Zwanger ondanks de pil???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sweetpee, 22 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi,

    Ik ben sinds 2 juni gestopt met de pil, omdat we graag een kindej zouden willen. Ik heb 5 juni gewoon een ontrekkingsbloeding gehad. Al was deze net als de vorige maand aanzienlijk minder dan ik gewend ben. En ik had heel gevoelige en grotere borsten, waar ik normaal ook geen last van heb in mijn stopweek.

    Kan het zo zijn dat ik zwanger ben? ik ben in de laatste maand zeker 2-3 kilo aangekomen en binnen 2 weken een hele maat gegroeid (net nieuwe broeken...:()
    Mijn onderbuik is de laatste anderhalve week ook ronder en voelt wat strak/gespannen aan de onder en zijkanten (zeg maar tussen de heupen).
    Maandagmiddag heb ik een test gedaan van de DA en die gaf een heeeeeeeeeel licht streepje, zo licht dat ik dacht dat het een schaduw was, maar mijn vriend zag een hele lichte roze streep.... Volgende dag nogeens een test gedaan met ochtendurine(al was ik eind van de nacht ook wezen plassen) hierop zagen we beiden niets. :(

    Heb ik te vroeg getest misschien?
    en als ik toch zwanger ben was het slikken van de pil dan schadelijk??

    Alvast bedankt
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sweetpee,

    je kunt zwanger worden ondanks pilgebruik. De pil is niet 100% veilig. De symptomen die je beschrijft kunnen duiden op een zwangerschap maar dat hoeft zeker niet. Het kan ook een reactie zijn op het ontpillen, of het heeft eventueel te maken met je wens om zwanger te worden. Als je je zwanger blijft voelen zou ik over een week nog eens testen, het kan inderdaad zo zijn dat je te vroeg hebt getest. Het gebruik van de pil raden we natuurlijk niet aan tijdens een zwangerschap, maar het kan gelukkig ook geen kwaad, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

    Mirjam
     
  3. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor de snelle reactie :D

    Ik ga proberen het nog een week aan te kijken, hopelijk is het al raak :confused: en niet een truc van mijn lichaam...
    Ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook een paar maanden gestopt ben met de pil en toen geen last had van ontpilverschijselen.

    Nou spannend hoor ik hoop dat ik het vol hou een week te wachten met een nieuwe test :rolleyes:

    Heel erg bedankt voor de info en het advies 8)
     

Deel Deze Pagina