Zwanger!! Onwerkelijk en bang!!!

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door moedertje112, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedertje112

    moedertje112 Actief lid

    29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Dag damens, gister positieve zwangerschaps test zo onwerkelijk en zo onzeker en zoo bang!! Terwijl ik eigenlijk heel blij ben hoe gaan jullie er nu mee om na zoiets te hebbe mee gemaakt!! Gr. Een zwangere mama
     
  2. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Maar zeker eng.
    Ik ben nu 15 weken zwanger. Ik vind het wel spannend maar kan er positief over zijn. De eerste 8 weken heb ik er niet zoveel op uit gedaan, ik bedoel, heb ik geprobeerd er niet zo mee bezig te zijn. Ik wilde me er nog niet zo aan hechten. Eerst zien. Toen ik de echo had veranderde het gevoel. Ik werd er vrolijk van en probeer positief te zijn. Inmiddels heb ik 3 echo's gehad. Dit maakt me ook zekerder.
    Probeer er een weg in te vinden, waarbij je niet steeds angstig bent. Hopen dat het goed gaat en stapje voor stapje denken.
     
  3. moedertje112

    moedertje112 Actief lid

    29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    #3 moedertje112, 16 mei 2013
    Laatst bewerkt: 16 mei 2013
    Hoi rikkiegf volgens mij hebbe we elkaar eerder gehoord over de oorzaak van ons ongeboren kindje!! Maar wil je nu eerst ff feliciteren met je zwangerschap alweer 15 weken schiet op zeg!! Sta jij nu onder gynocloog en heb je al 3 echo's gehad wat fijn!! Ik heb 6 juni me eerste afspraak en echo zoo spannend!! Pff
     
  4. Rikigf

    Rikigf Actief lid

    18 jan 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moedertje. We hebben elkaar idd eerder gesproken. Ik sta onder controle van de gyn. Heel fijn, want met haar is alles bespreekbaar. Met 8wkn heb ik een echo gehad, met 9wkn een bloeding dus extra echo, en met 12 weken echo. Nu krijg ik met 16 en 20 wkn weer een echo. Door de bloeding heb ik gevraagd om meer echo's en de gyn vind dit prima. heel fijn. Na de 20 weken zien we wel weer verder. Voor de controles ga ik nu in ons dorp naar de verloskundige. Mocht het nodig zijn kan ik zo naar het ziekenhuis. Tot nu toe gaat het goed, dus moet ik daar op vertrouwen. Soms wel onzekere momenten hoor, maar ja wel logisch.
    Spannend hè dat wachten tot 6 juni. Probeer zelf positief te zijn. Nieuwe zwangerschap en de kans dat het misgaat is minimaal. Zo probeer ik me er ook door te slepen.
     
  5. JoyofLiving

    JoyofLiving Fanatiek lid

    10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! En wat fijn dat het weer gelukt is.

    De eerste dag was ik vooral super blij met mijn positieve test, maar de dagen erna ook bang om het weer mee te maken een kindje te verliezen maar ik kreeg ook een schuldgevoel tegenover mijn overleden dochter (na zwangerschap van 23 weken). Misschien ook omdat ik na 2 maanden alweer zwanger was en ik heb dus de eerste 2 weken na de positieve test in een flinke dip gezeten. De omgeving snapt daar niks van, want waarom ben je verdrietig terwijl je zwanger bent, dan hoor je toch juist blij te zijn?? ;) Na een gesprek met de maatschappelijk werkster had zij geadviseerd om een kaartje richting Demi* te schrijven over de nieuwe zwangerschap en dat heeft enorm geholpen. Sinds die tijd kan ik het wel meer los van elkaar zien, en dit echt zien als een nieuwe kans.

    Ik heb inmiddels 2 echo's gehad en het lijkt goed te gaan. Het hartje klopt en we hebben het kindje ook al voor het eerst zien bewegen en sinds die laatste echo voel ik ook wat voor dit kindje en geeft het me een blij gevoel. Aanstaande dinsdag de derde echo, maar dan een GUO bij de gyn dus ik ben benieuwd. De echo's hiervoor waren bij de vk.

    Laat het over je heen komen zou ik zeggen en als je een dag hebt dat je gewoon wat verdrietig bent accepteer dat ook. Deze zwangerschap zal gewoon anders zijn en er zal een zekere angst blijven bestaan maar daar zul je straks vast een manier op vinden om daarmee om te kunnen gaan. En wanneer je kunt genieten, geniet dan ook.
     
  6. moedertje112

    moedertje112 Actief lid

    29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoi joyofliving,jij ok gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap!! Geloof ok wel dat het een heel onzekere tijd blijft en gaat worden die 9 maanden!! Waarom ben je eerst na verloskundige gegaan en toen gynocloog?? En is ok je hoeft je zeker niet schuldig te voelen ok al was je snel weer zwanger!! Snap het ok wel hoor!! Moet zeggen hier is het 2 jaar geleden dat onze kay* geboren is want voor mij hoefde het niet meer heb nog 3 jongens meer! Maar me gevoel begin weer op te spelen voelde ons gezin niet compleet die leegte bleef en dacht gaat over maar nee!! En heb ok de stap durven nemen en bleef ok heel blij maar ok heel bang!! Weet jij wel de oorzaak waaraan jullie kindje is overleden??
     
  7. Verox

    Verox Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb lang getwijfeld of ik iets nuttigs kon zeggen op je post, want die angst herken ik, en hoort er helaas bij.
    Ik ben inmiddels bijna 16 weken zwanger, en hoe gaan we met de angst om? Zoveel mogelijk neerleggen bij de situatie, afwachten, leven van week tot week.
    Om leren gaan met de angst betekend voor mij accepteren dat de angst erbij hoort en er mag zijn. Neerleggen bij de situatie betekend dat ik weet en accepteer dat het verloop van de zwangerschap iets is wat buiten mijn macht ligt. Ik doe alles wat mogelijk is om deze zwangerschap tot de 40 weken uit te dragen, maar de angst dat dat niet lukt is helaas reëel.
     
  8. Vertrouwen

    Vertrouwen Niet meer actief

    Heel mooi gesproken! En ik denk dat dat ook voor mij geldt wat jij beschrijft.
     

Deel Deze Pagina