel alle kanten op.. bij mij is dat teken dat menstruatie door gaat breken.. maar kan ook wat anders zijn. Ik hoop in ieder geval dat je snel duidelijkheid hebt!
     
  15. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Ja ik vloei meestal gelijk, ik denk dat in 31 jaar het maar 2 x voorgekomen is met kleuringen vooraf. Maar net was het ook soort heel licht roze drupje.. dus kan idd alle kanten op. Ooooow wat heb ik respect voor de dames met geduld op de wachtbankjes :cry:
     
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Spannend, innestelingsbloeding komt maar erg weinig voor dus ik zou gewoon er vanuit gaan dat je ongesteld word. Kan het altijd nog leuk nieuws worden
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.600
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Heb even teruggelezen.. zwanger van de 19e kan je niet zijn geworden want je ei is dan 16-17 feb gesprongen.

    Wanneer hebben jullie sex gehad voor 14 feb??
     
  18. Blend1

    Blend1 Lid

    5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Ohw dat weet ik niet week er voor denk ik.. dus dat sluit ik al helemaal uit. Mja dan word het gewoon afwachten op de duivels.. :$
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.600
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh als het idd een week voor de 14e was dan kan je idd niet zwanger zijn helaas..
     

Deel Deze Pagina