Zwanger! Of toch miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bulakgirl, 18 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik snap er helemaal niks van... Naar mijn weten ben ik een week geleden ongesteld geweest... Nu had ik vanmorgen last van krampen in m'n buik, helder rood bloedverlies en pijn in mijn nier streek.

    Ik heb een test van action (early) gedaan en die gaf gelijk zwanger aan... Vanmorgen bij de hap geweest en die dachten aan een blaasontsteking die naar de nieren op stijgt en ook daar was de zwangerschap test positief.. Dus volgens de huisarts een prille zwangerschap, helder bloed zonder stolsels hoefde niks te zeggen volgens haar, maar ik snap niet hoe ik een week na ongesteldheid al zwanger kan testen dan zou het betekenen dat de ongesteldheid misschien innesteling is geweest, maar dan moet ik óf 18 dagen voor die bloeding al zwanger zijn geraakt wat wel heel lang is óf een week wat dan wel kort is en dan is het toch gek dat ik nu een positieve test heb al?

    Ik weet dat het nu gewoon even afwachten is, maar dat bloedverlies zit me niet lekker en met het narekenen wanneer de conceptie geweest zou moeten zijn (en de bloedingen erbij) kom ik eigenlijk alleen maar uit op. Dat het niet mogelijk is!
     
  2. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Naja.. het lijkt er toch echt op dat je zwanger bent..!
    Snap dat je onzeker bent door het bloedverlies. Dat is altijd schrikken!
    Wanneer het een beetje is bezonken, bel met de verloskundige en benoem dit zeker. Alleen zij kunnen met een echo vaststellen wat er daarbinnen gebeurt en hoe ver je bent.
     
  3. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Hadden ze op de HAP geen mogelijkheid om je een echo te geven?
     
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Nee, ze heeft het alleen maar gehad over de eventuele blaasontsteking waar ze voor de zekerheid een antibiotica kuur voor gegeven heeft en moest van de week maar de huisarts bellen om de uitslag van m'n urine op kweek te krijgen.

    Zelfs toen ik m'n zorgen uitte over een eventuele bbz, dacht ze niet dat dat het was. Mocht ik meer pijn krijgen en echt ziek worden (koorts etc) moest ik maar weer terug bellen.
     
  5. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    :confused: Dit meen je niet! Je vloeit, bent zwanger en geen idee hoever..pijn...en je hebt een blaasontsteking. Daarnaast heb je ook geen idee hoever je bent. Fijn zo'n HAP! Beterschap en pas goed op jezelf...
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dank je!
     
  7. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Jeetje, dat moet schrikken geweest zijn! Voor nu lijkt het er toch op dat je zwanger bent iig.. ik zou een verloskundige contacteren en je situatie voorleggen, zij zullen je vast meer kunnen vertellen. Hopelijk heb je gauw duidelijkheid!!
     
  8. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Klinkt een beetje als het begin van mijn zwangerschap. Ook pijn,links,veel plassen,bloedverlies...Bij mij zeiden ze ook blaasontsteking,vooral omdat Ik het chronisch heb,en met zwangerschap de klachten anders zijn. Uit de kweek kwam er GEEN blaasontsteking uit,maar moest wel de kuur afmaken die ik gekregen had. Uiteindelijk denkt de vk dat alles met de innesteling te maken had. Dus hopelijk bij jou ook. Hopelijk stelt je het een beetje gerust.
    Gefeliciteerd , probeer er van te genieten en geef het wel even door aan je vk
     
  9. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ja, het voelt heel raar! ;)

    Ik ga maandag even rond bellen, kijken waar ik terecht zou kunnen.
     
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dat geeft hoop! :)

    Innesteling zou wel gek zijn met een positieve test toch?

    Ik houd me nog maar even vast aan het feit dat de heftige pijnen en krampen uitblijven, enkel wat beursig gevoel in m'n onderbuik nu....
     
  11. Mandytje

    Mandytje Actief lid

    15 jun 2019
    128
    122
    43
    Ik dacht ook dat ik ongesteld was geworden. Toen het bloeden gestopt was gelijk begonnen met ovulatietesten en die was gelijk positief (normaal nooit!) na wat resource toch maar 3en zwangerschapstest gedaan en die was positief (toen nog wel 3 testen gedaan, ook allemaal positief). Weken daarna nog last gehad van bloedingen. Inmiddels ruim 32 weken zwanger dus laat de moed niet zakken!
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  12. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik ben door de huisarts door gestuurd naar 't ziekenhuis bij poli gynaecologie, maar daar mag ik van hun pas over 3 dagen bellen...

    Heb m'n oude verloskundige gebeld en mag vanavond voor een echo komen! Ze vond het verhaal ook een beetje vreemd, maar snapte m'n verontrusting... Meegerekend zou ik nu op 6 weken moeten zitten, dus ze heeft wel uitgelegd dat het ook kan zijn dat we nog niks zien ivm de prilheid van de zwangerschap... En ook zij legde uit dat 50% van de zwangerschappen er bloedingen zijn die niet verklaarbaar zijn... Dus het blijft afwachten en kijken wat ze vanavond zien.

    Heb nog steeds bloedverlies, maar niet heel heftig...
     
  13. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend! ik ben erg benieuwd voor je...
     
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    ze kon nog niet iets duidelijk zeggen.. Ze zag wel een verdikt baarmoederslijmvlies en een wit stipje, maar ze kon nog niet duidelijk zien of er nou een vruchtzakje etc was... Dus mag 3/2 terug komen en moet bellen mocht ik weer heel veel bloed gaan verliezen!
     

Deel Deze Pagina